Chaoss schreef op 11 december 2003 @ 12:49:
jah je leest het goed.... ik heb destijds wel HL1 geinstalleerd kheb level 1 gespeeld, maar om een of andere reden kon het spel me niet hellemaal boeien... daarnaast hou ik ook niet zo van creapy games waarbij alines uit alle hoeken en gaten komen springen!

daarnaast was ik in no-time verslaafd aan Counterstrike een raakte HL zelf op de achtergrond.
Nou heb ik een 9600XT videokaart besteld waarbij ik dus een bon krijg voor gratis HL2!! en ik wil mijn leven eigenlijk wel verbeteren! ik hoop dat ik mijn angsten kan overkomen en gewoon HL2 ga spelen.... het ziet er ubergeil uit dus het MOET me wel boeien.
nou is HL2 een sequel van HL1.... dus mijn vraag hoe eindigt HL1?
Ik weet dus hoe het verhaal begind. Gordon Freeman in zijn lab, machine die die poorten naar andere dimensie opend...opes foutje... probleem... aliens overal. Dat is mijn samenvatting ongeveer hoe gaat het verder...?
* Aetje heeft een half uurtje en wil wel een verhaaltje schrijven
Freeman wordt wakker na wat vreemde visies over aliens. Naja, de klap was dan ook wel zodanig... Allerlei sirenes loeien, en de explosievrije deuren naar het lab bleken niet echt explosievrij te zijn. Een van de deuren is kompleet weggeblazen. Naja, uit de testkamer stappen dan maar.
De retinal scanner blijkt ook al niet lekker meer te werken, maar de deur gaat na enig stribbelen gelukkig toch open. Je ziet een van je collega's een agent proberen te reanimeren. Zonder veel succes.
Even verderop staan 2 wetenschappers te babbelen. Eentje is blij je te zien, en wil dat je op de begane grond hulp haalt. Naja, je hebt niets beters te doen... Hij opent de deur naar het lab voor je. Maar de testkamer is niet helemaal veilig. Er schieten enorme vonken op de controlekamer af. Met wat geluk springt Freeman erdoor. Een tweetal lasers is kapot even verderop...
Even verderop ziet hij een crowbar liggen die een werker er achtergelaten heeft. Meenemen maar, mochten een paar van die vreemde krabben lastig worden...
De eerste lift gebruiken wilde niet echt. De liftoproep werd een paar wetenschappers noodlottig

. De tweede lift werkt gelukkig wel.
Terug in je lab-area (waar je eerst je hazardsuit hebt gehaald) zie je een agent in vuurgevecht met wat vreemde zombies. Toch goed dat je die crowbar meegenomen hebt. De agent vraagt je af wat die lelijkerds in wetenschappersoutfit doen... Mja, heeft dat wellicht iets met die krabbetjes te doen?
Terug naar de trein dan maar. De deur blokkeert maar door de controls met je crowbar te bewerken kom je toch weer bij je platform. Alleen... Dat platform is niet echt stabiel. En daar komt een collega van je al snel achter

Geen trein helaas dus.

maar na even zoeken wel een pistool

. Kan nuttig worden.
Je lijkt klem te zitten, want de weg naar de koelinstallatie is door puin geblokkeerd. Maar gelukkig zie je bij de aankomsthal een ventilatiegat dat opengeblazen is. Daar kun je door! Wel even oppassen... De kamer zit vol met krabjes, en die ontploffende computers. Bovenin zit een ander ventilatiegat, wat je naar de koeling leid. Die kant maar op dan...
(wegens tijdgebrek komt deel2 later

)
Kort samenvattend: Van het Black Mesa lab moet hij naar het Gamma Complex toe vechten. Daar staat een teleportatielab wat hem naar de Xen-dimensie brengt, de thuiswereld van de aliens. Daar moet ie de hoofdalien neermeppen, de alien "Nihiliant". Daarna wordt 'ie door de "Administrator" gevangen genomen, en gedwongen voor hem te werken of te sterven.
In HL2 zal ie dus wel een mercenary voor de "administrator" zijn.