[EXCHANGE 2000] Interne Mail

Pagina: 1
Acties:

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Hoi,
Ik zit met het volgende probleem. Ik ben hier thuis bezig met het opzetten van een mailserver maar helaas kom ik er niet helemaal uit. Het probleem is als volgt.

Situatie
Op dit moment draait er een Windows 2000 server met Active Directory. Hierop heb ik Exchange 2000 geinstalleerd. Ik heb hier drie clients aanhangen met Office 2000, Outlook 2000 dus.

Probleem
Internet Emails die ik verstuur komen niet aan. Dat wil zeggen <gebruikersnaam>@<domein>. Ik heb op internet gezocht maar ik heb niet kunnen vinden hoe ik dit aan het werk zou moeten krijgen. Ik hoop dat iemand mij hier op het goede spoort kan zetten. Ik post eventueel later nog wel details. Ik heb al wat aan zitten kloten met een SMTP connector maar dit heeft niet veel geholpen.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

>>gebruikersnaam>@<domein

AD domein, of een maildomein?
Heeft elke user een x400 adres? (interne mail)

• G F0rce 1
Ik kan nu vanaf school even niet kijken maar zal het thuis controleren. Het gaat om het AD domein. Krijgen nieuwe users niet standaard een x400 adres. Ze hebben in ieder geval wel een mailbox!

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Misschien is dit het

Je provider moet het toestaan om een eigen mailserver te draaien, daarvoor moet de zogenaamde fqdn (fully qualified domain name) gericht staan op jouw achtervoegsel zoals @hotmail.com

Greetz

• G F0rce 1
Het netwerk is niet aangesloten op het internet. Het is een puur intern netwerk met een active directory domain!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Als je alleen op domeinniveau wil mailen is <gebruikersnaam> voldoende. Exchange maakt dan namelijk gebruik van zijn interne protcol om de mail naar de juiste mailbox toe te routeren. @<domein> is alleen nodig als je het SMTP/POP protocol gebruikt.

Ik neem tenminste aan dat je Outlook gebruikt als client, en niet Outlook Express? :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• G F0rce 1
ja outlook als client :). Inderdaad als je <gebruikersnaam> typt komt er wel gelijk een streep onder de naam wat il zeggen dat outlook hem herkent. Doch de mails komen niet aan :(

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:28

mutsje

Certified Prutser

maak een UPN (user principal name )naam aan als test bij 1 van de gebruikers en mail daarmee. Ook kan het problemen opleveren als je geen extensie achter je domain hebt. dus bla@test kan problemen opleveren terwijl bla@test.local bij mijn weten nooit problemen opleverd. Kijk ook de SMTP adressen na en je Default recipient policy. Welke Event's krijg je in System en Application log.. etc meer informatie zou fijn zijn

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:29

evol

hello world

mutsje schreef op 11 december 2003 @ 15:35:
maak een UPN (user principal name )naam aan als test bij 1 van de gebruikers en mail daarmee. Ook kan het problemen opleveren als je geen extensie achter je domain hebt. dus bla@test kan problemen opleveren terwijl bla@test.local bij mijn weten nooit problemen opleverd. Kijk ook de SMTP adressen na en je Default recipient policy. Welke Event's krijg je in System en Application log.. etc meer informatie zou fijn zijn
Ik zie hier recipient policy genoemd worden, wil ik even op in haken. Is het daar nou de bedoeling van dat je alle adressen hebt staan die users in het netwerk hebben? Alle adressen die niet in de recipient policy vermeld staan gaan naar buiten dus?

Move along people. Nothing to see here.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:28

mutsje

Certified Prutser

out schreef op 11 december 2003 @ 15:55:
[...]

Ik zie hier recipient policy genoemd worden, wil ik even op in haken. Is het daar nou de bedoeling van dat je alle adressen hebt staan die users in het netwerk hebben? Alle adressen die niet in de recipient policy vermeld staan gaan naar buiten dus?
In principe bepaalt jou Recipient Policie wat voor mail adres jou gebruiker krijgt. (wel daarna de update policy draaien). Exchange handelt mail als volgt uit.

mail van gebruiker@test.nl
de mta kijkt of het voorzich zelf bestemt is zoja > schiet het in de juiste mailbox
zo nee > schiet het door naar buiten.

[ Voor 18% gewijzigd door mutsje op 11-12-2003 20:37 ]

Verwijderd

Als je toch outlook adresboek gebruikt, moet het werken lijkt me :S

nix geen moeilijke instellingen???
Pagina: 1