[Outlook 2k3] Links mogen niet geopend worden in mails

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben bezig om Outlook meer multifunctioneler te maken... ik druk bezig en ineens kan ik links in outlook items (mails, tasks, ...) niet meer openen.
Ik krijg een error met "deze actie is geannuleerd vanwege sys instellingen".

Ik kan me alleen niet herinneren dat ik in beveilings instellingen van Outlook heb gerommeld
:?
Ook in ZoneAlarm heb ik niks gedaan
In IE/myIE2 heb ik wel zitten kijken in de beveilings instellingen, maar ben niks van links tegen gekomen...
Ik kan niks vinden mbt dit probleem...:?

Hoe krijg ik dit weer aan de praat?

Verwijderd

klik met rechts op plaatjes en links en als het goed is krijg je dan opties, als dat niet zo is zit je op een netwerk ofzow en krijg je instellingen van een mail server toegewezen en is er niets aan te doen... misschien verstandig om iets meer info te geven?

• iAR
  • Niet online
Meer info... euhm. Het heeft altijd wel gewerkt! :)
Als ik met rechts op links klik krijg ik gewoon het context menu... niks speciaals.

Hoezo instellingen van een mail server toegewezen? Het is gewoon een home pc hoor! ;)

• iAR
  • Niet online
Update:
In heel Office is het niet mogelijk links te openen... Iemand een idee waar ik dit weer terug kan zetten/instellen?

Verwijderd

Hierboven bedoelde ik dus met meer info zoals: Outlook versie, Welke OS en in welke omgeving.. dus netwerk of gewoon thuis en alleenstaand?

• iAR
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 15:05:
Hierboven bedoelde ik dus met meer info zoals: Outlook versie, Welke OS en in welke omgeving.. dus netwerk of gewoon thuis en alleenstaand?
Office versie: 2003 (had je ook kunnen zien in topic titel)...
Windows 2000, Zone Alarm (+ Norton I-net sec. gestest, wel weer gedeinstalleerd).

Zit thuis achter een FreeSCO router, en dus een netwerkje van 5 PC's (hierin is niks veranderd....).

Verwijderd

ik heb verder geen idee, ik zou als ik jouw was zone alarm es deinstalleren en kijken of dat wat uitmaakt...

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:04

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

En als je klikt met CTRL ingedrukt :?

• iAR
  • Niet online
Beekforel schreef op 15 december 2003 @ 15:55:
En als je klikt met CTRL ingedrukt :?
Dan doet ie niks...

@Just0: Als ik Zone Alarm uitschakel (!) dan geeft ie de zelfde foutmelding...
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Office2k3Melding.gif

Verwijderd

ben je wel als lokale administrator ingelogd dan??

• iAR
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 16:03:
ben je wel als lokale administrator ingelogd dan??
Ja! :/ Ik heb maar 1 account en dat is administrator... ik doe niet aan andere accounts...

Maar als ik het zo bekijk dan moet dat toch met een één of ander vinkje weer goed te zetten zijn? Ik weet alleen niet waar. Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik dit "uit" heb gezet.

Verwijderd

zerosignal schreef op 15 december 2003 @ 16:05:
[...]

Ja! :/ Ik heb maar 1 account en dat is administrator... ik doe niet aan andere accounts...
Dat kan ik niet ruiken vanaf hiero.... 8)7 verder zou ik het niet weten..

• iAR
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 16:20:
Dat kan ik niet ruiken vanaf hiero.... 8)7 verder zou ik het niet weten..
Sorry, zo was het niet bedoeld... :)

Verwijderd

extra, opties, beveiliging?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Kan je de installatie nie reparen oid? En verder, je schrijft dat je net aan het 'optimaliseren' was, nou zal ik de flauwe grappen achterwege laten (;)), maar waar was je precies bezig dan?? In de Office Opties, Registry, GPEdit? Dan heb je/we ongeveer een id waar je moet zoeken.

Wees consequent, maar niet altijd

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• iAR
  • Niet online
Nope, niks... :?
Ik heb de standaard beveiliging en het vinkje dat IE moet checken of ie de goede browser is... (wat overigens erg lastig uit te voeren is met die hardnekkige myIE2).
Nog steeds werkt het niet :(
Wat moet er in die .reg file staan?

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 21:00
Volgens mij is dit in opties->beveiliging te vinden. Daar kun je tenminste wel instellen of je bestanden wilt kunnen openen of niet. Moet je ff kijken (zit nu op school en kan dus niet kijken voor je)

Succes

• iAR
  • Niet online
Ik kan echt helemaal niks vinden in de beveiligings opties van outlook of internet explorer...
Echt zo vaag :(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zerosignal schreef op 17 december 2003 @ 11:34:
Wat moet er in die .reg file staan?
Lees dat document nou eens. Wat staat er:
CAUSE
After you upgrade to Microsoft Internet Explorer 6.0, the following registry key is either missing or corrupt:

HKEY_Local_Machine\Software\Classes\htmlfile\shell\open\command
Dat is dus de oorzaak. Dat ga je niet oplossen met een vinkje 'default browser'. Mogelijk kan dat met de knop 'Reset Web Settings'. Of je dat geprobeerd hebt weet ik niet, dat vertel je niet.

Als dat niet werkt, moet je inderdaad met een .reg aan de gang. Maar je kan ook eerst gewoon even kijken of bovengenoemde register sleutel wel bestaat. Bestaat die wel? Dan zijn we uitgepraat. Bestaat die niet, dan moet hij aangemaakt worden. Een manier is om dat te exporteren op een ander systeem, en dan te importeren op jouw systeem. Dat is wat er beschreven staat in dat document door middel van die .reg, je zou het ook handmatig kunnen doen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• iAR
  • Niet online
Oh sorry, dat staat er inderdaad ook beetje fout... ik bedoel dat ik dus de standaard beveiliging (met standaard instellingen resetten) heb gedaan... dat hielp dus niet.

In het register stond die optie dus wel, ik heb hem gerenamed, toen weer gerenamed naar "open"... toen starte hij notepad bij dubbelklik en toen heb ik bij map opties "open" als standaard optie gezet en werden html files weer met myIE2 geopend en *jaja* nu werken de links ook weer in Outlook! :)

Overigens is het wel raar dat dit "zomaar" is veranderd. Maar oke, het werkt nu weer. :)
Pagina: 1