Ik heb laatst m'n pc geupgrade en er zit nu een athlon 2800+ in.
Na alles in elkaar gezet te hebben deed ik m'n kast weer dicht.
Alleen toen ging die een beetje vast lopen etc. dus ik ging eens aan m'n kast voelen, was heel dat ijzer helemaal heet
Dus ik ging kijken in de bios was me cpu 82(!!) graden
Gauw pc uitgezet...kast open...
Nu de vraag hoe kan ik er voor zorgen dattie beter gekoeld wordt??
Op de proc. zit gewoon de meegeleverde proc. koeler en op m'n videokaart zit er ook 1 'ingebouwd'.
Verder heb ik 1 koeler bovenin waar ook een hdd ligt.
Rechtsonderin me kast onder m'n hdd's zitten ook nog gaatjes waar een case cooler vast gemaakt kan worden.
Nu mijn vraag... Zal dit genoeg zijn als ik er daar 1 doe??
Ik keek in de faq en daar stond een opstelling voor aan de voorkant onderin een cooler die lucht van buiten haalt en dan bovenin aan de achterkant 1 die ligt naar buiten blaast.
Alleen wat zo raar is aan de voorkant onderin zit de voorkant van de kast... dus dan kan die toch zowat geen lucht van buiten halen of wel??
Nahjah...daar ga ik maar van uit dan
Maar wat is nu echt een goede case cooler dan en ik neem aan dat ik er dan 1 van 120 mm moet hebben??
Na alles in elkaar gezet te hebben deed ik m'n kast weer dicht.
Alleen toen ging die een beetje vast lopen etc. dus ik ging eens aan m'n kast voelen, was heel dat ijzer helemaal heet
Dus ik ging kijken in de bios was me cpu 82(!!) graden
Gauw pc uitgezet...kast open...
Nu de vraag hoe kan ik er voor zorgen dattie beter gekoeld wordt??
Op de proc. zit gewoon de meegeleverde proc. koeler en op m'n videokaart zit er ook 1 'ingebouwd'.
Verder heb ik 1 koeler bovenin waar ook een hdd ligt.
Rechtsonderin me kast onder m'n hdd's zitten ook nog gaatjes waar een case cooler vast gemaakt kan worden.
Nu mijn vraag... Zal dit genoeg zijn als ik er daar 1 doe??
Ik keek in de faq en daar stond een opstelling voor aan de voorkant onderin een cooler die lucht van buiten haalt en dan bovenin aan de achterkant 1 die ligt naar buiten blaast.
Alleen wat zo raar is aan de voorkant onderin zit de voorkant van de kast... dus dan kan die toch zowat geen lucht van buiten halen of wel??
Nahjah...daar ga ik maar van uit dan
Maar wat is nu echt een goede case cooler dan en ik neem aan dat ik er dan 1 van 120 mm moet hebben??