partitie exchange loopt vol. Verplaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• Razorh
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 13:12
Exchange 2000 server sp3

Na wat gegoogled te hebben was ik tegen gekomen dat je gewoon de eigenschappen van de mailbox store moet opvragen en naar de database tab moet gaan en daar heel simpel een nieuwe target partitie/folder moet opgeven.
Dit zou ook moeten gelden voor de public store.

Klopt dit ?

Of moet er meer gebeuren?

bvd

[ Voor 5% gewijzigd door Razorh op 11-12-2003 12:27 ]

Verwijderd

vroeger had je daar een spcaaile exchage tool voor. optimize exchange ofzo, stond gewoon in het startmenu onder exchange server. daar mee kon je heelmakkelijk deze schijf settings aanpassen en zette ie zelf de data over.

Verwijderd

Loopt de schijf niet vol met van die 5 mb exchange logfiles?

Verwijderd

Je kan op bovenstaande manier inderdaad de mailstore/public store verplaatsen. Daarna wel even met de hand de oude edb /stm file verwijderen.

Maar loopt je HD vol door emails of door de transaction logs??? In het laatste geval even een full backup draaien en de logs verdwijnen als sneeuw voor de zon.

• Razorh
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 13:12
nee echt de mails volgens mij want de vorige beheerder heeft het niet zo slim aangepakt en op cd C parititie alles geinstalleerd inclusief exchange 2000 (een partitie van 3,2 gb)

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:25
je kunt ze gewoon verplaatsen, je store's gaan dan wel down.

met verplaatsen bedoel ik zoals je het zelf omschrijft in je eerste post, dus niet bestanden gaan verplaatsen, maar dmv de system manager, en dan properties van "een" store.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Pagina: 1