Toon posts:

[Kabel] Afstand tussen splitter en modem beperkt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kabelmodem die aangesloten is op een verdeler die Wanadoo erbij levert. Deze splitter splitst het signaal van je binnenkomende kabel naar een signaal voor je radio/tv en naar een data signaal. Nu wil ik eigenlijk die data kabel verlengen. Kan dat?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 11:04

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik weet niet wat voor modem je precies hebt. Waneer je geen USB modem hebt is het veel beter om juist de netwerk kabel te verlengen. Deze heeft namelijk een mogenlijkheid tot foutcorrectie in tegenstelling tot de coax van de kabel ( en de kabel van de telefoon in het geval van ADSL) waardoor deze beter werkt over langere afstanden.

Zet de modem gewoon op de plek waar de kabel het huis binnen komt en trek de UTP door naar waar dan ook in huis ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snap ik. Maar dat ligt hier niet zo simpel.

• 101
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05 22:03

101

Tja, het kan idd.
Heb zelf @home. Daar zit normaal een halve meter kabel naar het modem. Dat kan ook best wel ietsjes langer. Vooral in het begin sloot @home het modem gewoon bij de computer aan. Ze kwamen er echter achter dat hoe langer de kabel hoe meer signaal verlies er optreed. En dat op die manier de verbinding vaar niet of minder werkt. Een halve of een meter is geen probleem... 2 waarschijnlijk ook niet. Maar langer dan 5 is in de praktijk vragen om problemen.

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Sinds gisteren heb ik ook internet via adsl in ons studentenhuis.
Nu staat de switch op mijn kamer en daar had ik ongeveer 10 meten utp voor nodig, dat had ik niet, maar wel 15 meten telefoonkabel, dus die gewoon tussen de splitter en het modem gezet. Werkt perfekt hier!

Het kan dus wel, of het handig is weet ik niet, maar daar ben ik ook wel benieuwd naar.

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om kabel, maar ik zit ook in een studentenhuis en daarom is het allemaal niet zo makkelijk

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 20:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb 3 jaar lang met @Home achter 12,5 meter coax gezeten, ging meer dan prima :).

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb een meter of 20 tussen splitter en adsl-kastje. No problemo.

Siditamentis astuentis pactum.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

De coax verlengen is opzich het probleem ook niet, het zit hem meer in de afstand tussen de splitter en het kabelmodem.

Verwijderd

André schreef op 11 december 2003 @ 21:55:
De coax verlengen is opzich het probleem ook niet, het zit hem meer in de afstand tussen de splitter en het kabelmodem.
Dat is volgens mij precies hetzelfde verhaal. Allebei gaat het met een telefoonkabel.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 20:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

André schreef op 11 december 2003 @ 21:55:
Uh, you've lost me. Tussen de splitter en modem zit coax. Wat is het probleem als je die gewoon langer kunt maken?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

IceStorm schreef op 11 december 2003 @ 21:52:
Ik heb 3 jaar lang met @Home achter 12,5 meter coax gezeten, ging meer dan prima :).
Hier zelfs 20 meter (2 verdiepingen omhoog + langs een paar gangen)
Werkt prima.
Heb nooit last gehad van een langzamere verbinding.

Gebruik echter wel goede coax, ik heb er hirshmann liggen (1 euro de meter).
Pagina: 1