Toon posts:

Kleine Tool voor versturen van bestanden.

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een zo klein mogelijk programma om een bestand van de ene pc naar de andere pc te versturen via het internet. Ik dacht dat dat wel makkelijk te vinden was, maar ik stuit alleen maar op (redeliijk) uitgebreidde programma's.
Wat ik zoek hoeft echt alleen maar bestandjes te kunnen versturen. Het liefst heb ik een programma die zonder installer werkt.

ik heb de search al gebruikt, en op download.com vond ik ook niet wat ik zoek :(

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Dan zul je toch echt iets met FTP (File Transfer Protocol) moeten gaan doen denk ik .(Cute FTP-Flash Fxp etc.)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik zoek, heeft iemand met een beetje vestand van proggen zo in elkaar geflansd. Moet toch wel ergens te vinden zijn lijkt mij.....

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MSN of ICQ file transfer voldoet niet?

Verwijderd

Topicstarter
Skaah schreef op 11 december 2003 @ 11:42:
MSN of ICQ file transfer voldoet niet?
Neej ik wil niet MSN of ICQ op systemen instaleren , enkel en alleen om een bestandje te versturen....

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

en een usbpen is ook geen oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar is me ook al wat te uitbebreid....System requirement: 128 mb ram....beetje veel om een bestandje te kunnen versturen...
Tpn schreef op 11 december 2003 @ 11:58:
en een usbpen is ook geen oplossing?
usbpen?

Mischien kennen jullie die simpele tcp/ip spelletjes wel als b.v. 5inaRow.exe van nog geen 1mb. Je start hem op voert ip in van iemand die ook dat spelletje aan heeft staan, en je kan spelen.
Nou zoiets kleins zoek ik dus. Alleen dat je dan geen spelletje kan doen maar een of meerdere bestandjes kan versturen.
Dus liefst progje van ongeveer 1mb, en zonder installer.
Erg vreemd dat zoiets simpels zo moeilijk te vinden is :(

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Je hebt het over het sturen van bestanden, en niet over het sturen van gamescores...

wat wil je precies met het bestand? anders kan je namelijk gewoon filesharing gebruiken (als het intern is, of je zet een vpn op)

tevens is het installeren van een ftp server ook niet veel werk, en die kan voor nog wel meer doeleinden gebruikt worden - wat meteen mooi meegenomen is :)

[ Voor 27% gewijzigd door G33rt op 11-12-2003 12:11 ]

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

IK gebruik hiervoor Flash FxP en eerder Cute FTP (totaal Noobproof :+ ...) Als dit je al te gecompliceerd is is het idd niet raar dat het volgens jou moeilijk te vinden is. Simpeler dat dit en die andere link kan namelijk bijna niet volgens mij.....

[ Voor 7% gewijzigd door under-world op 11-12-2003 12:15 ]

Verwijderd

ik snap wel wat je bedoelt.. je wil een simpele versie van een p2p progsel als kazaa ofzo, maar dan tussen twee gebruikers.. het lijkt mij idd ook stug dat zoiets niet te vinden is...

ik ken echter niet zoiets.. Maar het zou wel makkelijk te maken zijn.

of het veilig is, is natuurlijk een tweede.

ftp is client/server based, maar ik denk dat jij dus iets zoekt in de p2p hoek

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou erg fijn dat jullie denken dat het te ingewikkeld is voor mij :D

Neej tis meer zo van het enige wat ik nodig heb is het versturen van bestanden. Iets wat een programmeur ff tijdens z'n koffie pause kan proggen.
Maar nu word ik gedwongen om op pc's progs te instaleren die allemaal dingen kunnen die ik toch niet gebruik. En dat enkel en alleen omdat wat ik zoek te simpel is ofzo.
Kijk als het moet dan installeer ik wel een wat uitgebreider programma, ik vind het alleen jammer om te zien dat er geen programma's te vinden zijn die gewoon 1 simpel ding goed en duidelijk kunnen uitvoeren.

magoed toch bedankt voor de replies

edit:
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 12:21:
ik snap wel wat je bedoelt.. je wil een simpele versie van een p2p progsel als kazaa ofzo, maar dan tussen twee gebruikers.. het lijkt mij idd ook stug dat zoiets niet te vinden is...

ik ken echter niet zoiets.. Maar het zou wel makkelijk te maken zijn.

of het veilig is, is natuurlijk een tweede.

ftp is client/server based, maar ik denk dat jij dus iets zoekt in de p2p hoek
Jah, jij begrijpt precies wat ik bedoel. Tis voor mij gewoon een beetje frustrerend dat zoiets simpels niet te vinden is!

Ow, en veiligheid boeit me niet zo heel erg. Ik ga geen gevoelige informatie versturen ofzo. En het programma zal toch niet lang draaien.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 12:34 ]

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Dit ruikt heel erg naar een verzoek om iets te programmeren, en volgens mij mag dat hier niet ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Topicstarter
mindcrash schreef op 11 december 2003 @ 12:33:
Dit ruikt heel erg naar een verzoek om iets te programmeren, en volgens mij mag dat hier niet ;)
Heu...ik zie nix hoor :o

hehe, neej ik wist niet dat dat niet mocht....

Verwijderd

Je hebt toch onder zo'n beetje alle besturingssystemen gewoon al een ftp-commando beschikbaar. Tik in windows onder de command-promt maar eens FTP in.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 12:55:
Je hebt toch onder zo'n beetje alle besturingssystemen gewoon al een ftp-commando beschikbaar. Tik in windows onder de command-promt maar eens FTP in.
Nooit eerder van gehoord. Heb ook geen idee hoe het werkt, maar als er mee mogelijk is wat ik wil dan ben ik tevreden.
Heb even voor uitleg gezocht op microsoft.com, maar kon zo snel niets vinden. Heb jij mischien een linkje, dan kijk ik er wat later op de dag even naar. iig bedankt!

ik ga nu ff lekker huiswerk maken :X

Verwijderd

dan heb je nog steeds een ftp server nodig... dus of op elke pc moet een ftp server staan, of alle bestanden die hij wil versturen moeten op 1 pc staan.. centraal dus. Dat lijkt me niet het geval als ik het zo lees.

Anders is FTP idd de beste oplossing

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het blijven herhalen dat iemand met verstand van %programmeertaal% het zo in elkaar heeft gezet is inderdaad geen stijl. Script requests zijn niet echt aardig (daar is Programming & Webscripting ook zeker niet voor bedoeld): doe het dan als tweaker zelf even... :Y)

En uploaden naar een bestaande ftp server kan met elk OS wel ja. Uitleg: ftp [enter] en dan ? [enter] ;)
Ook zijn er zat andere FTP clients die geen install nodig hebben en al dan niet gescript kunnen worden.

Maar P2P gaat daar inderdaad natuurlijk niet mee, maar ik ken zo uit m'n hoofd geen alternatiefje - al kan iedereen een FTP server beginnen natuurlijk :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 13:30:
dan heb je nog steeds een ftp server nodig... dus of op elke pc moet een ftp server staan, of alle bestanden die hij wil versturen moeten op 1 pc staan.. centraal dus. Dat lijkt me niet het geval als ik het zo lees.

Anders is FTP idd de beste oplossing
Hmm, ja, iets te eenvoudig gedacht (beetje dom...). Maar op Tucows (en elders) kun je relatief kleine eenvoudige ftpservers vinden. Voor win is Cerberus FTP server er één. (http://www.cerberusftp.com/) Die je overigens wel moet installeren.
Die heb je dan op 1 pc nodig en op de andere gebruik je het FTP commando.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 13:48 ]

Verwijderd

Outlook express?

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 11 december 2003 @ 13:39:
Het blijven herhalen dat iemand met verstand van %programmeertaal% het zo in elkaar heeft gezet is inderdaad geen stijl. Script requests zijn niet echt aardig (daar is Programming & Webscripting ook zeker niet voor bedoeld): doe het dan als tweaker zelf even... :Y)
Kijk ik ging er vanuit dat het programma wat ik zoek wel zou bestaan. Waarom ging ik daarvan uit? Omdat het iets is wat zo in elkaar gezet zou kunnen worden. Ik wilde er dus mee aangeven dat ik er vanuit ging dat het wel zou bestaan.

Dus mischien zou je ajb nog even kunnen uitleggen wat er "geen stijl" aan is.

Verder bedankt voor alle reacties, ik weet nu iig dat er nog niet zo'n programma is wat ik zoek :P

Het word dus waarschijnlijk toch FTP servers en clients installen :(

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Vermillion FTP Daemon (VFTPD) is heel erg klein, draait mee inje taskbar bij de klok.

en dan een kleine client vinden...
draai je NT based windows? dan heb je het commando FTP.
kanje leuk mee connecten, in een DOS shell window. (start->uitvoeren->CMD)
is wel volledig textbased, maar werkt in princiepe al vanaf een 286 met 640K RAM

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een FTP client zit standaard al in windows, die voldoet ruim als je alleen wat bestandjes wilt gebruiken.

Jij vraagt om een transfer-programma tussen 2 gebruikers.. maar dat gaat toch nooit werken als die 2 gebruikers niet vantevoren al contact met elkaar hebben, i.v.m. ip adressen enzo. Dus zullen ze eerst contact moeten leggen op een andere manier, bijvoorbeeld MSN en dan kun je ook gewoon de filetransfer mogelijkheden daarvan gebruiken. Een los programma lijkt me dan niet echt praktisch.

Als je telkens alleen files van een bepaalde pc op andere pc's wilt downloaden kun je dus makkelijk gewoon een ftp servertje installeren, aangezien vrijwel elk modern OS een ingebouwde FTP client heeft.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

je kan trouwens ook je browser gebruiken voor FTP.
dan is het grafisch :)
op het doelsysteem gewoon een extreem kleine FTP client installen zoals Vermillion of die Cereberus die al eerder werd genoemd.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op 11 december 2003 @ 15:19:
Een FTP client zit standaard al in windows, die voldoet ruim als je alleen wat bestandjes wilt gebruiken.

Jij vraagt om een transfer-programma tussen 2 gebruikers.. maar dat gaat toch nooit werken als die 2 gebruikers niet vantevoren al contact met elkaar hebben, i.v.m. ip adressen enzo. Dus zullen ze eerst contact moeten leggen op een andere manier, bijvoorbeeld MSN en dan kun je ook gewoon de filetransfer mogelijkheden daarvan gebruiken. Een los programma lijkt me dan niet echt praktisch.

Als je telkens alleen files van een bepaalde pc op andere pc's wilt downloaden kun je dus makkelijk gewoon een ftp servertje installeren, aangezien vrijwel elk modern OS een ingebouwde FTP client heeft.
Het gaat om pc's die in de buurt van elkaar staan, maar onderling alleen contact kunnen maken via internet...dus ik heb gewoon de ip's tot me beschikking.
FireWurX schreef op 11 december 2003 @ 15:23:
je kan trouwens ook je browser gebruiken voor FTP.
dan is het grafisch :)
op het doelsysteem gewoon een extreem kleine FTP client installen zoals Vermillion of die Cereberus die al eerder werd genoemd.
Jah de beste oplossing nu ik weet dat wat ik zoek niet bestaat of niet te vinden is, is een klein FTP progje installen. Ben ik nu mee bezig :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 15:32 ]

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Zelden mensen zo slecht iemand's vraag zien lezen.

Het is inderdaad lastig te vinden. Beste wat ik tot nu toe gevonden heb is deze:
http://www.remote-anything.com/en/faq.htm

Heb helaas nog even geen tijd gehad om te kijken of het een groot programma is.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Via webpagina's misschien?

Er zijn voldoende sites die deze mogelijkheden open laten staan.
http://www.filesdirect.com/info/FAQ.aspx

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 10:55
waarom geen netmeeting? dat staat op (bijna) elke windows pc (zelfs op xp, hoewel er geen shortcuts gemaakt zijn), en je kan er ook gewoon bestandjes mee versturen.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09 14:38

CaDje

Framedrops for life

leechftp, is maar 800 kb. 1 keer installe, dan kun je leechftp.exe er gewoon uithalen en klaar. 1 bestand onder de 1 mb.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik (eindelijk) wel een leuk tooltje gevonden, genaamd: FileGateway. Als iemand interesse heeft heb ik hier een link:

http://www.steelbytes.com/software_network.html

nog bedankt voor de replies!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Het kan overigens ook met Total Commander :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Pagina: 1