geloofsovertuigingen

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• Jaccoh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11-2025
Hallo,

Dit zal niet het meest voorkomende onderwerp zijn op dit forum maar ik wil er toch een klacht bij de moderaters over neerleggen.

Ik ben zelf een christen en ik stoor me er nog al aan dat sommige personen (ik noem geen namen) nogal confronterende en naar mijn mening stomzinnige stukken tekst posten in hun signature of anderszins.

Ten eerste raakt dit kant nog wal met betrekking tot de onderwerpen.
Ten tweede jaagt het alleen maar mensen in het harnas.
Ten derde, jullie willen graag bekend staan als groot en net forum op technisch vlak. Daar vindt ik dit soort onvolwassen uitlatingen niet bij horen.

Ik ga tenslotte ook niet de tien geboden in mijn signature planten. Die discussie hoort niet op dit forum thuis..

Veel forum plezier verder, het is gemiddeld een uitstekend publiek dat hier huist..

mvg

Jacco

edit:

tikfoutje

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je plaatst dit op het verkeerde forum. Ik zal bij LA ff kijken, maar in principe heb je gelijk.

De vraag is of Adjes er iets mee gaan doen, want de Goede-ideeën bus zit zo propvol dat íe niet meer open kan.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 12:11

Nietzman

Woei!

Tuurlijk heb je gelijk....

Maar ik kan me ook best voorstellen dat mensen kotsmisselijk worden van een zekere cristen die met zijn bijbelkiosk rotzooi rond blijft slingeren....

T.net is geen plaats voor dit soort 'zooi'... misschien in het filosefie forum... maar het moet er ook niet buiten komen...

• saviour
  • Niet online
offtopic

Nietzman, je sig klopt niet:
'Het is belachelijk dat we mensen alleen maar

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 12:11

Nietzman

Woei!

Op zaterdag 09 december 2000 12:31 schreef saviour het volgende:
offtopic

Nietzman, je sig klopt niet:
[..]
Hoor ik vaker en ik weet het :)
ben aleen te lui om het aan te passen :)
ontopic again plz :)

• Jaccoh
  • Laatst online: 13-11-2025
Maar ik kan me ook best voorstellen dat mensen kotsmisselijk worden van een zekere cristen die met zijn bijbelkiosk rotzooi rond blijft slingeren....
Als ik commentaar geef op confronterende postings dan praat ik het zeker niet goed dat christenen confronterend gaan doen.. ik wil gewoon neutraalheid promoten.. :)

edit:

tikfoutjes |:(

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

En daar heeft Jaccoh een goed punt. Vrijheid van meningsuiting is geen reden om iedere fatsoensnorm te laten vallen. Maar waar leg je de grens (en hoe zet je dat in een FAQ).

Topics met echt veel zinloos gescheld gaan dicht, maar signitures etc zijn toegestaan binnen bepaalde marges.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

nogal confronterende en naar mijn mening stomzinnige stukken tekst posten in hun signature of anderszins.
een ding: vrijheid van meningsuiting.

I don't tell you how to live your life
don't tell me how to live mine.

[period]

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Vrijheid van meningsuiting is geen reden om iedere fatsoensnorm te laten vallen. Maar waar leg je de grens
Dat heeft geen r@@t met geloofsovertuiging te maken.

Sommige hier hebben ook een geloof van AMD gemaakt, als ik dan PIII HEERST in mijn sign zou zetten is dat ook confronterend voor bepaalde mensen.
Geloofsovertuiging is iets voor jezelf, val daar andere niet mee lastig.

de betaler vervuilt

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:10
Maar dat Intel en AMD shit is veel minder persoonlijk, dit is een geloof in een hogere macht, wat is daarmee dat gezanik vergeleken.

Steam

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nee, maar om je achter vrijheid van meningsuiting te schuilen en dan een beetje een geloof gaat lopen afkraken is natuurlijk ook niet de bedoeling. Waarom zou je kwetsende teksten neerzetten als je weet dat gelovigen zich eraan storen. Leuk? Gewoon provoceren heet dat.
En Vrijheid van meningsuiting is in Nederland wettelijk gebonden als ik me niet vergis. Racistische leuzen, antisemitisme en volgens mij godslastering zijn verboden. (zo vrij is NL dus niet).
Het punt dat hier gemaakt wordt is dat mensen het nodig vinden om gewoon een random-bevolkingsgroep in de zeik te willen zetten. En de vraag is dus hiero (terecht): mag dat?

Edit: als Ga!s van AMD een afgod heeft gemaakt, dan zal hij het vast niet leuk vinden als mensen ongefundeerd AMD afkraken.
Aan de andere kant heeft íe wel gelijk dat je niet anderen je eigen normen moet opdringen.

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Vrijheid blijheid.

God is dood, dat is wat ik geloof. Mag ik..?

Verwijderd

Op zaterdag 09 december 2000 14:11 schreef Obi het volgende:
Vrijheid blijheid.

God is dood, dat is wat ik geloof. Mag ik..?
er is geen god ik geloof in de evolutie :)

• pica
Tegenstrijdig. Goden kunnen niet doodgaan.

Steam

Verwijderd

Op zaterdag 09 december 2000 14:15 schreef JeanLucPicard het volgende:
Tegenstrijdig. Goden kunnen niet doodgaan.
waar staat dat wil je het stukje citeren waar staat dat goden niet dood kunnen gaan

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Maar dat Intel en AMD shit is veel minder persoonlijk, dit is een geloof in een hogere macht, wat is daarmee dat gezanik vergeleken.
Of je die macht nou god of AMD noemt boeit toch niet of wel?

de betaler vervuilt

• pica
Nee :)

En die gozer die wou weten waar dat stond:
Ik ben de alpha en de omega, het begin en het einde.
Ik zoek nu ff op waar dat stond.

Steam

• Obi

Obi

Op zaterdag 09 december 2000 14:19 schreef JeanLucPicard het volgende:
Nee :)

En die gozer die wou weten waar dat stond: Ik ben de alpha en de omega, het begin en het einde.
Nou, dat kun je mooi vinden, maar dan ben IK de Alpha en de Omega. Ik ben namelijk mijn eigen God.

Wat mij betreft is het fenomeen Godsdienst een verzinsel uit de tijd dat de wetenschap nog niets kon verklaren. Inmiddels zijn alle beweringen die uit godsdiensten zijn gekomen flink onderuit gehaald.
Hoe wil je nu bijvoorbeeld nog gaan beweren dat de Evolutietheorie niet waar is.....

God heeft zijn Omega (einde) bereikt.

Maar hier gaat deze discussie niet over, ik vind dat iedereen in z'n sig moet mogen hebben wat 'ie wilt, als het maar niet de opgestelde regels van GoT overtreedt (zie FAQ).

• pica
sorry, dubbelpost

Steam

• pica
Ga jij maar eens bewijzen dat het niet zo is, en hij wou toch een quote? Waar anders moest ik uit quoten, uit de playboy? DUH!
Op zaterdag 09 december 2000 14:31 schreef Obi het volgende:

[..]
Nou, dat kun je mooi vinden, maar dan ben IK de Alpha en de Omega. Ik ben namelijk mijn eigen God.

Wat mij betreft is het fenomeen Godsdienst een verzinsel uit de tijd dat de wetenschap nog niets kon verklaren. Inmiddels zijn alle beweringen die uit godsdiensten zijn gekomen flink onderuit gehaald.
Hoe wil je nu bijvoorbeeld nog gaan beweren dat de Evolutietheorie niet waar is.....

God heeft zijn Omega (einde) bereikt.

Maar hier gaat deze discussie niet over, ik vind dat iedereen in z'n sig moet mogen hebben wat 'ie wilt, als het maar niet de opgestelde regels van GoT overtreedt (zie FAQ).

Steam

• Obi

Obi

Ik heb nooit om een quote gevraagd...

• pica
Nee maar hij wel.
Op zaterdag 09 december 2000 14:17 schreef Sjaak-fat-aars het volgende:

[..]
waar staat dat wil je het stukje citeren waar staat dat goden niet dood kunnen gaan

Steam

• Obi

Obi

Dat klopt. Maar die quote van jou komt uit een zeer onbetrouwbaar boek (mijns inziens).
Wél een bestseller weliswaar :)

En bewijzen dat het niet zo is..? Dat is een goeie !
Jij gelooft blijkbaar in iets waar totaal geen bewijzen voor zijn, terwijl de wetenschap doordrenkt is met bewijzen... Grappig dat nou net JIJ naar bewijzen vraagt...

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

SLOTJE!

>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)

de betaler vervuilt

• Obi

Obi

Het gaat inderdaad een beetje off-topic... :)

• pica
Noem eens een betrouwbaarder boek waaruit ik kan halen dat God onsterfelijk is.

En er zijn ook geen bewijzen voor de evolutie, het zijn alleen maar theorien.

Steam

• Obi

Obi

Op zaterdag 09 december 2000 14:39 schreef JeanLucPicard het volgende:
Noem eens een betrouwbaarder boek waaruit ik kan halen dat God onsterfelijk is.
Er is geen betrouwbaar boek waar dat in staat.
Als dat er namelijk in staat, bewijst het namelijk dat het boek niet betrouwbaar is.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 12:35

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Dit forum (hier in LA dus) is niet voor deze discussies, ff ontopic graag ;)

Als mensen echt een kwetsende signature hebben en jij erger je eraan is de eerste actie een icq'tje of een mailtje, de tweede actie is pas een openbare forum aanbesteding ;)

Hiermee voorkom je een heleboel gezeik

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• pica
Hoezo dat? Misschien is het wel zo.
Op zaterdag 09 december 2000 14:40 schreef Obi het volgende:

[..]
Als dat er namelijk in staat, bewijst het namelijk dat het boek niet betrouwbaar is.

Steam

Verwijderd

Op zaterdag 09 december 2000 13:37 schreef Jaccoh het volgende:

[..]
Als ik commentaar geef op confronterende postings dan praat ik het zeker niet goed dat christenen confronterend gaan doen.. ik wil gewoon neutraalheid promoten.. :)
Neutraal ? Dan moet je vooral over geloof beginnen... das neutraal...

• pica
Okay, ik vind het wel mooi geweest, deze discussie houden ze al een tijdje, anders raakt dit forum wel erg vol.

Steam

• Obi

Obi

Mijn laatste reply in dit topic omdat hier inderdaad niet de plaats is voor deze discussie:

Ik heb al eerder uitgelegd waarom ik niet geloof dat er een god bestaat.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

OF is dicht en de reden dat het zo is, blijkt hierboven maar weer 's.

Of er een god is of niet, dat boeit niet. Je gaat niet je eigen geloof innemen en dan anderen voor debiel uitmaken dat ze nog een ander geloof hebben. Dat geld voor gelovigen, maar ook voor niet-gelovigen. Een ongelovige die zegt dat god dood is laat duidelijk zien dat íe geen respect heeft.

Ik geloof niet in Si-28 supersilicium en zeg dat mensen die dat wel geloven debiel zijn. Mag dat dan wel?

Verwijderd

Op zaterdag 09 december 2000 14:40 schreef Obi het volgende:

[..]
Inderdaad, er IS geen betrouwbaar boek. Behalve de kern van het verhaal, is de bijbel helemaal niet betrouwbaar. Als je nagaat dat de geestelijke het in de 15de of 16de eeuw herschreven om er meer persoonlijk gewin uit te halen :9~

• pica
Hier wil ik niet eens op replien :r
edit:
Bij de weg, ben ik soms de enige gelovige op dit hele forum?
Op zaterdag 09 december 2000 14:49 schreef Wolvie het volgende:

[..]
Inderdaad, er IS geen betrouwbaar boek. Behalve de kern van het verhaal, is de bijbel helemaal niet betrouwbaar. Als je nagaat dat de geestelijke het in de 15de of 16de eeuw herschreven om er meer persoonlijk gewin uit te halen :9~

Steam

Verwijderd

ja ik ben het met obi eens dat ze niet alles konden verklaren en hebben maar een bijbelte uit hyun duim gezogen :)

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
je kan je overal aan ergeren. als er iemand in zijn signature neerzet 'signature' kan je je daaraan ook ergeren.

zolang er geen meningen in staan die direct personen of t.net beledigen, mag van mij alles.

dus ook confronterende uitspraken over godsdienst, en ook confronterende uitspraken over amd/intel, en ook confronterende uitspraken over het avondeten.

maar geen flames, en ook geen zeuracties over het onzinforum dus.

• pica
Avondeten? Gister broccoliesoep op :r :D

Steam

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

dus ook confronterende uitspraken over godsdienst, en ook confronterende uitspraken over amd/intel, en ook confronterende uitspraken over het avondeten.
En als je het zo stelt dan weet je het antwoord op je originele post dus al.

de betaler vervuilt

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ok, leuk geweest.

Zoals ik al tig keer aangaf in andere threads: Je kan niet zwart/wit modereren. We houden het netjes, en onnodige shit wordt verwijderd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.