Toon posts:

goede webcam

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zoek voor men schoonouders een goede webcam waarmee ze gemakkelijk kunnen contact hebben met ons (lange afstand). Eventueel gemakkelijk integreerbaar in MSN?

Kan me iemand er ééntje aanraden?

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 15:16

Tjark

DON'T PANIC

kies een philips of logitech met een CCD sensor ipv CMOS sensor. prijs? +- 100 euro oid.
Of die mooie nieuwe van logitech quickcam sphere

*insert signature here

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb hier een Trust 120 spacec@m staan. Het is een goedkoop dingetje (ongeveer € 30,-). De kwaliteit is gewoon goed. Je kan hem handmatig scherpstellen. Als er genoeg (dag)licht aanwezig is, dan is deze webcam zeer goed te gebruiken. Hij werkt ook gewoon in msn en alles. Makkelijk simpel en goedkoop dingetje dus..
Voor wat meer informatie, kijk hier: http://www.trust.nl/products/frame-product.htm?artnr=13177
Ohja..nog even een kleine opmerking.. er zit GEEN microfoon in verwerkt..:Y)

• Tjark
  • Laatst online: 19-05 15:16

Tjark

DON'T PANIC

Nivard: heb jij wel eens het verschil gezien tussen een cdd en een cmos webcam?
m.a.w. wat is goed ;)

*insert signature here

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik heb een Philips ToUcam Pro met zo'n CCD sensor en dit schijnt 1 van de beter cams te zijn.
Nou, ik heb er geen enkel goed woord over. Wazig, die zogenaamde haarscherpe foto's trekken op niet veel.
Ik zit als een zot aan dat ringetje te draaien om scherp te stellen...
maar niets

Ik denk dat die van logitech en degene die zich automatisch scherpstellen veeeel beter zijn.

• Paradise
  • Niet online
Hangt natuurlijk geheel van af wat je budget is en wat je eisen zijn, maar Philips Toucam Pro en Logitech 4000 staan volgens mij bekend als goede webcams voor 'normaal' gebruik.

@Gizmoke: Ik ben zelf juist erg tevreden over de Toucam. In vergelijking tot elke andere webcam die ik ooit gezien heb maakt ie best aardige plaatjes. Alleen de sphere kon nog wel eens beter zijn..

Verwijderd

Topicstarter
en hoe zit de integratie met MS Messenger er uit? Werkt dat goed, het is voor computergebruikers met redelijk weinig ervaring.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:29

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 14:29:
en hoe zit de integratie met MS Messenger er uit? Werkt dat goed, het is voor computergebruikers met redelijk weinig ervaring.
Ik heb een Logitech 4000 en in MSN is het een kwestie van op het icoontje klikken en beeld !

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-03 14:35
Voor gebruik op dat niveau denk ik idd dat logitec of trust een aanrader is....

bv

http://www.trust.nl/products/default.htm?artnr=13937

of

http://electronics.review...eviews_uk/B0000C1WNX.html

Dont work hard, just party!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 21:28
Philips tuocam pro!!

deze cam geeft een resolutie van 640x480 met 30fps, en zelfs max 60fps.

Ik heb al veel met deze cam gewerkt EN gefilm en de film ervan is uitstekend af te spelen op een volledig beelscherm.

Foto's maakt hij op 1280x1024

Verwijderd

Neem een simpele van Sweex (www.sweex.com). Zijn 14,95 en leveren voor die prijs een prima beeld!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:19

BaRF

bijna kerst

TjarkVerhoeven schreef op 11 december 2003 @ 11:43:
kies een philips of logitech met een CCD sensor ipv CMOS sensor. prijs? +- 100 euro oid.
Of die mooie nieuwe van logitech quickcam sphere
wtf? :D face-tracking :9 coolheid

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Zelf heb ik ervaring met de Logitech Quickcam Messenger
Link: http://www.logitech.com/i...ountryid=12&languageid=13

Deze werkt uitstekent samen met MSN en heeft een goede beeldkwaliteit inc. een ingebouwde microfoon

Kost zo'n € 30,-

Verwijderd

Een camera hoeft niet duur te zijn, heb zelf een camera van 14.95 van sweex en werkt goed...

• pyrox
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-05 22:48
BaRF schreef op 14 december 2003 @ 14:38:
[...]

wtf? :D face-tracking :9 coolheid
Hahaha, Wow, idd wel hele gave Cam.
180 graden pan en tilt!

Alleen volgens de site zit de prijs van deze cam rond de 150 euro, en das misschien voor de toepassing van de topicstarter een beetje aan de hoge kant, gezien een low budget cam bijna een tiende van dit bedrag is.....

Revolution!

Verwijderd

Zelf heb ik de ToU Cam Pro en moet zeggen dat de plaatjes die hij schiet redelijk tot goed zijn voor een webcam. Alleen wel de automatische instellingen uitzetten en met de hand het aantal FPS, Backlight etc regelen.

Met andere webcams heb ik geen evervaring en houdt mij dus wijselijk van ieder commentaar.

Kost +- E70

Verwijderd

Ik heb sweex webcam en die is goed genoeg hoor...
Was 13 euro en hij doet het beter dan een dure philips van mn buurman.
Msn herkent hem ook gelijk

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 16:00
Hey cameralieden, post 's wat screenshotjes van je camera-beeld?
Dan kan "de lezer" zelf bepalen wat hij goed, scherp, kleurrijk en/of contrastrijk genoeg vind. Leuke vergelijkmateriaal ook.

Ieder probeert bij die webcams altijd maar alles in woorden te beschrijven, maar een plaatje zegt meer dan 1000 woorden ;)

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 14:29:
Mijn Creative (de goedkoopste) werkte eigenlijk zonder problemen direct in Messenger.
En de bediening is gemakkelijk. Het ding ziet er alleen vreselijk uit.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:23

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Tasma schreef op 12 december 2003 @ 22:14:
Philips tuocam pro!!

deze cam geeft een resolutie van 640x480 met 30fps, en zelfs max 60fps.

Ik heb al veel met deze cam gewerkt EN gefilm en de film ervan is uitstekend af te spelen op een volledig beelscherm.

Foto's maakt hij op 1280x1024
Maar om hem te gebruiken in MSN Messenger Service heb je daar niet veel, vrijwel niemand heeft zoveel bandbreedte beschikbaar, 320x240 @ 15fps is dan al heel erg redelijk.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Ik wil ook nog een webcam kopen, alleen wist ik ook niet welke..
Zijn er nog meer goede low-budget webcams, afgezien die van Sweex? En waar zou je die kunnen kopen? Zo'n Sweex..
Of moet je die per se online bestellen?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 10:03:
Ik wil ook nog een webcam kopen, alleen wist ik ook niet welke..
Zijn er nog meer goede low-budget webcams, afgezien die van Sweex? En waar zou je die kunnen kopen? Zo'n Sweex..
Of moet je die per se online bestellen?
Trust schijnt ook goede te hebben... En waar je ze kan kopen... Denk bij elke (goede) computerboer wel... :)

• internetinfo
  • Laatst online: 15:16
pyrox schreef op 14 december 2003 @ 14:52:
[...]

Hahaha, Wow, idd wel hele gave Cam.
180 graden pan en tilt!

Alleen volgens de site zit de prijs van deze cam rond de 150 euro, en das misschien voor de toepassing van de topicstarter een beetje aan de hoge kant, gezien een low budget cam bijna een tiende van dit bedrag is.....
Dat heeft deze ook, maar dan voor €66.

Die heb ik dus. Bevalt zeer goed en zeer strakke kleur :9

• internetinfo
edit:

Jaja, pagina niet gevonden, maar dan wel sneaky posten he

[ Voor 90% gewijzigd door internetinfo op 20-12-2003 10:17 . Reden: dubbel dus ]

Verwijderd

Zou iemand die een Sweex heeft ff wat plaatjes kenne schieten en plaatsen?? Dat zou ik zeer op prijs stellen, aangezien ik er graag een wil kopen, maar het liefst nog wat beelden kan zien.
Alvast heel erg bedankt!

Verwijderd

internetinfo schreef op 20 december 2003 @ 10:16:
[...]

Dat heeft deze ook, maar dan voor €66.

Die heb ik dus. Bevalt zeer goed en zeer strakke kleur :9
Werkt dat face tracking ook een beetje dan? of vliegt hij al een andere kant op als het licht veranderd ofzo? of dat hij juist bijna niet meegaat..?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 21:09 ]

Verwijderd

Wij hebben bij ons in de winkel (Idee-PC in Roosendaal) zo een Logitech demo staan. Hij is echt super cool en volgt je ook echt. Al heeft ie het wel moeilijk als meerdere mensen tegelijk in het gebied komen. Als er al een in was, blijft hij deze volgen. Dit is trouwens wel irritant als je een computer staat te verkopen. Je ziet iedere keer je eigen gezicht op het scherm, maar hij blijft je dan ook echt volgen.

Verwijderd

Ik heb nu de 100k webcam gekocht van Sweex. 25 frames per sec.
Beeld is niet super, maar ik vind um voor 19 euro zeker goed zijn werk doen!!

• internetinfo
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 21:01:
[...]

Werkt dat face tracking ook een beetje dan? of vliegt hij al een andere kant op als het licht veranderd ofzo? of dat hij juist bijna niet meegaat..?
Ik heb het even getest voor je want ik gebruik het zelf niet, maar als je bijvoorbeeld iemand de gordijnen dicht laat doen ofzo weet ie heel even niet wat er nou moet gebeuren, maar dat is maar 1 sec, dan corrigeert hij weer.
Het mooie is dat je ook kan zoomen en gewoon de angle een beetje kan draaien, maar dat is natuurlijk wel te verwaarlozen.
Pagina: 1