[FreeBSD] Waarom geen tomcat onder 5.1

Pagina: 1
Acties:

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 21:14
Hallo,

Ik wil wat gaan stoeien op mijn eigen servertje met tomcat. Nu had ik eerst FreeBSD 4.6 nog draaien maar daaronder kreeg ik de melding bij het installeren van een jdk dat ik minimaal bsd 5 moest hebben. Nou ja ook goed, het was ook wel tijd voor een update. Dus Freebsd 5.1 geinstalleerd en java erop, ging allemaal prima en werkt ook. Dus stap 2 Tomcat erop, gedownload uitgepakt en vervolgens wil ik de jsrc-src.tar.gz uitpakken en installen, autoconf uitgevoerd en de config files waren gecreeerd. Tijd voor het configureren dmv ./configure en hier gaat het mis. Ik krijg de melding: freebsd 5.1 not supported. Ik even in de configure file gekeken en idd er komt geen regel met 5.1 voor (ook niet met 5 overigens) dus ik dacht die voeg ik dan wel toe en de config rond hij netjes af. Daarna wil ik make uitvoeren maar dan gaat het daar alsnog mis.

Waarom wil dit niet op 5.1 of doe ik iets verkeerd?

Leeg

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:37
tomcat4 zit gewoon in ports hoor :P
desnoods draait ie wel met de linux-j2sdk port of hoe die ook mag heten.

Native FreeBSD java zou ik er iig niet voor durven gebruiken.

• reskobon
_JGC_ schreef op 11 december 2003 @ 10:39:

Dat weet ik ook maar ik wou tomcat 5 en gewoon zelf installen. Zal straks eens vanuit de ports proberen, bedankt.

Edit: Inmiddels ook even vanuit de ports geprobeerd en levert het zelfde probleem op. :(

[ Voor 11% gewijzigd door reskobon op 11-12-2003 11:42 ]

Leeg

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

_JGC_ schreef op 11 december 2003 @ 10:39:

Native draait de laatste tijd sneller/stabieler dan linux-jdk, en er zijn verschillende succesverhalen op de mailing lists te vinden van bedrijven die native java gebruiken in een productie-omgeving. Dus... Niets houdt je tegen :)
reskobon schreef op 11 december 2003 @ 11:03:
[...]

Dat weet ik ook maar ik wou tomcat 5 en gewoon zelf installen. Zal straks eens vanuit de ports proberen, bedankt.

Edit: Inmiddels ook even vanuit de ports geprobeerd en levert het zelfde probleem op. :(
Heb je de nieuwste ports? Bij mij werkt de installatie van Tomcat 5 namelijk gewoon (Tomcat 4 niet geprobeerd):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
vincent% cd www/jakarta-tomcat5
vincent% sudo make install clean
>> jakarta-tomcat-5.0.14.tar.gz doesn't seem to exist in /usr/ports/distfiles/.
>> Attempting to fetch from http://www.apache.org/dist/jakarta/tomcat-5/v5.0.14-beta/bin/.
Receiving jakarta-tomcat-5.0.14.tar.gz (10084194 bytes): 100% (ETA 00:00)
10084194 bytes transferred in 81.0 seconds (121.51 kBps)
===>  Extracting for jakarta-tomcat-5.0.14
>> Checksum OK for jakarta-tomcat-5.0.14.tar.gz.
===>  Patching for jakarta-tomcat-5.0.14
(...)
===>   Registering installation for jakarta-tomcat-5.0.14

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• reskobon
AVL schreef op 11 december 2003 @ 17:09:
[...]

Native draait de laatste tijd sneller/stabieler dan linux-jdk, en er zijn verschillende succesverhalen op de mailing lists te vinden van bedrijven die native java gebruiken in een productie-omgeving. Dus... Niets houdt je tegen :)

[...]

Heb je de nieuwste ports? Bij mij werkt de installatie van Tomcat 5 namelijk gewoon (Tomcat 4 niet geprobeerd):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
vincent% cd www/jakarta-tomcat5
vincent% sudo make install clean
>> jakarta-tomcat-5.0.14.tar.gz doesn't seem to exist in /usr/ports/distfiles/.
>> Attempting to fetch from http://www.apache.org/dist/jakarta/tomcat-5/v5.0.14-beta/bin/.
Receiving jakarta-tomcat-5.0.14.tar.gz (10084194 bytes): 100% (ETA 00:00)
10084194 bytes transferred in 81.0 seconds (121.51 kBps)
===>  Extracting for jakarta-tomcat-5.0.14
>> Checksum OK for jakarta-tomcat-5.0.14.tar.gz.
===>  Patching for jakarta-tomcat-5.0.14
(...)
===>   Registering installation for jakarta-tomcat-5.0.14
Misschien was ik niet zo duidelijk, de ports willen wel installeren alleen dan zit er in die map van tomcat (bij mij /usr/local/jakarta-tomcat5) zit in de binary map een tarball jvsrc-src.tar.gz. Dat is de deamon van tomcat en die wil ik eigenlijk ook geinstalleerd zien aangezien ik geen zin heb om elke keer dat ding te starten.

Hetgeen wat dus niet wil "maken" is de deamon niet tomcat zelf :)

Leeg