Toon posts:

[w2ksvr] gebruikers overzetten naar nieuw domein (en svr)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Momenteel draait hier een server als domeincontroller van domein x. Nu moeten we van domeinnaam gaan veranderen. We hebben een nieuwe server als domeincontroller van domein y geconfigureerd. Beide machine's draaien windows 2000 server met sp4.

Het probleem is nu dat alle gebruikersaccounts moeten worden overgezet. Nu is mijn vraag; kan dat geautomatiseerd of moet ik alles handmatig invoeren op de nieuwe server?

Er zit in w2k wel een optie om gebruikers te migreren maar dan verliezen de gebruikers hun wachtwoorden en groepslidmaatschappen. De bedoeling is echter dat de overstap zo 'geruisloos' mogelijk gebeurd, zonder dat gebruikers er (al te veel) last van hebben.

De search levert een overweldigende hoeveelheid aan soortgelijke topics maar daarin wordt, voor zover ik heb kunnen vinden, steevast verwezen naar google. Via google vind ik echter alleen oplossingen voor de migratie van nt4svr naar w2ksvr.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 11:38 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

bekijk deze link even Exporting objects or attributes from Active Directory de tool kun je ook gebruiken om te importeren. Let wel dat je passwords niet met deze tool kunt exporteren bij mijn weten.

op www.support.microsoft.com en www.microsoft.com/technet kun je ook veel informatie vinden.

bij www.aelita.com kun je bijvoorbeeld migratietools kopen die complete structuur overhevelen van 1 naar ander domain.

[ Voor 31% gewijzigd door mutsje op 11-12-2003 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie... ik ga gelijk even op technet kijken!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
jammer dat je geen window server 2003 gaat gebruiken. dan zou je eenvoudig deze in je huidige domain (die dan eerst even moet worden geupgrade naar een AD domain) kunnen hangen en dan achteraf de domainnaam veranderen (in windows 2003 kan dit namelijk)

waarom moet je je domainnaam veranderen eigenlijk?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 11 december 2003 @ 18:56:
jammer dat je geen window server 2003 gaat gebruiken. dan zou je eenvoudig deze in je huidige domain (die dan eerst even moet worden geupgrade naar een AD domain) kunnen hangen en dan achteraf de domainnaam veranderen (in windows 2003 kan dit namelijk)

waarom moet je je domainnaam veranderen eigenlijk?
We hebben een AD domein. En we mogen geen w2k3 server gebruiken want alle divisies moeten gelijk zijn. En als het hoofdkantoor (vs/uk) beslist dat we w2k server moeten draaien...

De domeinnaamsverandering heeft ook met dat beleid te maken.

We hebben namelijk altijd gedraaid met Novell maar daar moesten we van af. Toen is er een w2k server gekocht, geïnstalleerd en daar draait nu het hele bedrijf op. Op het moment van implementatie van de w2k server was er nog geen naamconventie afgesproken. Nu dus wel en daarom moet de domeinnaam worden veranderd.

Omdat we een nieuwe server erbij hebben gekocht/gekregen willen we de naamsverandering nu al (ipv jan/feb 2004) laten plaatsvinden. Dus vandaar onze vraag naar migratietools...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 08:47 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

hou er rekening mee dat 1 DC geen fall back betekend dus zorg dat je goede Full Backups hebt!!!! FF migreren is onverstrandig omdat er al gauw dingen over het hoofd gezien worden.

Verwijderd

Ik zou sowieso even een 2e DC'tje opbrengen om e.e.a. veilig te stellen.

Als tool kan ik Migrator van Quest aanbevelen (voor zowel NT4, NDS als 2K -> 2K).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En als het kostenloos moet kan je ADMT v.2 gebruiken, die is ook voorzien van een Password Export Server DLL.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info. we gaan de verschillende tools eerst evalueren voordat we gaan prutsen...
Pagina: 1