[XP]Autoinstall

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:43
Hi,

omdat we hier vaak XP Pro moeten installeren wilde ik een autoinstall maken van XP Pro + SP1a + alle andere belangrijke updates.

Nu heb ik een CD geslipstreamdt (duur woord:+) met XP en SP1a ... die werkt ;) :z

Maar nu wil ik dus een CD maken die alles zelf installeert (met evt tussenpauzes voor de key en gebruikers).

Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?

This is the Way.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Maar nu wil ik dus een CD maken die alles zelf installeert (met evt tussenpauzes voor de key en gebruikers).
Wat bedoel je met "alles"? Alleen XP en Service Pack? Ook alles patches, updates en fixes? Of ook alle applicaties?

Het automatisch installeren van XP incl. updates en apps is een redelijk complex verhaal dat redelijk goed gedocumenteerd is maar te ingewikkeld is om hier "even" uit te leggen. Zoek maar eens met Google naar SYSPREP. Dat is waarschijnlijk de makkelijkste manier om "alles" automatisch te installeren.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
HIValicious schreef op 11 december 2003 @ 12:32:
Hi,

omdat we hier vaak XP Pro moeten installeren wilde ik een autoinstall maken van XP Pro + SP1a + alle andere belangrijke updates.

Nu heb ik een CD geslipstreamdt (duur woord:+) met XP en SP1a ... die werkt ;) :z

Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?
Zoek op je xp-cd het bestand deploy.cab en pak deze uit, zit praktisch alles in wat je nodig bent, inclusief een hele goed handleiding. :)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk hier eens:
http://unattended.msfn.org/xp/index.htm

Supergoede guide :D

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Zoek eens naar unattended install en windows preinstall edition met google/ de search. hier kom je stukken verder mee.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je hardwareconfiguratie's niet teveel verschillen kan je ook een ghost image maken en die 'terugzetten' op nieuwe systemen. Als je dan één systeem up-to-date houdt en daarvan regelmatig een nieuwe image maakt, heb je bij nieuw te installeren systemen weer een up-to-date systeem.
Een probleem is dan wel de WinXP serial, maar als je dit in een bedrijf ofzo wil doen heb je vast volumelicenties en is het eigenlijk geen probleem.

• NoTimeRemains
Sorry voor de slechte uitleg ... :*

Maar ik bedoelde eigenlijk een fresh install van WinXP Pro + SP1a en alle verdere updates.

Geen verdere applicaties.

Mede omdat dit veel werk is met installeren en omdat het een tijdrovend werkje is.

This is the Way.

• garciake
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:52
Hier is nog een guide in het nederlands

http://users.pandora.be/espetado/index.htm

• NoTimeRemains
thnx dat is wat ik bedoel :) thnx m88

This is the Way.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

HIValicious schreef op 11 december 2003 @ 12:32:
Nu heb ik een CD geslipstreamdt (duur woord :+ )
en nog verkeerd gespeld ook...

[ Voor 11% gewijzigd door Nulnulnix op 11-12-2003 13:10 ]

We have just one world, but we live in different ones...

• NoTimeRemains
Nulnulnix schreef op 11 december 2003 @ 13:09:
[...]

en nog verkeerd gespeld ook...
goh?
slimme opmerking man

This is the Way.

• NoTimeRemains
nou ja goed de guides werken goed :)

alleen ik heb dus meerdere XP keys en die wil ik ook gebruiken dat kan dus niet?
ik kan alleen maar 1 key gebruiken?

This is the Way.

Verwijderd

Heb je niet nog een stukje hardware waar je een RIS servertje van kan maken? Dat werkt erg prettig moet ik zeggen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HIValicious schreef op 13 december 2003 @ 18:42:
alleen ik heb dus meerdere XP keys en die wil ik ook gebruiken dat kan dus niet?
ik kan alleen maar 1 key gebruiken?
1 install = 1 key.
Bovendien kun je een VLK niet gebruiken met een OEM installbase, een OEM key niet met een Retail installbase enz.

Wat is het nut van x keys als je er toch maar één nodig hebt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Laat ik nou net Howto: Windows XP/2000 Unattended Installatie geschreven hebben. Succes! :)

• NoTimeRemains
damn jong :)

thnx G33rt :> :>

[ Voor 24% gewijzigd door NoTimeRemains op 14-12-2003 14:48 ]

This is the Way.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zie de howto van G33rt en de rest van de links in dit topic. Er is zoals je ziet heel wat over te vinden op internet ;)

Lees voordat je nog een topic opent Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens heel goed door. Het is namelijk niet de bedoeling dat je zomaar een topic opent zonder dat je zelf moeite hebt gedaan om een antwoord op je vraag te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.