I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin
Verwijderd
AD domein, of een maildomein?
Heeft elke user een x400 adres? (interne mail)
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin
Verwijderd
Je provider moet het toestaan om een eigen mailserver te draaien, daarvoor moet de zogenaamde fqdn (fully qualified domain name) gericht staan op jouw achtervoegsel zoals @hotmail.com
Greetz
Ik neem tenminste aan dat je Outlook gebruikt als client, en niet Outlook Express?
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Ik zie hier recipient policy genoemd worden, wil ik even op in haken. Is het daar nou de bedoeling van dat je alle adressen hebt staan die users in het netwerk hebben? Alle adressen die niet in de recipient policy vermeld staan gaan naar buiten dus?mutsje schreef op 11 december 2003 @ 15:35:
maak een UPN (user principal name )naam aan als test bij 1 van de gebruikers en mail daarmee. Ook kan het problemen opleveren als je geen extensie achter je domain hebt. dus bla@test kan problemen opleveren terwijl bla@test.local bij mijn weten nooit problemen opleverd. Kijk ook de SMTP adressen na en je Default recipient policy. Welke Event's krijg je in System en Application log.. etc meer informatie zou fijn zijn
Move along people. Nothing to see here.
In principe bepaalt jou Recipient Policie wat voor mail adres jou gebruiker krijgt. (wel daarna de update policy draaien). Exchange handelt mail als volgt uit.out schreef op 11 december 2003 @ 15:55:
[...]
Ik zie hier recipient policy genoemd worden, wil ik even op in haken. Is het daar nou de bedoeling van dat je alle adressen hebt staan die users in het netwerk hebben? Alle adressen die niet in de recipient policy vermeld staan gaan naar buiten dus?
mail van gebruiker@test.nl
de mta kijkt of het voorzich zelf bestemt is zoja > schiet het in de juiste mailbox
zo nee > schiet het door naar buiten.
[ Voor 18% gewijzigd door mutsje op 11-12-2003 20:37 ]
Verwijderd
nix geen moeilijke instellingen???