[WC] Water zwart kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Yo,

Ik heb nog geen waterkoeling, maar zit er over te denken zodra ik geld (en tijd) over heb WC aan te schaffen.

Nu heb ik een voorkeur voor de kleuren zwart, zilver en blauw.
De casemod die ik wil gaan maken gaat ook in die kleuren, en als er waterkoeling in komt, moet dat natuurlijk mooi erbij passen.

Dus, kan je het water van je waterkoeling zwart kleuren?
zo ja, met welke kleurstof zou dat kunnen, en is het nadelig voor de koelperstaties?

of misschien in het Zilver? :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Anoniem: 73452

zwart ...hmm mss als je een zwarte marker ff in het water steekt maar echt zwart ???

blauw gaat dan wel
http://www.the-shop.be/on...20d2ef8439fa082d1382fdce7

edit: ofja met chineese inkt zal je dat wel zwart krijgen :p

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 73452 op 11-12-2003 11:33 ]

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb ik ook gedaan vroeger, gewoon zwarte inkt voor een pen in gegooit (type inkt dat uitwisbaar is). Maakt uiteraard geen verschil in koeling.

• guanpedro
  • Laatst online: 13-06 10:45

guanpedro

Live forever or die trying

Misschien van dat 'Food coloring' dat je bij de supermarkt kan kopen? Ik heb rood daarvan.

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
guanpedro schreef op 11 december 2003 @ 11:33:
Misschien van dat 'Food coloring' dat je bij de supermarkt kan kopen? Ik heb rood daarvan.
food coloring? verteert dat niet? ik bedoel het *is* voedsel.

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Wat is het nut van zwart water? Neem dan zwarte slangen ;)

*meer iets voor CME denk ik?

[ Voor 22% gewijzigd door Hazuki op 11-12-2003 12:10 ]

Koekie?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Hazuki schreef op 11 december 2003 @ 12:04:
Wat is het nut van zwart water? Neem dan zwarte slangen ;)
* McKaamos slaat zijn kop tegen de muur.
uiteraard, dat is ook een hele goede optie.
dan kan ik ze ook makkelijk in het zilver doen :P
maar zwart water in zilveren slangen is ook wel leuk, vooral als je een transparante kap op te waterkoelblok hebt, of een plexiglazen reservoir.

Anoniem: 78739

Al gedacht aan het effect van inkt op je aluminium/koperen koppelingen en radiator? Ik weet het niet, ik zeg maar wat. :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Anoniem: 78739 schreef op 11 december 2003 @ 12:39:
Al gedacht aan het effect van inkt op je aluminium/koperen koppelingen en radiator? Ik weet het niet, ik zeg maar wat. :)
daar zat ik dus al aan te denken.
misschien een beetje algemeen uitgedrukt in de vorm van "negatief voor de koelprestaties"

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 20:15
Als je zwart water wilt gooi je er gewoon een mespuntje zwartsel(?) in! Dat is van dat poeder dat ze bij het metselen gebruiken om de specie bij te kleuren. Dat is zéér geconcentreerd spul, lijkt wel klare pigment, dus dat zou je water zeker heel zwart moeten maken!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Gewoon zwarte inkt erin knikkeren. Uit een vulpen!

offtopic:
En als je geld teveel hebt knikker je er een fles Goldstrike ofzo in! Leuk effect met die goudsnippers erin :P

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Stinger666 schreef op 11 december 2003 @ 12:51:

offtopic:
En als je geld teveel hebt knikker je er een fles Goldstrike ofzo in! Leuk effect met die goudsnippers erin :P
offtopic:
is er ook silverstrike? :+

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

offtopic:
Ik denk dat dit toch niet echt helemaal goed is hoor!! Zwarte inkt erdoor...

GoldStrike erin????? Bwaaaahhhhh :r :r niet te zuipen dat spul en gaat stinken man!! Dat komt nooit goed...

Denk dat je beter je slangen zwart of zilver kan verven...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Anoniem: 86592

offtopic:
Ik denk dat je het beste voor pigment kan gaan. Is waarschijnlijk wel te krijgen bij de betere verfwinkel. Alleen hopen dat het zich niet op 1 punt ophoopt.

offtopic:
Ik denk dat dat al helemala niet ten goede komt van de koelprestaties eigenlijk. Zit teveel alcohol voor in en ik denk dat je op een gegeven moment die snippertjes bijna niet meer ziet doordat ze vermorzelt zijn door je pomp.. Tis trouwens ook een veel beter plan om het gewoon op te drinken :P

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

offtopic:
idd, goldstrike moet je gewoon opdrinken!

Verf heeft weinig invloed op de koelende prestaties van een waterkoelingssysteem hoor... tenminste, als de laag dun is. Het is zelfs zo dat een zwart gespoten (DUN DUN DUN) blok net iets beter koelt dan een kaal alu of koper blok (zwart is een hele goede warmte-absorbeerder en -afgever).
Hoe dat zit met zwart water weet ik niet overigens.
* SetsunaKaede zit er aan te denken mijn alu waterkoelingsblokjes ook maar zwart te spuiten... scheelt ook corrosie :p

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

SetsunaKaede schreef op 11 december 2003 @ 13:50:
offtopic:
idd, goldstrike moet je gewoon opdrinken!

Verf heeft weinig invloed op de koelende prestaties van een waterkoelingssysteem hoor... tenminste, als de laag dun is. Het is zelfs zo dat een zwart gespoten (DUN DUN DUN) blok net iets beter koelt dan een kaal alu of koper blok (zwart is een hele goede warmte-absorbeerder en -afgever).
Hoe dat zit met zwart water weet ik niet overigens.
* SetsunaKaede zit er aan te denken mijn alu waterkoelingsblokjes ook maar zwart te spuiten... scheelt ook corrosie :p
Dat een waterblok beter zou koelen als hij zwart zou zijn is een myte.. hebben we een hele discussie over gehad hiero in DOC een jaartje ofzo terug... zijn zelfs mensen die het uitgeprobeerd hebben en het werkte afrechts!! Tegen corrosie zou het mooi zijn maar verder ABSOLUUT niet aan te raden !

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
apen-nootjes schreef op 11 december 2003 @ 16:44:
[...]

Dat een waterblok beter zou koelen als hij zwart zou zijn is een myte.. hebben we een hele discussie over gehad hiero in DOC een jaartje ofzo terug... zijn zelfs mensen die het uitgeprobeerd hebben en het werkte afrechts!! Tegen corrosie zou het mooi zijn maar verder ABSOLUUT niet aan te raden !
zwart neemt hitte wel beter op, maar het beter afgeven is idd een fabeltje.
als het onderliggende materiaal het niet snel genoeg af kan staan aan de lak, kan de lak het ook niet sneller afgeven.
en dan heb je nog dat de warmte door meer materiaal heen moet, wat mogelijk ook nog een beetje isoleert, waardoor je koelprestaties idd achteruit zullen gaan.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Dat zwart (donkiere kleuren) beter warmte opnemen, slaat volgens mij alleen op warmte uit licht.
Zwart absorbeert alle kleuren, dus ook de energie.
Wit reflecteerd alle kleuren, en dus ook niet de energie.

Als je in de zomer in een zwart tshirt rondloopt krijg je het vrij snel warm. Als je echter in de winter in je zwarte shirt tegen de verwarming gaat zitten naast iemand met een wit shirt, maakt dat geen verschil.

Ontopic:
Ik zou gewoon zwarte slangen nemen... of zilveren (douche-)slangen

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
frickY schreef op 11 december 2003 @ 17:22:
Dat zwart (donkiere kleuren) beter warmte opnemen, slaat volgens mij alleen op warmte uit licht.
Zwart absorbeert alle kleuren, dus ook de energie.
Wit reflecteerd alle kleuren, en dus ook niet de energie.

Als je in de zomer in een zwart tshirt rondloopt krijg je het vrij snel warm. Als je echter in de winter in je zwarte shirt tegen de verwarming gaat zitten naast iemand met een wit shirt, maakt dat geen verschil.

Ontopic:
Ik zou gewoon zwarte slangen nemen... of zilveren (douche-)slangen
Warmte == thermische energie == infrarood == net buiten lichtspectrum maar wel opgenomen door zwart.

maargoedl ik wil wel graag een transparant reservoir, en dan met zwart water er in :P

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Zeer fijn gemalen norit zou een redelijk veilige methode moeten zijn.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
mvdejong schreef op 11 december 2003 @ 17:26:
Zeer fijn gemalen norit zou een redelijk veilige methode moeten zijn.
ga jij het malen dan? :P ik bedoel het blijven wel korrels dan. dus kan blijven zitten in de pomp enzow.
inkt is handiger aangezien dat al een vloeistof is, en dus niet vast gaat zitten in de pomp.

Anoniem: 76695

Leuk idee: doucheslangen (je weet wel, die metalen ringen) d'r omheen.

Anoniem: 95473

als je met die inkt het zwart wilt maken zal je er flink wat in moeten gooien als je het goed zwart wil....en das nie egt goed voor je koelprestaties...
Pagina: 1