Toon posts:

Wireless lan Windows CE 1.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude Philips Velo1 gekocht.

Dit systeem ondersteund PCMCIA Type II kaarten.

Zijn er WirelessLan PCMCIA kaarten die Windows CE 1.0 ondersteunen??
Dus dat ik gewoon kan inloggen op het netwerk, en kan internetten wireless.

En/of zijn er gewone 10/100Mbit PCMCIA kaarten die op Windows CE 1.0 werken?

Ik heb zelf een 3Com Wirelesscard type 3CRWE154G72, maar ik kan daar geen CE1.0 drivers voor vinden.

Want ik heb al vanalles gezocht op Google, maar kan niks vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 11:50 ]

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:44

talin

ES-MA

is het een optie om er een ander OS op te zetten ( win98 ) zou mischien al voldoen , kans is dan groter dat je kaart beter herkent wordt en er drivers voor die kaart zijn .

en als je dan er mee wilt internetten is het surfen mischien ook wat makkelijker i.v.m. shockwave en realplayer e.d. ( tis maar een gedachte )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
ik heb wel eens van die CF --> pcmcia converter kaartjes gezien. Die dingen hebben zelf geen driver of wat ook nodig, en je kunt er dan een 'normale' CF kaart in doen en daar gewoon de drivers voor installeren (neem aan dat de meeste CF kaartjes drivers hebben speciaal voor Win CE.... )

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
talin schreef op 11 december 2003 @ 15:10:
is het een optie om er een ander OS op te zetten ( win98 ) zou mischien al voldoen , kans is dan groter dat je kaart beter herkent wordt en er drivers voor die kaart zijn .

en als je dan er mee wilt internetten is het surfen mischien ook wat makkelijker i.v.m. shockwave en realplayer e.d. ( tis maar een gedachte )
Met alle respect: als je er niks van weet, reageer dan niet :) Windows 98 draait niet op dat ding, dat is speciaal voor Windows CE ontworpen.

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

Wat je eventueel kan doen is even kijken welke Flash wireless kaartjes er te koop zijn en daar de drivers van opzoeken.
Dan wordt je al snel gelimiteerd tot linksys, cisco, 3Com en Albatron ...
Tuurlijk heb je nog zat andere merken , maar daar is de driver ondersteuning niet altijd even breed.
Ik heb zelf een PDA met WinCE 2.1 en heb met veel pijn en moeite een Samsung kaartje aan de praat gekregen.
Dus ik schat je kansen met WinCE 1.0 nog kleiner in ...

Succes in ieder geval en hou ons op de hoogte ...
Er zijn zat mensen die hun oude PDA ook nog aan de praat proberen te houden ...(soms zelfs met elastiekjes ;) )

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:44

talin

ES-MA

Bigs schreef op 11 december 2003 @ 15:20:
[...]

Met alle respect: als je er niks van weet, reageer dan niet :) Windows 98 draait niet op dat ding, dat is speciaal voor Windows CE ontworpen.
kan ook niet alles weten , zo heb ik ook weer wat geleerd .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Maar die flashkaartjes zijn dat Compact Flash kaartjes, en ondersteund de Velo 1 dit wel??

Ik heb er wel een gevonden, maar die ondersteund: Pocket PC/Pocket PC2002/WinCE3.0, Win98/ME/2000/XP, Linux

Is Pocket PC niet hetzelfde als WinCE1.0 ??

Weet iemand mischieen een compactflash of PCMCIA kaartje die op CE1.0 werkt?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 20:00 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 11:01

FastBunny

Give it the Works !

Dat kaartje wat je opnoemt is een 54mb CardBus kaart, die werken zowiezo al niet met PCMCIA sloten :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ohh, oke, maar bestaan er dan wel van die kaartjes die op WinCE 1.0 draaien.
Dat mogen ook gewoone kaartjes met kabel zijn!b

En weet iemand met wat voor geheugen ik de Philips Velo 1 kan uitbreiden?
Is dat Compact Flash, Smartmedia of Secure Digital Card?

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 19:55:
Oke,

Maar die flashkaartjes zijn dat Compact Flash kaartjes, en ondersteund de Velo 1 dit wel??

Ik heb er wel een gevonden, maar die ondersteund: Pocket PC/Pocket PC2002/WinCE3.0, Win98/ME/2000/XP, Linux

Is Pocket PC niet hetzelfde als WinCE1.0 ??

Weet iemand mischieen een compactflash of PCMCIA kaartje die op CE1.0 werkt?
Pocket PC is zeg maar de platform naam

Windows CE 1.0 is de eerste uitvoering. Windows CE 3.0 is de laatste met die naamvoering...
Pocket PC2000 kwam daarna, en voor de getallen hoger kun je het rijtje wel verzinnen..

Maar idd je moet goed oppassen welke kaart je koopt... want vele leveren al geeneens CE 3.0 drivers / compatibiliteit meer.

Dus gewoon zoeken, en als het er niet bij staat op de site van de fabrikant dan kun je er bijna vanuit gaan dat ie niet zal gaan werken. (of hij moet een kaart kunnen emuleren die standaard in jouw pocketPC is ingebakken)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Maar pocket pc is dus niet hetzelfde als WinCE1.0 ofnie??b

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 20:15:
Maar pocket pc is dus niet hetzelfde als WinCE1.0 ofnie??b
PocketPC als OS is gewoon versie 4, 5, 6 enz van Windows CE...
Net als windows 3.11, windows 95, windows98, windows ME, enz. opvolgers van elkaar zijn.

windows3.x drivers werken ook niet onder ME of XP, dat is voor windows CE/PocketPC net zo.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Maar niemand weet dus een Wireless Lan of een gewoon netwerkkaartje voor een Windows CE 1.0 apparaat?

Het apparaatje heet Dram sockets en Flash Sockets, die flash socket is dat voor Compact Flash kaartjes?? En die Dram socket, waar is die voor?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 10:45 ]

Pagina: 1