ik ben bezig met een webservice waardoor mijn clients data kunnen ophalen via ssl.
Waarom een webservice en niet een directe db connectie?
Omdat het server gedeelte verschillende db providers kan gebruiken, en voor de client is het dus onzichtbaar, en hoeft enkel de webservice aan te roepen.
Zelf ben ik heel erg gewent aan datareaders, dus gebruik ik niet al te vaak datasets maarja readers zijn niet serializable vandaar:
dit was even een testje, maar de vraag is nu, wordt mij db connectie nu gesloten of gaat die op de garbage? normaal sluit ik de connectie d.m.v. reader.close maar heb nu even geen idee wat er precies mee gebeurt. Is dit de goede manier om een webservice te gebruiken of zijn er betere mogelijkheden? heb net wat artikelen op 4guysfromrolla gelezen, maar dit is nogal nieuw voor me.
alvast bedankt,
Martin
Waarom een webservice en niet een directe db connectie?
Omdat het server gedeelte verschillende db providers kan gebruiken, en voor de client is het dus onzichtbaar, en hoeft enkel de webservice aan te roepen.
Zelf ben ik heel erg gewent aan datareaders, dus gebruik ik niet al te vaak datasets maarja readers zijn niet serializable vandaar:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <WebMethod()> _ Public Function QueryToDataSet(ByVal strSQL As String) As DataSet ' get a connection Dim myConn As OdbcConnection = MySQL.GetConnection ' create the command Dim myComm As OdbcCommand = New OdbcCommand(strSQL, myConn) ' create an adapter Dim myAdapter As OdbcDataAdapter = New OdbcDataAdapter(myComm) Dim myDataSet As DataSet = New DataSet myAdapter.Fill(myDataSet, "Customers") Return myDataSet End Function |
dit was even een testje, maar de vraag is nu, wordt mij db connectie nu gesloten of gaat die op de garbage? normaal sluit ik de connectie d.m.v. reader.close maar heb nu even geen idee wat er precies mee gebeurt. Is dit de goede manier om een webservice te gebruiken of zijn er betere mogelijkheden? heb net wat artikelen op 4guysfromrolla gelezen, maar dit is nogal nieuw voor me.
alvast bedankt,
Martin