Weet iemand of die ditale 5 migapixel camera van de Lidl, die vandaag in de aanbieding gaat, de moeite waard is om te kopen?
Heb je misschien een link van die aanbieding of een website van de fabrikant ?
Zie hem namelijk niet op www.lidl.nl dus kan er ook niks over zeggen nog
Inderdaad want 5 MP is veeeeeeel ben je normaal echt veel geld voor kwijtVerwijderd schreef op 11 december 2003 @ 13:34:
Ikzelf zou het niet doen, die 5 MP zal wel weer software matig zijn.
[ Voor 46% gewijzigd door Facer op 11-12-2003 13:36 ]
Daar heb je [rml]Tweewekelijkse Aldi en LIDL aanbiedingen [ Deel V][/rml] voor...
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
http://www.nytech.de/
Staan ook foto's gemaakt met deze cam.
Poepapparaat dus, erg veel ruis en kleuren die niet kloppen.
*zat bij de foto's van een andere cam te kijken..
De cam waar het over gaat vertoont ook een hoop ruis, maar een stuk minder dan bij die andere.
Staan ook foto's gemaakt met deze cam.
Poepapparaat dus, erg veel ruis en kleuren die niet kloppen.
*zat bij de foto's van een andere cam te kijken..
De cam waar het over gaat vertoont ook een hoop ruis, maar een stuk minder dan bij die andere.
[ Voor 125% gewijzigd door Hazuki op 11-12-2003 13:41 ]
Koekie?
Zo verkleind ziet het er best goed uit eigenlijk
[ Voor 4% gewijzigd door Hazuki op 11-12-2003 13:47 ]
Koekie?
Zal wel aan mij liggen maar ik zie een hoop ruis in de foto. En de kleuren kloppen niet helemaal (kan ook aan white balance liggen)
Het is een echte 5 megapixel camera.
Kwaliteit is zonder meer goed. Ik begrijp best dat bezitters van een duurdere camera niet graag 'ingehaald' willen worden door een relatief goedkope camera maar wie drukt er nu bijna altijd foto's op A4?
Kwaliteit is zonder meer goed. Ik begrijp best dat bezitters van een duurdere camera niet graag 'ingehaald' willen worden door een relatief goedkope camera maar wie drukt er nu bijna altijd foto's op A4?
ARME AOW’er
idd veel ruis, en het lijkt wel alsof er maar met 8 bit kleur gerekend wordt. Kleuren zien er wel erg sappig uit vind ik.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
5 MP is helemaal niet veel , de prijs van een betere camera zit hem helemaal niet in de 5MP CCD maar in de lens, betere electronica, uitgekiend ontwerp enz...........facer schreef op 11 december 2003 @ 13:34:
Heb je misschien een link van die aanbieding of een website van de fabrikant ?
[...]
Inderdaad want 5 MP is veeeeeeel ben je normaal echt veel geld voor kwijt
precies..Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 15:54:
[...]
5 MP is helemaal niet veel , de prijs van een betere camera zit hem helemaal niet in de 5MP CCD maar in de lens, betere electronica, uitgekiend ontwerp enz...........
Verwijderd
Nou, ik heb laatst een 6 MP camera gekocht voor 205 euro...ja, ook softwarematig..
maar hardware toch echt 3,2 MP ...
en dat van de makers van diverse onderdelen van bijv. sony/canon/minolta etc...
Oftewel...Sanyo.
Ik kan iedereen deze aanraden.......serieus.
Edit :
Hier de posting over deze camera op tnet
Sanyo XACTI VPC-S1 camera
Oftewel...Sanyo.
Edit :
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 16:20 . Reden: aanvulling ]
Dit laatste zin over dat Sanyo merk kan ik niet helemaal volgen. Bedoel je dat Sony onderdelen van Sanyo gebruikt, of dat die 6mp camera van 205,- onderdelen van sony etc gebruikt?Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 16:17:
Nou, ik heb laatst een 6 MP camera gekocht voor 205 euro...ja, ook softwarematig..
Oftewel...Sanyo.
Edit :
Verwijderd
Dat dingetje heeft inderdaad aardige reviews gekregen.....Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 16:17:
Oftewel...Sanyo.
Edit :
Verwijderd
Wat ik van andere mensen heb begrepen is dat Sanyo onderdelen maakt (al jaaaaaren) voor o.a. sony, canon, minolta etc.Sheik schreef op 11 december 2003 @ 17:05:
[...]
Dit laatste zin over dat Sanyo merk kan ik niet helemaal volgen. Bedoel je dat Sony onderdelen van Sanyo gebruikt, of dat die 6mp camera van 205,- onderdelen van sony etc gebruikt?
En nu zijn ze op de markt gekomen met een eigen camera lijn.
Verwijderd
Jazeker, ik ben er ook uitermate tevreden mee.... absoluut niet verkeerd hoor voor 205 euro.Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 17:29:
[...]
Dat dingetje heeft inderdaad aardige reviews gekregen.....
Verwijderd
Ikzelf zou het niet doen nee... dan liever de Sanyo camera.Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 13:06:
Nou.... dan koop ik um maar niet hè.
Verwijderd
Ik heb een paar maandjes terug in de Lidl hier in België zo'n Nytech-camera gekocht. Op de camera staat dat het 4.0MegaPixels is. De fotootjes die ik er uithaal hebben een resolutie van 2304 x 1728, zonder dat ik die bewerk ofzo.
Ik ken eigenlijk praktisch niets van deze materie, maar ik denk dat het dan wel een hardware matige 4megapixels is, omdat ik het niet eerst door een software programma laat bewerken, of zie ik dit verkeerd?
http://users.skynet.be/bk328036/arena.JPG
Hier kan je een voorbeeld zien van een foto, getrokken toen we op reis gingen naar Amsterdam met school. (deze foto is dus gewoon zo rechtstreeks uit het toestel gekomen, niets aangepast).
Over het algemeen ben ik heel blij met deze camera, hij doet wat hij moet doen, en er zaten veel accesoires bij zodat je meteen kon beginnen
Ik ken eigenlijk praktisch niets van deze materie, maar ik denk dat het dan wel een hardware matige 4megapixels is, omdat ik het niet eerst door een software programma laat bewerken, of zie ik dit verkeerd?
Hier kan je een voorbeeld zien van een foto, getrokken toen we op reis gingen naar Amsterdam met school. (deze foto is dus gewoon zo rechtstreeks uit het toestel gekomen, niets aangepast).
Over het algemeen ben ik heel blij met deze camera, hij doet wat hij moet doen, en er zaten veel accesoires bij zodat je meteen kon beginnen
Een foto niet door een softwareprogramma te hoeven halen, betekend dus niet dat het geen software matige 4MP is.Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 11:45:
Ik heb een paar maandjes terug in de Lidl hier in België zo'n Nytech-camera gekocht. Op de camera staat dat het 4.0MegaPixels is. De fotootjes die ik er uithaal hebben een resolutie van 2304 x 1728, zonder dat ik die bewerk ofzo.
Voor digitale zoom hoef je een foto ook niet door een softwareprogramma op de computer te halen
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
Van de site van Nytech
Ik heb de 3 MP versie en die heeft een Olympus objectief.
En deze camera is echt 5 MP (zoals ik al eerder schreef)Klein und leicht (180g): passt in jede Tasche
Keine Laborkosten mehr
Direkte Überprüfung Ihrer Fotos
Bearbeiten, drucken und archivieren Sie Ihre Fotos am Computer
11MB plus 128MB Speicher erlauben bis zu 125 Aufnahmen ohne Übertragung
Max. 2.560 x 1.920 Punkte Auflösung und eine japanische Markenoptik sorgen für überragende Bildqualität
3x optischer, 4x digitaler Zoom und Makrofunktion für flexibles
Fotografieren
Selbstauslöser mit 5 oder 10 sek. Verzögerung
Schnelle und einfachere Übertragung der Bilder zum PC,
Mac oder Notebook via USB-Verbindung
Großes Softwarepaket zum Bearbeiten der Bilder wird gleich mitgeliefert (MGI Photo Suite IVse und Photo Vista)
Betrachten Sie Ihre Fotos direkt am TV (Anschlusskabel wird mitgeliefert)
Mit dem 1,6" TFT Bildschirm in der Kamerarückwand sehen Sie genau, was Sie fotografieren und können Ihre Aufnahmen sofort gestochen scharf überprüfen
Folgende Betriebsysteme arbeiten mit der Kamera zusammen: Windows 98, ME, 2000, XP und MacOS 8.6 oder neuer
Ik heb de 3 MP versie en die heeft een Olympus objectief.
[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 14-12-2003 23:36 ]
ARME AOW’er
Deze camera is weer in de aanbieding bij de Lidl.
En wederom de vraag...is het wat
?
En wederom de vraag...is het wat
Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.
Verwijderd
Als ik de kwaliteit van die vorige foto's zag zou ik het niet doen.. beetje erg veel ruis imhox-man schreef op 04 februari 2004 @ 23:45:
En wederom de vraag...is het wat?
Tenzij je de worldpressphoto wilt winnen voldoet deze camera prima voor het huis tuin en keukengebruik. Ik heb er geen klachten over, ik ben dik tevreden.
Heb weleens opnames vergeleken en om eerlijk te zijn is het prijsverschil tussen deze goedkope camera en de 'betere'merken dermate groot dat ik de meerwaarde er niet vanaf zie.
Uiteraard zullen de echte fotohobbyisten het niet met me eens zijn maar dat zal mij even een worst zijn. Nogmaals, ding doet goed wat het goed moet doen.
Heb weleens opnames vergeleken en om eerlijk te zijn is het prijsverschil tussen deze goedkope camera en de 'betere'merken dermate groot dat ik de meerwaarde er niet vanaf zie.
Uiteraard zullen de echte fotohobbyisten het niet met me eens zijn maar dat zal mij even een worst zijn. Nogmaals, ding doet goed wat het goed moet doen.
ARME AOW’er
neex-man schreef op 04 februari 2004 @ 23:45:
World Press Photo win je ook met zo'n Medion als jij op het goede moment op de goede plek bent, het gaat daarbij in niet zozeer om de absolute beeldkwaliteit van de foto, maar wel om de nieuwswaarde. Persfotografen gaan zelden met een Hasselblad naar een belangrijke gebeurtenis, maar dit terzijde 
Nu iets serieuzer: voor huis tuin en keukengebruik heb je ook geen 5MP camera nodig, iets wat, mijnsinziens onterecht, als groot voordeel van zo'n Medioncamera wordt gezien.
Voor zo'n 280 euro kan je beter een goede 3MP camera kopen dan deze 5MP Medion (kijk ook eens in de laatste consumentengids voor een actuele test).
Het aantal MP's zegt niet alles over de uiteindelijke beeldkwaliteit!
Wat mij tot nu toe opviel aan deze Medion 5MP (gezien bij een collega) is: veel ruis, slechte kleurweergave en trage scherpstelling metname bij minder licht.
Wat ik weet van bijv. een Olympus 3MP (C3050-Zoom ofzoiets) is dat die behoorlijke goede afdrukken levert voor hetzelfde geld. Ook Canon levert goede camera's in die prijsklasse.
Staar je niet blind op de prijs van die Medion en kijk dus eerst even wat verder.
Nu iets serieuzer: voor huis tuin en keukengebruik heb je ook geen 5MP camera nodig, iets wat, mijnsinziens onterecht, als groot voordeel van zo'n Medioncamera wordt gezien.
Voor zo'n 280 euro kan je beter een goede 3MP camera kopen dan deze 5MP Medion (kijk ook eens in de laatste consumentengids voor een actuele test).
Het aantal MP's zegt niet alles over de uiteindelijke beeldkwaliteit!
Wat mij tot nu toe opviel aan deze Medion 5MP (gezien bij een collega) is: veel ruis, slechte kleurweergave en trage scherpstelling metname bij minder licht.
Wat ik weet van bijv. een Olympus 3MP (C3050-Zoom ofzoiets) is dat die behoorlijke goede afdrukken levert voor hetzelfde geld. Ook Canon levert goede camera's in die prijsklasse.
Staar je niet blind op de prijs van die Medion en kijk dus eerst even wat verder.
Volvo V70 D5 my2011
Verwijderd
wat dacht je van de p 52 of de p 72 van sony. dat zijn ook supper dingen.
ik heb wel een 5mp sony v1 maar ik ben nog maar een begnende (fotograaft)
hobyist. en ik crop veel dus is het wel fijn om veel pixels te hebben
ik heb wel een 5mp sony v1 maar ik ben nog maar een begnende (fotograaft)
hobyist. en ik crop veel dus is het wel fijn om veel pixels te hebben
De camera doet wat hij moet doen: foto's maken. Hoe en wat qua kwaliteit, laat ik liever aan jouzelf over om te bepalen 
Als iemand deze camera heeft, kan je dan een paar pics online zetten? Helpt weer bij de keuze.
(Nee uiteraard zou ik het zelf nooit doen, maar dat is ook geen eerlijke vergelijk wel? Ik schiet met een 10D...)
Als iemand deze camera heeft, kan je dan een paar pics online zetten? Helpt weer bij de keuze.
(Nee uiteraard zou ik het zelf nooit doen, maar dat is ook geen eerlijke vergelijk wel? Ik schiet met een 10D...)
Bericht hierboven
Wat mij altijd weer opvalt binnen dit soort discussies is dat men veel megapixels belangrijk vindt maar dit is maar voor een klein gedeelte belangrijk voor de kwaliteit van de foto, de lens is veel belangrijker een goede scherpe foto als basis en kleur ruis en andere zaken kan je met fotosoep wel rechttrekken maar onscherp krijg je nooit meer goed. En als je naar de foto hierboven kijkt zie je dat die gewoon niet scherp is en dat heeft alles met de lens te maken. De kosten factoren van een camera zijn de lens de grote van de CCD en de display.
En voor goedkoop is hier altijd een compromis gesloten en bij de aanschaf van een camera moet je altijd kijken naar welk compromis jouw het beste past.
En voor goedkoop is hier altijd een compromis gesloten en bij de aanschaf van een camera moet je altijd kijken naar welk compromis jouw het beste past.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Verwijderd
Ik zal u een paar tips verstrekken:x-man schreef op 04 februari 2004 @ 23:45:
Die "goedkope" rommel van ALDI/LIDL is ingehaald door de sterke prijsdaling van echte camera's.
Met een Minolta F200 of S414 of Canon A70/80 heb je een kwaliteitsprodukt voor amper een paar tientjes meer dan die "kassakoopjes"
279 E is veel leergeld......
Ik spreek uit ervaring.......
Op zich heb je gelijk natuurlijk, maar de kracht bij de prijsstelling van deze camera ligt 'm deels in het feit dat je er 128MB bij krijgt, alsmede 4 oplaadbare batterijen + oplader, etc etc etc. Erg compleet ding, zeker voor dat geld. Hoe de camera kwalitatief is, kan ik niet beoordelen.Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 11:58:
[...]
Ik zal u een paar tips verstrekken:
Die "goedkope" rommel van ALDI/LIDL is ingehaald door de sterke prijsdaling van echte camera's.
Met een Minolta F200 of S414 of Canon A70/80 heb je een kwaliteitsprodukt voor amper een paar tientjes meer dan die "kassakoopjes"
279 E is veel leergeld......
Ik spreek uit ervaring.......
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Verwijderd
De bovenstaande opmerking klopt.
Onlangs heb ik een Canon A80 gekocht voor €400 inclusief verzendkosten.
Je krijgt van Canon hier echter een 32MB CF kaart bij. Daar kun je op de hoogste resolutie dus precies 10 foto's op nemen.
Dus wat je doet:
Dane-Elec Ultra Speed 128 MB CF: €45,-
Lowepro D-Res 8 Tasje: €22,-
4 x 2200 mAH accu's + snellader: €35,-
Ministatief (grote had ik al): €12,50
Weer verzendkosten: €12,50
Toch in totaal weer €127 die ik liever niet had gehad. Nu heb ik echter wel de vrije keus in accesoires gehad, iets wat je in een bundel niet hebt.
Onlangs heb ik een Canon A80 gekocht voor €400 inclusief verzendkosten.
Je krijgt van Canon hier echter een 32MB CF kaart bij. Daar kun je op de hoogste resolutie dus precies 10 foto's op nemen.
Dus wat je doet:
Dane-Elec Ultra Speed 128 MB CF: €45,-
Lowepro D-Res 8 Tasje: €22,-
4 x 2200 mAH accu's + snellader: €35,-
Ministatief (grote had ik al): €12,50
Weer verzendkosten: €12,50
Toch in totaal weer €127 die ik liever niet had gehad. Nu heb ik echter wel de vrije keus in accesoires gehad, iets wat je in een bundel niet hebt.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 18:09 . Reden: typo's ]
Verwijderd
Mensen mensen toch,
heb deze camera vorige week aangeschaft en vergeleken met diverse camera's ( digitale) op school ( ik doe opleiding fotografie)
en er is serieus nauwelijks tot geen verschil te zien. En de meeste foto's zijn zelfs veel beter als een Sony/canon van 3 mp.
Het is gewoon een prima aanbieding.
Weet niet wat de meeste hier lopen te vertellen, maar ten eerste dit ding is 100 punten, meer dan dat.
en ten tweede, al die semi pro fotografen die dit ding afkraken en vergelijken met iets anders. qua dit formaat toestelletjes behoort dit tot de top qua foto kwaliteit.
als iemand echt zon pro is heeft hij al lang niet meer dit soort toestellen maar dan schaf je wel een nikon d100 aan ofzo.
heb deze camera vorige week aangeschaft en vergeleken met diverse camera's ( digitale) op school ( ik doe opleiding fotografie)
en er is serieus nauwelijks tot geen verschil te zien. En de meeste foto's zijn zelfs veel beter als een Sony/canon van 3 mp.
Weet niet wat de meeste hier lopen te vertellen, maar ten eerste dit ding is 100 punten, meer dan dat.
en ten tweede, al die semi pro fotografen die dit ding afkraken en vergelijken met iets anders. qua dit formaat toestelletjes behoort dit tot de top qua foto kwaliteit.
als iemand echt zon pro is heeft hij al lang niet meer dit soort toestellen maar dan schaf je wel een nikon d100 aan ofzo.
Verwijderd
Je hebt mij nooit horen vertellen dat deze camera niet goed is.Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 12:52:
Heul verhaal met wellicht een kern van waarheid...
Ik sta dan ook wijd open voor opmerkingen zoals die van jouw, plaats eens een paar foto's en laat het resultaat eens zien.
Ik ben in het geheel geen pro, maar kan wel wat lastige situaties bedenken waarbij een mindere kwaliteit camera het toch laat afweten.
Daarom heb ik een paar verzoekjes. Zou je foto's kunnen posten van:
Een bepaalde situatie (stilleven) bij:
50 ISO
100 ISO
200 ISO
400 ISO
Flitsfoto op 1Meter
Flitsfoto op 5Meter
Tijdopname (10 sec ofzo) met gesloten lenscap
Foto met volledige lensopening (kleine F dus) ivm barrel-distortion
Foto waaruit de hoeveelheid purple-friction blijkt.

wat zeg je hier nouVerwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 12:52:
Mensen mensen toch,
deze lidl 5MP camera is beter dan menig sony/canon camera van 3MP? ehm.. ok? vage vergelijking
en dat deze lidl camera tot de top behoord van dit formaat camera's betwijfel ik ten zeerste, sterker nog, ik weet wel zeker dat dat bullshit is
maargoed, tis logisch dat iemand zijn net aangeschafte camera tot het uiterste verdedigd
Stil eens jij, want hij doet een opleiding fotografie dus hij kan het allemaal veel beter zien dan wijG-PHREAK schreef op 19 februari 2004 @ 16:20:
wat zeg je hier nou![]()
deze lidl 5MP camera is beter dan menig sony/canon camera van 3MP? ehm.. ok? vage vergelijking![]()
en dat deze lidl camera tot de top behoord van dit formaat camera's betwijfel ik ten zeerste, sterker nog, ik weet wel zeker dat dat bullshit is
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
bekijk m'n profiel eens danExirion schreef op 19 februari 2004 @ 16:26:
[...]
Stil eens jij, want hij doet een opleiding fotografie dus hij kan het allemaal veel beter zien dan wij
Pagina: 1