Binnenkort ga ik op vakantie naar afrika. Ik neem dan mijn Sony DSC-717 mee en mijjn Minolta 505si SLR. Bij mijn SLR heb ik o.a. een 70-300 lens, welke ik daar wil gaan gebruiken om fotos van dieren mee te schieten. Omdat ik toch een beetje bang ben dat 300 mm af en toe te weinig zoom is voor het schieten van kleinere dieren (denk aan vogels), was ik aan het kijken of het verstandig is om een grotere telelens te kopen. Aangezien deze nogal lomp zijn (en duur) heb ik ook nog de mogelijkheid om gebruik te maken van een teleconverter.
Aangezien ik hier helemaal geen ervaring mee heb ben ik op zoek naar mensen die dit wel hebben. Op o.a. Ebay kom ik een aantal AF teleconverters tegen voor op mijn SLR voor tussen de 50 en de 150 euro. Dit zijn dan meestal geen Minolta teleconverters, maar merken als Sigma, Phoeninx of Sakar. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en deze met mij wil delen (en dan voornamelijk de kwaliteit van gemaakte foto's met teleconverter) ?
Aangezien ik hier helemaal geen ervaring mee heb ben ik op zoek naar mensen die dit wel hebben. Op o.a. Ebay kom ik een aantal AF teleconverters tegen voor op mijn SLR voor tussen de 50 en de 150 euro. Dit zijn dan meestal geen Minolta teleconverters, maar merken als Sigma, Phoeninx of Sakar. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en deze met mij wil delen (en dan voornamelijk de kwaliteit van gemaakte foto's met teleconverter) ?