Half-life 1, hoe eindigd het....?

Pagina: 1
Acties:

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:43

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
jah je leest het goed.... ik heb destijds wel HL1 geinstalleerd kheb level 1 gespeeld, maar om een of andere reden kon het spel me niet hellemaal boeien... daarnaast hou ik ook niet zo van creapy games waarbij alines uit alle hoeken en gaten komen springen! :D daarnaast was ik in no-time verslaafd aan Counterstrike een raakte HL zelf op de achtergrond.

Nou heb ik een 9600XT videokaart besteld waarbij ik dus een bon krijg voor gratis HL2!! en ik wil mijn leven eigenlijk wel verbeteren! ik hoop dat ik mijn angsten kan overkomen en gewoon HL2 ga spelen.... het ziet er ubergeil uit dus het MOET me wel boeien.

nou is HL2 een sequel van HL1.... dus mijn vraag hoe eindigt HL1? :?

Ik weet dus hoe het verhaal begind. Gordon Freeman in zijn lab, machine die die poorten naar andere dimensie opend...opes foutje... probleem... aliens overal. Dat is mijn samenvatting ongeveer hoe gaat het verder...?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Ik heb Half-Life 1 wel veel gespeeld, maar nooit uitgespeeld (daar ben ik nooit zo goed in), maar volgens mij is die facility waar het allemaal om draait helemaal verwoest en zijn de aliens enzo 'verslagen'.

Ik zeg expres 'verslagen', want in deel 2 moet je natuurlijk weer net zoveel aliens slachten en kom je ook weer G-Man tegen, die in deel 1 verdwenen zou zijn.

Echter denk ik niet dat je het hele verhaal/einde van HL1 hoeft te weten om te kunnen genieten van HL2 hoor. Er zal vast wel wat uitleg vooraf gaan voordat je begint of alles wijst zich vanzelf tijdens het spelen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 11-12-2003 12:54 ]

The devil is in the details.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 23:57
Nadat je die Nihilanth (de opperalien) heb verslagen, kom je in een soort vliegend treintje waarin je G-man een voorstel doet: of je loopt door het deurtje naar buiten en je gaat voor hem werken, of je blijft staan en hij teleporteert je terug naar Xen, in een kamer vol met aliens (maar je hebt geen wapens om je te verdedigen)...

Een vrij open eind dus, zoals MaRc0 al zegt waarschijnlijk niet zo heel belangrijk voor het verhaal van HL2 :)

Anoniem: 91753

Hmm was Opposing Force niet een opvolger van Half-Life die verder ging met het verhaal?

Ik vond het einde van Half-Life 1 eigenlijk niet leuk ten op zichte van de andere levels.. al die creepy levels

• -Skyhawk-
  • Niet online
Zou verboden moeten worden :(
Ga Half-life spelen en post niet eerder tot je klaar met! >:)

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

Fuelke

Forza Ferrari

Anoniem: 91753 schreef op 11 december 2003 @ 13:05:
Hmm was Opposing Force niet een opvolger van Half-Life die verder ging met het verhaal?

Ik vond het einde van Half-Life 1 eigenlijk niet leuk ten op zichte van de andere levels.. al die creepy levels
Nee, OpFor had een verhaallijn die verweven was met die van Half-life, je speelde er de rol van een grunt en je hoort tweemaal een scene die je in Half-life als Gordon Freeman zelf gespeeld heeft.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Hahn
  • Laatst online: 07-05 22:18
Zowel Opposing Force als Blue Shift spelen zich tegelijk af met het verhaallijn van Half-Life 1 zelf, je speelt het alleen iedere keer vanuit een ander oogpunt.

Bij Opposing Force ben je zo'n soldaatje die je altijd tegen komt als vijand in HL1, in Blue Shift ben je Barney, zo'n bewaker die je helpt in het origineel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 11-12-2003 13:13 ]

The devil is in the details.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

OpFor is ook _o_ Ik heb alleen Blue Shift nooit gespeeld, dan zie je wederom van een andere kant Freeman weer langskomen in bekende scenes (dacht ik). Het einde ben ik allang weer vergeten. Dat was 1998, man :o

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Het gaat me er ook niet om dat het verhaal van HL1 echt belangrijk zou zijn.... ben ik ook niet bang voor zo dom zouden ze niet zijn om een spel te produceren wat alleen speelbaar is voor insiders.

Maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar het einde, maakt het vast ietsje boeiender om HL2 te spelen.

wie/wat is G-man?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:08
ok, nu moet en zal je gewoon HL1 gaan spelen >:)
wie is G-Man? tssssk :P

mijn tip: speel HL1 gewoon een keertje volledig uit
je zal er echt geen spijt van krijgen.
het verhaal is goed, evenals de gameplay, en ondanks de verouderde graphics zul je er heel veel plezier van hebben :)
HL niet gespeeld = niet geleefd ;)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Chaoss schreef op 11 december 2003 @ 12:49:
jah je leest het goed.... ik heb destijds wel HL1 geinstalleerd kheb level 1 gespeeld, maar om een of andere reden kon het spel me niet hellemaal boeien... daarnaast hou ik ook niet zo van creapy games waarbij alines uit alle hoeken en gaten komen springen! :D daarnaast was ik in no-time verslaafd aan Counterstrike een raakte HL zelf op de achtergrond.

Nou heb ik een 9600XT videokaart besteld waarbij ik dus een bon krijg voor gratis HL2!! en ik wil mijn leven eigenlijk wel verbeteren! ik hoop dat ik mijn angsten kan overkomen en gewoon HL2 ga spelen.... het ziet er ubergeil uit dus het MOET me wel boeien.

nou is HL2 een sequel van HL1.... dus mijn vraag hoe eindigt HL1? :?

Ik weet dus hoe het verhaal begind. Gordon Freeman in zijn lab, machine die die poorten naar andere dimensie opend...opes foutje... probleem... aliens overal. Dat is mijn samenvatting ongeveer hoe gaat het verder...?
* Aetje heeft een half uurtje en wil wel een verhaaltje schrijven :D

Freeman wordt wakker na wat vreemde visies over aliens. Naja, de klap was dan ook wel zodanig... Allerlei sirenes loeien, en de explosievrije deuren naar het lab bleken niet echt explosievrij te zijn. Een van de deuren is kompleet weggeblazen. Naja, uit de testkamer stappen dan maar.
De retinal scanner blijkt ook al niet lekker meer te werken, maar de deur gaat na enig stribbelen gelukkig toch open. Je ziet een van je collega's een agent proberen te reanimeren. Zonder veel succes.

Even verderop staan 2 wetenschappers te babbelen. Eentje is blij je te zien, en wil dat je op de begane grond hulp haalt. Naja, je hebt niets beters te doen... Hij opent de deur naar het lab voor je. Maar de testkamer is niet helemaal veilig. Er schieten enorme vonken op de controlekamer af. Met wat geluk springt Freeman erdoor. Een tweetal lasers is kapot even verderop...
Even verderop ziet hij een crowbar liggen die een werker er achtergelaten heeft. Meenemen maar, mochten een paar van die vreemde krabben lastig worden...
De eerste lift gebruiken wilde niet echt. De liftoproep werd een paar wetenschappers noodlottig >:). De tweede lift werkt gelukkig wel.
Terug in je lab-area (waar je eerst je hazardsuit hebt gehaald) zie je een agent in vuurgevecht met wat vreemde zombies. Toch goed dat je die crowbar meegenomen hebt. De agent vraagt je af wat die lelijkerds in wetenschappersoutfit doen... Mja, heeft dat wellicht iets met die krabbetjes te doen?

Terug naar de trein dan maar. De deur blokkeert maar door de controls met je crowbar te bewerken kom je toch weer bij je platform. Alleen... Dat platform is niet echt stabiel. En daar komt een collega van je al snel achter >:)
Geen trein helaas dus. :( maar na even zoeken wel een pistool :). Kan nuttig worden.

Je lijkt klem te zitten, want de weg naar de koelinstallatie is door puin geblokkeerd. Maar gelukkig zie je bij de aankomsthal een ventilatiegat dat opengeblazen is. Daar kun je door! Wel even oppassen... De kamer zit vol met krabjes, en die ontploffende computers. Bovenin zit een ander ventilatiegat, wat je naar de koeling leid. Die kant maar op dan...

(wegens tijdgebrek komt deel2 later ;) )

Kort samenvattend: Van het Black Mesa lab moet hij naar het Gamma Complex toe vechten. Daar staat een teleportatielab wat hem naar de Xen-dimensie brengt, de thuiswereld van de aliens. Daar moet ie de hoofdalien neermeppen, de alien "Nihiliant". Daarna wordt 'ie door de "Administrator" gevangen genomen, en gedwongen voor hem te werken of te sterven.
In HL2 zal ie dus wel een mercenary voor de "administrator" zijn.

Forget your fears...
...and want to know more...

Anoniem: 81573

je moet een grote alien laten ploffen, de engste dingen vin ik de headcrabs maar de rest is super lol spel

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
@Aetje: thenx man! ben benieuwd naar deel 2 ;)

ik begrijp dat die "administrator" G-man is? voor mij nog beetje onduidelijk welke rol hij speelt waaride vandaan komt.

dis veel leuker dan gamen man! :D

• Aetje

Aetje

Vacuum, moel houden, dit is een normaal topic. Slotje roepen doe je maar in SM :/

En wat die G-man betreft: Die zie je het hele spel door op bepaalde plekken verschijnen. Hij is een beetje je "mystery man" in het spel. Ik neem aan dat dat mysterie wel in HL2 verder uitgewerkt zal worden. O, vergeten in mijn samenvatting: De militairen die je als hulp moet halen blijken orders te hebben alles wat beweegt in het Mesa lab neer te schieten. Jouw inclusief...

Forget your fears...

Anoniem: 94009

nihilant... is dat die grote draak????

ik ben ver gekomen in HL1..

maar ik kwam bij een grote drak en wist niet watik daar mee moest doen.. :S:S:S

toen ben ik er maar mee gestopt..

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

Aetje schreef op 11 december 2003 @ 13:33:
[...]
Je ziet een van je collega's een agent proberen te reanimeren. Zonder veel succes.
.
Zonder succes?
hij leeft dan weer hoor :)

This space is occupied

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 21-04 12:59
Sorry allen van het slotgeroep maar deze reactie was volkomen sarcatisch bedoeld, was alleen de ;) vergeten!

Ik meldt hierbij dat het niet serieus was bedoeld, mocht ik mensen hebben beledigd dan spijt het mij ten zeerste.....

* vacuumcleaner gaat zich afsluiten van de wereld en hl1 uitspelen.....

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 23:57
Chaoss schreef op 11 december 2003 @ 14:37:
@Aetje: thenx man! ben benieuwd naar deel 2 ;)

ik begrijp dat die "administrator" G-man is? voor mij nog beetje onduidelijk welke rol hij speelt waaride vandaan komt.

dis veel leuker dan gamen man! :D
Moet je maar eens goed opletten in het spel, al vanaf het begin (als je treintje in een grote ruimte aankomt, aan de linkerkant, daar zie je de G-man praten met een scientist in een ander treintje) tot aan het eind (nadat je Nihilanth hebt verslagen) blijf je hem tegen komen, sommige mensen beweren hem wel 30-40 keer hem te hebben gezien ingame.

Wie de G-man is en wat zijn rol is weet niemand echt, behalve dat hij bij de regering werkt. Bij HL2 gaan ze er van uit dat je aan het eind van HL er voor hebt gekozen om voor hem te werken, maar hoe dat precies uitgwerkt is zie je pas als HL2 af is :)
Anoniem: 94009 schreef op 11 december 2003 @ 14:57:
nihilant... is dat die grote draak????

ik ben ver gekomen in HL1..

maar ik kwam bij een grote drak en wist niet watik daar mee moest doen.. :S:S:S

toen ben ik er maar mee gestopt..
Ik denk het niet, Nihilanth had het meeste weg van een soort grote alienbaby met grijze huid. Je kwam hem pas tegen nadat je je een weg door de alienwereld Xen had gevochten.

Als je vastzit kan je natuurlijk altijd een FAQ op GameFAQs.com er op naslaan ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Rafe op 11-12-2003 15:14 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:52

FreakNL

Well do ya punk?

En die draak, daar zal je wel spin mee bedoelen toch?

• Shockers
  • Laatst online: 22:18
draak in hl1 :? :D denk eerder die vis? daar was ik altijd bang voor als ik et water in viel B)

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Shockers schreef op 11 december 2003 @ 18:05:
draak in hl1 :? :D denk eerder die vis? daar was ik altijd bang voor als ik et water in viel B)
Lol dat had ik ook altijd :), maar die vis was eigenlijk heel simpel dood te krijgen. 3 Dartpijltjes waren genoeg :)

Anoniem: 23844

Waarschijnlijk bedoelt hij blastpit.. met die drie slangekoppen :+ (superlevel btw)

Anoniem: 41542

Aetje schreef op 11 december 2003 @ 13:33:

Terug naar de trein dan maar. De deur blokkeert maar door de controls met je crowbar te bewerken kom je toch weer bij je platform. Alleen... Dat platform is niet echt stabiel. En daar komt een collega van je al snel achter >:)
Geen trein helaas dus. :( maar na even zoeken wel een pistool :). Kan nuttig worden.
Ik wist niet eens dat je terug kon komen op dat platform. Ik ging altijd meteen het rooster door naar de volgende kamer.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Schaam je. ;)

Koop voor 20~25euro de generation box, met daarin HL, Opposing Force, Blueshift en Counterstrike. Speel ze alledrie uit, weet ff niet wat de officiele volgorde is. Volgens mij eerst BS en daarna OF. Ja, ze zijn niet zo mooi als de nieuwe spellen maar ze zullen je zeker boeien.

Ik heb bovenstaand laatst ook gedaan, en was zeker het geld waard :) Geniaal spel.

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Toch wel 1 van mijn meest intense game momentjes, die Blast Pit. Met zwetende handjes voorzichtig langs die tentakels sluipen. Brrr eng beest. :D

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• DaGreatRV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Als je bij 'The Pit' komt, maak je borst maar nat want 2 grote monstertjes, lucht ,brandstof en electriciteit, meer G-man, nog meer electriciteit, sluipen, afleiden, 5 uur speeltijd en een stukje spoorweg ;) wachten op je :*) .

HL1 = _/-\o_

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

HL: de G-man geeft je een keuze: voor hem werken (wat je in HL2 dus doet) of sterven

OpFor: (uit mijn hoofd): de G-man bewaart 'rare specimens' op een of andere planeet, Black Mesa wordt verwoest door een atoombom (die je in de loop van de levels uitgeschakeld hebt) Daar ben je Adrian Shepherd

BS: je onstnapt met een stel andere scientists (daar ben je dus die Barney Calhoun die je in HL2 weer tegenkomt), zal ook wel een vervolg op komen, als mod van HL2

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

chromeeh

the Gnome

Resistor schreef op 11 december 2003 @ 20:35:
HL: de G-man geeft je een keuze: voor hem werken (wat je in HL2 dus doet) of sterven

OpFor: (uit mijn hoofd): de G-man bewaart 'rare specimens' op een of andere planeet, Black Mesa wordt verwoest door een atoombom (die je in de loop van de levels uitgeschakeld hebt) Daar ben je Adrian Shepherd

BS: je onstnapt met een stel andere scientists (daar ben je dus die Barney Calhoun die je in HL2 weer tegenkomt), zal ook wel een vervolg op komen, als mod van HL2
HL (Original) = Knappen met Freeman totdat je face-to-face staat met de G-Man
OpFor = Knappen met de Grunts (Je moet Freeman stoppen)
BlueShift = Je bent een Barney (zo'n agent kereltje) die moet ontsnappen uit het Black Mesa complex

En ik heb nog steeds een SP mod in progress liggen die de 'andere' kant van het Black Mesa moet laten zien.... Heb de laatste tijd alleen veels te weinig tijd er voor :'(

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

bedoel je de mod "point of view"?

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 13-04 08:35
WJP schreef op 11 december 2003 @ 21:56:
bedoel je de mod "point of view"?
Die mod is erg mooi en apart... Het verhaal nog een keertje, maar nu spelen als alien...

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 08:17
Toch wel 1 van mijn meest intense game momentjes, die Blast Pit. Met zwetende handjes voorzichtig langs die tentakels sluipen. Brrr eng beest.
De eerste keer dat ik dat speelde realiseerde ik me niet dat als ik kroop dat beest me niet kon horen... man man wat een ellende om steeds een granaat te tossen en dan een stukje te rennen... ruim 2 uur over gedaan.

Toen ik de tweede keer wist dat je moest sluipen ging het in 5 minuten :)

Overigens vond ik OpFor ook ontzettend goed. Beste expansion ooit IMHO. Blue Shift daarentegen vond ik een aanfluiting, ik heb daar 50 piek voor gelapt, maar je speelt hem in nog geen 2 uur uit... (net zo lang als dat kleine stukje in Blast Pit ;) ).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:56

job

D³ schreef op 11 december 2003 @ 20:10:
Toch wel 1 van mijn meest intense game momentjes, die Blast Pit. Met zwetende handjes voorzichtig langs die tentakels sluipen. Brrr eng beest. :D
de blastpit is echt rete makkelijk.
Die beesten reageren op geluid.
In de buurt ligt een stapel granaten..

met de shiftknop kan je lopen ipv rennen, dus horen ze je niet.

edit: wat Dr. Strangelove hierboven zegt dus. :)
ben weer eens te laat.

ohja, ik had het idee dat de G-man opzettelijk die aliens naar de aarde heeft laten komen. maar ik weet niet meer waarom ik dat idee heb.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 11-12-2003 22:28 ]

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

rofl: wat een topic zeg... ik heb um laatst nog weer gespeeld (toen was HL2 nog niet uitgesteld ;)) en ik dacht dat ik zowat meteen door zou kunnen. helaas dus. ik heb verder alles uitgespeeld muv blue shift (was toen meer met CS/ CnC Renegade bezig). zijn daarin nog leuke dingen gebeurd of niet echt?

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Dr. Strangelove schreef op 11 december 2003 @ 22:19:
De eerste keer dat ik dat speelde realiseerde ik me niet dat als ik kroop dat beest me niet kon horen... man man wat een ellende om steeds een granaat te tossen en dan een stukje te rennen... ruim 2 uur over gedaan.
Hehe same here :)
Overigens vond ik OpFor ook ontzettend goed. Beste expansion ooit IMHO. Blue Shift daarentegen vond ik een aanfluiting, ik heb daar 50 piek voor gelapt, maar je speelt hem in nog geen 2 uur uit... (net zo lang als dat kleine stukje in Blast Pit ;) ).
Opposing Force is idd briljant. In BS (kan ook OpFor zijn) zit ook zo'n tentakel sectie, maar die is een stuk minder!

f.k.a D³

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Dr. Strangelove schreef op 11 december 2003 @ 22:19:
damn.. dat wist ik helemaal niet.. maar ja: had op hard ook geen moeite ermee eig..

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Half-life ownt , simple as that. Als je het niet hebt gespeeld mis je heel wat hoor ! :'(
Het heeft gewoon alles wat een spel moet hebben (ik zeg HEEFT , want het moet nog steeds niet inboeten voor nieuwere games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26271

half-life *zucht* die geode oude tijd,
t eerste spel wat ik helemaal uitgespeeld heb. En daarna nog een paar keer. T blijft gewoon een topper...

zijn maar weinig spellen die uberhaupt in de buurt komen van half-life...
de volgorde is BTW: HL, OF en dan BS, zo kwamen ze uit iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 15:25
ben ik trouwens de enige die het spel niet zo super vond?
kheb em helemaal uitgespeeld, in een korte tijd dus het boeide me wel maar ik vond het gewoon een net-niet game? daarom snap ik ook niet waarom het zoveel hoge reviews heeft gekregen, maarja ik zal wel gewoon een hele andere smaak hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83076

Half-Life is ook niet zo bijzonder dat maakt iedereen ermaar van ...... en HL2 is ook niet bijzonder ..... meer van hetzelfde.

Het is allemaal zo gehyped als ik weet niet wat !!!!!! Hetzelfde had je met Unreal2 toen het uit was hoorde je er nix meer van..... zelfde met B&W ... noem het allemaal maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

Anoniem: 83076 schreef op 12 december 2003 @ 02:06:
Half-Life is ook niet zo bijzonder dat maakt iedereen ermaar van ...... en HL2 is ook niet bijzonder ..... meer van hetzelfde.
+5 Troll >:). Waarom is het 'bijzonder'? Het liet goed de kracht van de mod-community zien met Counterstrike, en het had een lopend verhaal erin. Eerdere spellen hadden dit ook, maar HL wist 't volgens mijn nooit zo bescheiden mening (en die van anderen) beter te integreren. Hoeveel mensen schrijven 't verhaal van Unreal (de eerste) zo maar even op, en hoe dun is het om een excuus te vormen voor gewoon dom schietwerk? Verder wordt 't nog steeds gespeeld, gemodificeerd of niet. Niet veel FPS'en houden het zo lang uit (en er worden er een hoop gemaakt!). Wat HL2 betreft, de demo's zouden genoeg moeten zeggen, en het laat goed zien dat 't absoluut niet 'meer van hetzelfde' is.
Het is allemaal zo gehyped als ik weet niet wat !!!!!!
En wat is daar precies erg aan? Moet 't een of ander briljant maar onbetekenend spel worden dat binnen 3 maanden voor 5 euro in de "MOET WEG" box van de Intertoys ligt *kuch* Daikatana *kuch* >:) ? Zorgt de hype ervoor dat je er teveel voor betaalt? Nee, HL2 mag dan wel hype zijn, maar het houdt ook een belofte in - een update van 2 waanzinnig populaire spelconcepten. Je kunt er niks aan doen dat er een hoop mensen die al zo lang CS of iets dergelijks spelen er naar uitkijken, hopen op de vervulling van hun wensen, en genieten van elk stukje info dat er wordt uitgebracht. Die hype doen de gebruikers zichzelf aan. Is het volgens jou hype, bedenk je dan dit : je hoeft het niet te kopen.
Hetzelfde had je met Unreal2 toen het uit was hoorde je er nix meer van..... zelfde met B&W ... noem het allemaal maar op.
Tja, niet iedereen slaagt erin. Zoals ik al zei, het aantal FPS spellen dat er wordt uitgebracht is groot. De reden dat iets een klassieker zal worden heeft weinig met hype te maken; wat dat betreft is de gamingcommunity redelijk onverbiddelijk. Mensen gaan echt geen spellen die zuigen qua gameplay spelen omdat ze trendy willen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Yoozer op 12-12-2003 02:23 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Blue-shift vond ik overigens zuigen. Je hebt -minder- wapens in plaats van extra, en je kunt veel minder. Nee, dan Opposing Forces, of enkele van de 3rd party singleplayer mods...

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41542

D³ schreef op 11 december 2003 @ 22:45:
Opposing Force is idd briljant. In BS (kan ook OpFor zijn) zit ook zo'n tentakel sectie, maar die is een stuk minder!
Hij is minder uitgebreid ja, maar het heeft me beduidend meer moeite gekost om dat stukje te doen. Met je barnacle gun je naar een platform hoger werken, terwijl dat beest je dan gegarandeerd hoort. En dan moest je dacht ik nog een keer met je barnacle gun naar een gaatje in de muur omhoog werken. Was trouwens in OpFor, BlueShift was niet uitgebreid genoeg om ook zo'n tentakel ding tegen te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Anoniem: 41542 schreef op 12 december 2003 @ 05:12:
[...]
Hij is minder uitgebreid ja, maar het heeft me beduidend meer moeite gekost om dat stukje te doen. Met je barnacle gun je naar een platform hoger werken, terwijl dat beest je dan gegarandeerd hoort. En dan moest je dacht ik nog een keer met je barnacle gun naar een gaatje in de muur omhoog werken. Was trouwens in OpFor, BlueShift was niet uitgebreid genoeg om ook zo'n tentakel ding tegen te kunnen komen.
Tentakel sectie != worm in chemisch bad. En ik had nooit last met die jump waar jij het over hebt. Granaatje... die dingen afgeleid, snipen met de barnacle gun, en direct in de buis waar je in moet.

[ Voor 13% gewijzigd door Aetje op 12-12-2003 08:24 ]

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
oh ja, die gare embrio aan het eind :D

ik kan me dat beest nog herinneren!
Vond het trouwens wel belachelijk, aliens in het spel...
Had liever allemaal militairen gehad :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 07:59

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik heb alle 3 de delen LEGAAL en ook uitgespeeld.
vond het wel supervet dat HL1 de eerst keer iets van 6 weken duurde voordat ik die had uitgespeeld.

maar een tijdje terug heb ik op school HL1 op een niet zo hele snelle pc uitgespeeld in 3 dagen (waarvan 1 halve), en ook nog leraren waardoor je snel op reset moet drukken.

maar hoelang hebben jullie erover gedaan?

en topicstarter als je je leven wilt beteren ga dan gewoon spelen !! :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 15:25
Yoozer schreef op 12 december 2003 @ 02:23:
+5 Troll >:). Waarom is het 'bijzonder'? Het liet goed de kracht van de mod-community zien met Counterstrike, en het had een lopend verhaal erin. Eerdere spellen hadden dit ook, maar HL wist 't volgens mijn nooit zo bescheiden mening (en die van anderen) beter te integreren. Hoeveel mensen schrijven 't verhaal van Unreal (de eerste) zo maar even op, en hoe dun is het om een excuus te vormen voor gewoon dom schietwerk? Verder wordt 't nog steeds gespeeld, gemodificeerd of niet. Niet veel FPS'en houden het zo lang uit (en er worden er een hoop gemaakt!). Wat HL2 betreft, de demo's zouden genoeg moeten zeggen, en het laat goed zien dat 't absoluut niet 'meer van hetzelfde' is.
komop zo bijzonder was het toch niet? je zit in een soort research gebouw, er komen op de een of andere manier aliens uit een andere dimensie, knal ze allemaal af. zie ik hier een parrallel met doom?

tuurlijk is het veel uitgebreider dan dit maar dat was het gevoel dat _ik_ ervan kreeg. mischien komt het ook omdat ik het speelde na de meesten het gespeeld hadden waardoor mn verwachtingen mischien onbedoeld te hoog waren. en een game een hoog cijfer geven omdat je goed kan modden vind ik onzin want dan zijn er nog genoeg games die zo hoge ratings hadden moeten krijgen.

als je echt eens een goed verhaal in een game wilt zien moet je eens metal gear solid spelen, of final fantasy ofzow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
In hoeveel uren heb je gemiddeld Halflife uitgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94631

Shockers schreef op 11 december 2003 @ 18:05:
Die vis was super super super eng. Brrrrr :{

Ik verloor alleen al mijn aandacht toen ik op Xen belandde, heb daar nog even gespeeld maar ik heb het spel nooit uitgespeeld. Opposing Force raakte ik kwijt door een format en heb ik ook nooit uitgespeeld. Blue Shift daarentegen wel.

Toch blijf ik erbij dat Xen suckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bolleh schreef op 12 december 2003 @ 12:54:
[...]

komop zo bijzonder was het toch niet? je zit in een soort research gebouw, er komen op de een of andere manier aliens uit een andere dimensie, knal ze allemaal af. zie ik hier een parrallel met doom?

tuurlijk is het veel uitgebreider dan dit maar dat was het gevoel dat _ik_ ervan kreeg. mischien komt het ook omdat ik het speelde na de meesten het gespeeld hadden waardoor mn verwachtingen mischien onbedoeld te hoog waren. en een game een hoog cijfer geven omdat je goed kan modden vind ik onzin want dan zijn er nog genoeg games die zo hoge ratings hadden moeten krijgen.

als je echt eens een goed verhaal in een game wilt zien moet je eens metal gear solid spelen, of final fantasy ofzow
In Doom ren je door de levels en overal lopen aliens. In HL1 wordt een zekere spanning opgebouwd. Je moet allerlei dingen doen en soms ook puzzels oplossen. Je weet nooit wat er om de hoek op je wacht. Dat kan je ook van Doom zeggen, maar daar weet je het eigenlijk WEL: nog meer van hetzelfde. Op een gegeven moment ren je dan ook keihard door de levels want het zijn toch steeds maar aliens.

Nee, HL1 is steeds weer verrassend en ook met veel oog voor detail gemaakt. Aliens lopen niet zomaar rond, maar zijn bijvoorbeeld wetenschappers aan het opeten tot ze jou zien lopen. Om maar te zwijgen over de 'grunts', en vooral die zwarte vrouwelijke soldaten, die behoorlijk slim zijn en samenwerken en dergelijke.

Je moet HL1 echt niet zien als een dom schietspel zoals Chaser, Doom, XIII, Soldier of Fortune, Serious Sam, en alle andere schiet-maar-raak-spellen die ik ben vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41287

Aikon schreef op 11 december 2003 @ 18:59:
Schaam je. ;)

Koop voor 20~25euro de generation box, met daarin HL, Opposing Force, Blueshift en Counterstrike. Speel ze alledrie uit, weet ff niet wat de officiele volgorde is. Volgens mij eerst BS en daarna OF. Ja, ze zijn niet zo mooi als de nieuwe spellen maar ze zullen je zeker boeien.

Ik heb bovenstaand laatst ook gedaan, en was zeker het geld waard :) Geniaal spel.
Nee, Opposing Force en dan Blueshift. Damn wat een games alledrie; een goede zaak dat het volgende week vakantie is :). Ik vond alleen de alien-world (Xen) in HL niet zo relaxed op het einde; geef mij maar vechten in Black-mesa..

In tegenstelling tot velen vond ik blue-shift eigenlijk wel tof, omdat je daadwerkelijk weet te ontsnappen op het eind. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 41287 op 12-12-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

heb het spel nooit uitgespeeld geloof ik, toen ik eenmaal op Xen was, was de lol eraf (daarna cheats gepakt en wel laatste level geprobeerd tegen de nihilant, maar had daar ook geen zin meer in :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Anoniem: 83076 schreef op 12 december 2003 @ 02:06:

Het is allemaal zo gehyped als ik weet niet wat !!!!!! Hetzelfde had je met Unreal2 toen het uit was hoorde je er nix meer van..... zelfde met B&W ... noem het allemaal maar op.
OCH HL1 heeft gewoon een goeie gameplay en is op veel punten gewoon orgineel. kheb het meschien maar 3 uurtjes gespeeld maar dat heb ik dan wel meegekregen.

Ik heb een filmpje (nouhja filmpje duurde iets van 40 minuten ofzo) van de presentatie van HL2 gezien. dat gaat dus echt wel iets baanbrekend nieuws worden!

Alleen kwa graphis is het al uniek, kwa gameplay en mogelijkheden was ik tijdens de presentatie dus echt af en toe verbaasd! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

bolleh schreef op 12 december 2003 @ 12:54:
Die spellen hebben wellicht een beter verhaal, maar ik prefereer de manier waarop HL het verteld. Of eigenlijk wordt het niet verteld, het wordt door jou gespeeld en beleefd. Vind ik (mening!) veel en veel leuker dan ellenlange cutscenes en codecpraatjes.

Nog steeds mn #1 game overigens, maar niet alleen door de single player (ook al is die ijzersterk, zou dat toch een andere game zijn) maar door de combinatie met die uitstekende multiplayer :)

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89518

Mmmm...halflife1..dat brengt goede herinneringen bij me op :D

Beste spel dat ik ooit heb gespeeld...met afstand..die sfeer heb ik nog steeds nergens anders gezien, met die bange scientists enzo :)

En die aliens in hl1 zijn helemaal niet verdwenen, zoals een noob hier net zei:P

In halflife1 stuurden ze alleen "verkenners", in halflife2 komen de grote jongens :p

Ook vond ik met xen niks mis..het paste goed bij het verhaal, en de muziek gaf ook goede sfeer.

Mensen die stopten met spelen omdat ze xen niet "leuk genoeg vonden"..spelen halflife om de verkeerde redenen denk ik..ga dan een minder ingewikkeld spel spelen ofzo :]

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 89518 op 12-12-2003 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
^^ Xenome heeft ook door waar het om draait in Half-life 1en 2 :)
Xen was goed en totaal onverwacht. Het vereiste ook plots een andere gameplay. Wel behoorlijk moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89518 schreef op 12 december 2003 @ 20:40:
Mmmm...halflife1..dat brengt goede herinneringen bij me op :D

Beste spel dat ik ooit heb gespeeld...met afstand..die sfeer heb ik nog steeds nergens anders gezien, met die bange scientists enzo :)
Operation Flashpoint was ook geweldig qua sfeer. Ik heb me nog nooit zo opgejaagd, alleen en verloren gevoeld als in de bossen in het midden van het spel. Hele team dood. Missie: extraction point bereiken. Door een enorm landschap. Maakt niet uit hoe. Geweldig spel, alleen waren de graphics toen al middelmatig. Ik wil het spel altijd nog eens uitspelen maar ben bang dat ik het me beter zo kan herinneren dan dat het uitdraait opeen gigantische teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
DeRCT13 schreef op 12 december 2003 @ 13:00:
In hoeveel uren heb je gemiddeld Halflife uitgespeeld?
Niet allemaal tegelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Anoniem: 94631 schreef op 13 december 2003 @ 01:41:
[...]

Operation Flashpoint was ook geweldig qua sfeer. Ik heb me nog nooit zo opgejaagd, alleen en verloren gevoeld als in de bossen in het midden van het spel. Hele team dood. Missie: extraction point bereiken. Door een enorm landschap. Maakt niet uit hoe. Geweldig spel, alleen waren de graphics toen al middelmatig. Ik wil het spel altijd nog eens uitspelen maar ben bang dat ik het me beter zo kan herinneren dan dat het uitdraait opeen gigantische teleurstelling.
Als er 1 spel is waar ik me voelde als een èchte soldaat , was het zonder twijfel OFP _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Onvoorspelbaar. Je kon je eigen schouders zien , ademhaling horen en als je 2 kilometer moest lopen kon je je verwachten aan ècht 2 km. Ik heb het spel vroeger in 1 ruk uitgespeeld na eerst de demo grijs te hebben gespeeld. Sinds ik de originele heb gekocht heb ik het spijtig genoeg niet meer dan een uur gespeeld. Toch nog eens proberen over enkele weken. De graphics zijn simpel , maar nog steeds voldoende. Het gevoel blijft toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Thanx voor alle HL1 stories ppl, toch leuk om te lezen :+

Ik moet zeggen dat ik hier wel ene orgineele HL1 heb liggen! zit idd op force en CS bij was zo'n package, heb ik speciaal gekocht om CS te kunnen spelen :D

[ Voor 61% gewijzigd door Chaoss op 13-12-2003 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Bah ! :( Veel mensen weten niet eens dat CS een mod van Half-life is. (Daar bedoel ik jou niet mee he Chaoss ;) )
Pagina: 1