Toon posts:

Welke processor kan ik het beste op dit moederbord plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben zelf niet echt super wizkid op het gebied van hardware.
Kan iemand mij helpen??

Volgens onderstaande link zou het tot PIII 1000 mhz kunnen zijn???

(The SUPER P6SBA running at a bus speed of 100 MHz, supports single Pentium III/II 233 ~ *1000 MHz processors. The P6SBA is based on Intel’s 440BX chipset, which enables AGP, 100 MHz SDRAM, concurrent PCI, Ultra DMA with a 33 MB/s burst data transfer rate and Wake-on-Lan.)

Wat kan ik hier het beste op plaatsen en weet iemand waardat ik die 2dehands kan halen of heeft iemand nog wat liggen???

[url]http://www.supermicr­o.com/PRODUCT/Mother­Boards/440BX/p6sba.h­tm[/url]

Alvast bedankt :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Een Tualatin Pentium3 of Celeron op 1.4GHz (100MHz FSB) is zo ongeveer het maximum, met een convertortje dan natuurlijk :P

[ Voor 6% gewijzigd door roelio op 11-12-2003 13:09 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

edit:

Zie de post van biobak.

[ Voor 81% gewijzigd door agent327 op 11-12-2003 13:33 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Alle Coppermine's met een 100MHz FSB passen er op. En met een Slot 1 Tualatin adapter zoals die van b.v. Upgradeware kun je er ook 100MHz FSB Tualatin's op kwijt (bord staat zelfs op de support list van Upgradeware :) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik al gekeken maar zoals ik al zei heb ik niet superveel verstand van wat er nou wel of niet oppast.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 11 december 2003 @ 13:52:
Alle Coppermine's met een 100MHz FSB passen er op. En met een Slot 1 Tualatin adapter zoals die van b.v. Upgradeware kun je er ook 100MHz FSB Tualatin's op kwijt (bord staat zelfs op de support list van Upgradeware :) )
Maar werkt dat allemaal wel ok en is dat het geld ook waart???
Ik kan nu een PIII 550mhz kopen voor 48€
Dan hoef ik ook geen bios update en zo te doen en ze zetten hem er nog voor mij in ook.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Of het 't waard is moet jezelf bepalen. Mocht je aan bedragen als € 48,- denken en is veel cpu power geen vereiste, prik er dan idd zo'n P!!! 550 op, is helemaal aan jou :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Het is maar wat je graag wil, een 1400 MHz celeron is anders wel een beest in vergelijking met die P3 550.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 11 december 2003 @ 14:00:
Of het 't waard is moet jezelf bepalen. Mocht je aan bedragen als € 48,- denken en is veel cpu power geen vereiste, prik er dan idd zo'n P!!! 550 op, is helemaal aan jou :)
Ik wil best meer uitgeven maar hoorde van een vriend van mij dat snelheid dus ook met het moederbord etc te maken heeft.
En vraag is dus ofdat het allemaal wel goed gaat werken en ook zonder problemen.
Heb geen zin om dagen bezig te zijn met een pc waarvan de bios geupdate moet worden en dat het dan weer allemaal niet gaat lukken etc. ( heb in het verleden wel vaker met pc`s gestoeid en daar nu ff geen tijd en zin in )
Ik wil dus warIII kunnen spelen en hetn liefst ook medal of honour en zo en verder gebruik ik hem voor internet en muziek en dat was het dan.
En in JAnuari ga ik een nieuw systeem halen en word deze dus nr 2 in een netwerk.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
in principe passen er enkel 100Mhz fsb processors in. ik meen me te herinneren (en zoek het zo meteen ff op) dat er geen PIII met 100 Mhz fsb hoger dan 800Mhz op de markt is gekomen. je kan natuuljk voor een celeron gaan, maar bji gelijke kloksnelhedi ligt de performance dan echt merkbaar lager....

Je kan natuurlijk wél overklokken, en dat zou moeten lukken met dit bord, maar dat is natuurlijk niet gegarandeerd.

Die PIII 550 is geen slechte keus, maar ik denk dat je (mits wat zoeken) erwel eentje goedkoper vind... Hou er wel ff rekening mee dat dit borje een Slot heeft, geen socket. Dus voor alle socket procesoren zou je een adapter moeten aanschaffen (en die kost je oook wel wat)
ik zou daar eerlijk gezegd de centjes niet meer insteken, en gewoon de snelste pIII slot1 kopen die je kanvinden (550 Mhz is voor heel wat taken (tem divx afspelen ed) al méér dan voldoende)

edit: ff wat waardevolle linkjes voor je zoektocht:

overzicht van goeie en slecht slot-socket adaptors
http://www.intel.com/supp...rs/pentiumiii/ssalist.htm

overzicht van verkrijgbare intel pIII's/celerons
http://www.intel.com/supp...pentiumiii/corespeeds.htm

overzicht vand e verschillen tussen de processors
http://developer.intel.com/design/PentiumIII/prodbref/

ttvi: SECCII is de slot1 behuizing, FC-PGA die van normale socket 370 pIII's, FC-PGA2 die vande nieuwere Tualayin PIII's (ook socket 370, maar NIET volledig compatibel! )

[ Voor 26% gewijzigd door the_stickie op 11-12-2003 14:22 ]

Verwijderd

Nog iets om aan te denken is het minimum voltage dat het moederbord kan leveren. Hier staan de typenummers van de voltage controllers op dit moederbord.
Een 'foute' voltage controller wil overigens niet zeggen dat een Coppermine niet gaat werken, al denk ik dat je wel ergens het voltage zal moeten instellen (op een slot/socket converter bijvoorbeeld). Daarnaast zal een Coppermine in dat geval natuurlijk wat heter worden.

Verwijderd

waarom koop je niet gewoon zoon pcchips board met cpu onboard dan heb je voor een paar centen (70 - 80 euri) een hele boel meer performance. En je weet zeker dat het gaat draaien (garantie).

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Als je niet perse aan je oude moederbord wil vasthouden zou ik kijken naar:
Moederbordje: ECS K7S5A rond de 30 euro
AMD Duron 1400 37 euro

Mobo past zowel PC 133 als 266 geheugen op, dus dat zal je niet nieuw hoeven kopen. Het hangt natuurlijk erg af van de prijs die je voor een 2ehands pentium 3 moet betalen. Mijn ervaring is dat die erg duur zijn.

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:05

Urk

Ik zou dit ook wel graag willen weten voor mijn moederbord.
Heb nu namelijk een Asus P2B-S moederbord en daar zit een Pentium II 400 Mhz op.
Volgens http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx kan er max een PIII 800 Mhz op.

Kan dat kloppen en kan er niet meer op??

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Volgens mij zijn er wel PIII 1000Mhz processors gemaakt voor slot 1, maar er daadwerkelijk een vinden is een ander verhaal ;)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Urk schreef op 11 december 2003 @ 15:11:
Ik zou dit ook wel graag willen weten voor mijn moederbord.
Heb nu namelijk een Asus P2B-S moederbord en daar zit een Pentium II 400 Mhz op.
Volgens http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx kan er max een PIII 800 Mhz op.

Kan dat kloppen en kan er niet meer op??
kijk misschien zelf even op de links hierboven naar welke processors je kan gebruiken...
over het algemeen kan je stellen dat je ALLES kan, mits je de juiste adapter koopt...
Pagina: 1