iemand een ideetje hoe ik stof uit mijn kast krijg. blazen lijkt mij niet zo slim zo verspreid je het alleen maar. mijn kast staat namelijk altijd open, het is nog al warm daarbinnen }:o
Ouwe stofzuiger ergens vandaan vissen, gat in je kast zagen, stofzuigerslang daar doorheen....
kast wel dicht maken dan
zuigt ie meteen alle warmte weg
kast wel dicht maken dan
uhm maakt dat niet ontzettend veel lawaai 
ik heb mijn computer ontstofd (is dat een woord?) met een kwastje, gewoon voorzichtig al het stof wegvegen
ik heb mijn computer ontstofd (is dat een woord?) met een kwastje, gewoon voorzichtig al het stof wegvegen
Probleem is dan alleen dat de meeste stofzuigers ontzettend statisch geladen zijn, en dat is weer niet bijster goed voor je chippies...
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Hmmm.. da's een beetje een probleem
...
toch iets anderz verzinnen dan
toch iets anderz verzinnen dan
Ik ben er niet zo weg van om de stofzuiger door de pc te halen ivm statische electriciteit.Op zaterdag 09 december 2000 12:10 schreef Petuhr het volgende:
Ouwe stofzuiger ergens vandaan vissen, gat in je kast zagen, stofzuigerslang daar doorheen....
Even met de compressor er doorheen er je kast is weer als nieuw.
Die computer kan best wel uitgezogen worden, lucht is nl een nogal goede isolator en zal daardoor altijd heel goed electrische lading vasthouden.Op zaterdag 09 december 2000 12:21 schreef T.S. het volgende:
[..]
Ik ben er niet zo weg van om de stofzuiger door de pc te halen ivm statische electriciteit.
Even met de compressor er doorheen er je kast is weer als nieuw.
Als die lucht in beweging komt zal er een beetje lading worden overgedragen op de chips, deze lading is zo klein dat die daar geen last van hebben
Let ook op dat je een stofzuiger met kunststof zuigmond gebruikt een metalen mond kan door de sterke luchtstroom een behoorlijke lading opbouwen die wel dodelijk is voor chips
Powered bij meergranenbrood.
?? de luchtstroom lijkt me bij metaal niet harder dan bij kunststof.Op zaterdag 09 december 2000 12:42 schreef picobyte het volgende:
[..]
Die computer kan best wel uitgezogen worden, lucht is nl een nogal goede isolator en zal daardoor altijd heel goed electrische lading vasthouden.
Als die lucht in beweging komt zal er een beetje lading worden overgedragen op de chips, deze lading is zo klein dat die daar geen last van hebben
Let ook op dat je een stofzuiger met kunststof zuigmond gebruikt een metalen mond kan door de sterke luchtstroom een behoorlijke lading opbouwen die wel dodelijk is voor chips
dus waarom gebeurt er wat anders bij een metalen zuigmond?
Stofzuigers zijn berucht omdat ze PC's echt gewoon opblazen. Als íe het nog doet dan heb je mazzel.
Tip, ga naar de supermarkt en koop een paar nylons. Span deze nylons over de openingen van de kast en stof heeft direct een groot huisvestingsprobleem
.
Tip, je PC underklokken zodat íe niet meer warm wordt. Kun je gelijk je Tnet-cookie wegggooien (dus zo'n goed idee is het eigenlijk niet
)
Tip, ga naar de supermarkt en koop een paar nylons. Span deze nylons over de openingen van de kast en stof heeft direct een groot huisvestingsprobleem
Tip, je PC underklokken zodat íe niet meer warm wordt. Kun je gelijk je Tnet-cookie wegggooien (dus zo'n goed idee is het eigenlijk niet
op zowel metaal als kunststof kan een lading aangebracht worden.Op zaterdag 09 december 2000 14:07 schreef lou het volgende:
metaal kan statisch worden, kunststof niet
Zover ik weet
ik zou graag een iets duidelijker verhaal zien
Verwijderd
Panty's werken het best, span er een paar voor de fannetjes en "gaten" in je kast. Het stof blijft nu daar achter en dat kan je dan af en toe met de stofzuiger wegzuigen...
Anders worden je fannetjes zo smerig...
Anders worden je fannetjes zo smerig...
Pagina: 1