jantje112 schreef op 11 december 2003 @ 16:18:
De processor heeft de opdruk van 2.9 volt. Er zitten een jumperblokje op van zes stuks.. Maar ik weet daar dus niet de settings van. Dat die 100 mhz uit een standaard pctje niet soepel loopt lijkt me idd een voltage probleem. (is dus een 3.3 volt processor.
Logica: je laptop was allicht correct ingesteld voor de CPU die er oorspronkelijk op zat. Het was een 2.9V CPU, dus zit de voltage op 2.9V ingesteld, en tenzij je iets aan de jumpers aangepast hebt, draaide hij dat dus ook toen je de 3.3V CPU erin hing.
Dion_b de settings zijn mij onbekend, ik weet dus niet of ik de vcore of v i/o kan aanpassen.. Maar zou een desktop mmx of een k6 er niet in moeten werken? Qua voltage loopt het aardig gelijk..
Ja en nee- zie die link, de split voltage plane van de mP54C zit anders in elkaar dan die van de P55C/K6/6x86MX (Pentium MMX en compatibles). Het zou best goed kunnen gaan, maar daar kun je niet vanuit gaan.
Mbt settings, dan zou je bij Tulip kunnen gaan kijken. Ik vind op Motionline ml/90 niets, allicht dat je Motionline 5/90 bedoelt (wees nauwkeurig met dat soort nummers

), dan blijkt het om een TC69 moederbord te gaan. Helaas staan noch op de Tulip support site, noch ergens met Google vindbaar de juiste jumper settings. Toch heb je nog kans dat ze gewoon op het moederbord staan, kijk daar even (evt op de onderkant)
Ik zal eens even gaan kijken voor een paar foto's van de socket, de processor en het mobo. Misschien dat iemand daar wijzer van wordt. Anders probeer ik wel een 233 mmx die is ook rrond dat voltage en de 1.5 multiplier heb ik..
Hij zal vrijwel zeker niet op 233Mhz draaien, eerder op 133MHz. De werking van de BF0 en BF1 multiplier pins is tussen de (m)P54C en de P55C gewijzigd waardoor je rare (jumper)toeren moet uithalen om een 1.5x (=3.5x) signaal door te geven. Maar dan nog, het is misschien wel beter dat hij niet op 233MHz zal draaien, want dan zou hij 17W kunnen gaan verstoken (tov 7.3W van je huidige CPU). Zelfs met 133MHz kun je rekenen op 10W, wat problemen kan opleveren.
Maar ik zou niet de moeite doen met die foto's, als er geen silkscreen settings staan kun je echt meer met de TC69 moederbordnaam.