Toon posts:

Sony CD-R 700MB wil niet branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 50 Sony CD-R 700 MB (1x-48x compatible) in Duitsland gekocht, maar ze branden niet. Ik krijg alle mogelijke fouten die Nero te bieden heeft. Ik heb anders nooit problemen met CD-R's van welke merk dan ook (en ik heb toch al wel minstens 10 verschillende merken in mijn brander gehad), zelfs niet met mijn vorige lading Sony CD-R's (700 MB, 1x-24x compatible).

Mijn brander is een AOpen CRW2440 CD-R/RW (24x10x40x) en bijgeleverd was Nero V5.0 (deze heb ik geupdate via Nero naar 5.5.10.54). Ik draai windows XP.

Nero wil niet meer dan 12x branden instellen, terwijl ik een 24x brander heb. Bij het begin van het branden krijg ik de volgende foutmeldingen van Nero (in volgorde): Medium Speed Error, Invalid Write State, Could Not Perform End Track, Session Fixation Error, Could Not Perform Fixation.

Heeft iemand een oplossing? Ik vind het namelijk een beetje jammer om 50 CD-R's weg te gooien.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Kijk eens of je wel op lagere snelheden kan branden, bv op 4 speed.
Mogelijk dat je CDR's niet helemaal 48x speed zijn maar veel lager.
Er zijn ook wel tools om op te vragen wat de specs zijn van de CDR's om zo te bepalen wat de maximale brandsnelheid is.

Senile! Senile Oekaki

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-03 15:06

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Ik heb dezelfde pokke brander en heb deze problemen al een tijdje met MMORE flut cd's. Probeer eens een firmware update, dat heeft (bij mij dan) de problemen een stuk minder gemaakt. Ik kon ineens geen enkele cd meer fikken op welke snelheid dan ook. Ik geloof dat de firmware 2.08 het nieuwst is, je brander heeft waarschijnlijk versie 2.00 of 2.02

firmware ff product --> cdrw kiezen en dan rechts je model --> CRW2440

[ Voor 8% gewijzigd door lameeuw op 12-12-2003 10:24 ]

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Verwijderd

heb je winXP?

deze fout komt wel vaker voor, en wijst dan op het ontbreken van aspi drivers.

op de nero website kan je aspi drivers downloaden,
anders van de adaptec site, probeer de 4.72 versie van adaptec als de nero versie het probleem niet oplost.

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

Heb ik ook gehad met dezelfde brander (noname cheapass cd's)

firmware upgrade eroverheen en het was opgelost

ook met win xp en met aspi drivers

[ Voor 17% gewijzigd door The outer limits op 12-12-2003 10:42 ]

Akita

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Na de firmware update lukt het om de CD-R's te branden op 12x. Mijn brander zou 24x moeten branden, maar dit is altijd nog beter dan de CD-R's weggooien.
Pagina: 1