Linux benaderen vanuit XP

Pagina: 1
Acties:

• gjaa
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 14:50
Ik heb een linux server geinstalleerd om met php te gaan testen. (redhat 7.3)
Als ik in IE het ip-adres van de linux server intyp op mijn XP-machine, start mijn inbelverbinding en dan zie ik de html pagina van apache. Maar als ik de inbelverbinding afbreek kom ik niet op de linxuserver. Wat doe ik fout.

Alvast bedankt,
Gerard :)

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11

Eijkb

Zo.

In je connectie config van XP staat zoiets als ´altijd standaard connectie gebruiken´ ipv ´indien geen netwerkconnectie dan standaar gebruiken´. De termen zijn iets anders, maar vooruit. Je snapt wel wat ik bedoel als je het ziet. Bovenstaande config kan je aanpassen in je browser bij opties, tabblad connecties.

.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:55

Youk

Volvo For Life

Ook kun je opgeven dat er voor een bepaalde IP adres range (jouw prive netwerk in dit geval) geen gebruik moet worden gemaakt van de een proxy server. Dit is ergens te vinden in de advanced settings van welke proxy server je IE moet gebruiken.

Volvo Classic Club Belgium

• gjaa
Eijkb schreef op 11 december 2003 @ 13:00:
In je connectie config van XP staat zoiets als ´altijd standaard connectie gebruiken´ ipv ´indien geen netwerkconnectie dan standaar gebruiken´. De termen zijn iets anders, maar vooruit. Je snapt wel wat ik bedoel als je het ziet. Bovenstaande config kan je aanpassen in je browser bij opties, tabblad connecties.
Je bedoeld "kiezen zodra er geen netwerkverbinding is" die optie heb ik aanstaan maar dit werkt dus niet

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:10

TrailBlazer

Karnemelk FTW

doe eens in een dosboxje route print

• gjaa
Youk schreef op 11 december 2003 @ 13:02:
Ook kun je opgeven dat er voor een bepaalde IP adres range (jouw prive netwerk in dit geval) geen gebruik moet worden gemaakt van de een proxy server. Dit is ergens te vinden in de advanced settings van welke proxy server je IE moet gebruiken.
Ik gebruik geen proxyserver want ik heb een inbelaccount.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat voor IP adres heeft je PC en die linux doos ?

Kom eens met meer info zou ik zeggen, dit is giswerk.,

Braaikamer - Smoke&BBQ

• gjaa
Koffie schreef op 11 december 2003 @ 14:05:
Wat voor IP adres heeft je PC en die linux doos ?

Kom eens met meer info zou ik zeggen, dit is giswerk.,
Mijn Xp machine heeft als adres 192.168.1.1 en mijn Linux machine 192.168.1.3.
Verder is de linux machine wel te pingen en vanaf de linux machine is de xp-machine wel te zien.(hier draait nl. ook apache op)

• Youk

Youk

Volvo For Life

gjaa schreef op 11 december 2003 @ 13:55:
[...]

Ik gebruik geen proxyserver want ik heb een inbelaccount.
Dan nog kan het zijn dat de proxy settings automatisch worden opgehaald bij je ISP wanneer je een verbinding maakt.
gjaa schreef op 11 december 2003 @ 14:13:
[...]

Mijn Xp machine heeft als adres 192.168.1.1 en mijn Linux machine 192.168.1.3.
Verder is de linux machine wel te pingen en vanaf de linux machine is de xp-machine wel te zien.(hier draait nl. ook apache op)
En dit versterkt enkel mijn vermoeden van de proxy!

[ Voor 40% gewijzigd door Youk op 11-12-2003 14:29 ]

• gjaa
Youk schreef op 11 december 2003 @ 14:28:
[...]

Dan nog kan het zijn dat de proxy settings automatisch worden opgehaald bij je ISP wanneer je een verbinding maakt.

[...]

En dit versterkt enkel mijn vermoeden van de proxy!
Jawel je had gelijk, bij geavanceerd heb ik mijn ip-adres geexcluded en daarna het vinkje van proxyserver gebruiken uitgelaten en nu is mijn probleem over.

Allemaal bedankt voor het meedenken

Groetjes,

• Youk

Youk

Volvo For Life

gjaa schreef op 12 december 2003 @ 09:13:
[...]

Jawel je had gelijk, bij geavanceerd heb ik mijn ip-adres geexcluded en daarna het vinkje van proxyserver gebruiken uitgelaten en nu is mijn probleem over.

Allemaal bedankt voor het meedenken

Groetjes,
Graag gedaan, dit toont maar weer eens aan dat men net alles wat leeg is van invulmogelijkheden automatisch wil zeggen dat er geen opties voor in gebruik zijn. Je moet er alleen maar aan denken op het moment dat je met zo'n probleem zit. :)

Pagina: 1