Toon posts:

DVI-to-VGA adapter, beter beeld op TFT?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de E431S kopen maar deze is nog niet leverbaar. Ik zit nu dus te denken om de E430 te kopen. Het enige verschil (www.iiyama.nl) is dat de E431s een DVI aansluiting heeft.

Is het dan geen oplossing om de DVI-to-VGA adapter aan te sluiten i.p.v de VGA kabel aan te sluiten op de VGA poort van de videokaart? Met de DVI-to-VGA adapter gaat er dan toch een beter, DIGITAAL signaal door de VGA kabel naar de TFT?

Sjoerd

Verwijderd

Ik vrees dat het niet zo werkt. De adapter zal het digitale signaal omzetten naar een analoog signaal, dus je schiet er niks mee op.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer!!!

Dan vraag ik me af, hoeveel beeldkwaliteits verschil zit er dan nu ÉCHT tussen de E430 analoog aangesloten en de E431s op de DVI poort aangesloten? Meningen zijn zo verdeeld. Ik baal ervan dat de E431 s niet meer te krijgen is tot maart (heb ik al gehoord)!

Sjoerd

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Wij tweakers doen elkaar constant de groeten, dus hoef je niet onder iedere post je naam te zetten ;)

Verder zal aansluiten van een analoge VGA kabel aan een DVI-I connector eerder slechtere dan betere beelfkwaliteit geven tov een gewon Dsub15 (VGA) connector, omdat een van de grootste bronnen van signaalverlies nog altijd de connectoren zijn, en daar heb je er een extra bij met de DVI-I->VGA verloopstuk.

Theoretisch is volledig digitaal een stuk beter dan analoog, omdat het bij TFT 2x DAC conversie bespaart In praktijk valt het mee en zul je af moeten gaan op reviews of beter nog zelf in een winkel gaan zien. Regel bij TFT blijft dat niets beter is dan zelf zien- je hebt liever een goede die je zelf in actie gezien hebt en jou bevalt, dan eentje die theoretisch ideaal is, maar na verzending kut blijkt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik het ook zeker wel mee eens. Alleen hebben veel winkels geen monitoren staan als showmodel of niet de monitor die ik graag in actie wil zien. Of er worden donkere videoclips afgespeeld enz. Bij vragen of er een spel kan worden opgestart wordt er altijd negatief geantwoord.

Ik laat het maar zitten en ben nu geintereseerd in de Hyundai Q17 goed scherm lijkt me?? Ik ga nu zoeken in GoT naar ervaringen van gebruikers..

(hier geen naam :*) )