Toon posts:

Discoboxen

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yo, ik zoek een winkel waar je van die discoboxen kan kopen. Weten jullie d'r toevallig een??

Verwijderd

:?
o ja waar in de buurt wou je dat gaan doen dan ? enne nog niit van t internet gehoord ?
gr

jakob

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21

JT

VETAK y0

zelf bouwe !!!

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
www.licht.nl ehhhhhh www.geluid.nl
en ff kijken bij pagina.nl kan ook geen kwaad

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Verwijderd

Naar wat voor soort discoboxen ben je opzoek? Er bestaat ontzettend veel, van goedkoope boemkasten tot geavanceerde Peavey's, of nog duurder! Van 20w tot oorderdovend veel watts. Kun je misschien iets specifieker zijn wbt je wensen en je budget?

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 16:20

Empathy

Extreme Audio

JBL is zeer aan te raden

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Wat ben je van plan te kopen dan? Een heel groot deel van de PA die er te koop is, is rotzooi in de zin van dat het nergens naar klinkt. Zeker als je naar "discoboxen" gaat zoeken.

JBL heeft van die draagbare drive-in speakers, die redelijk veel waar voor hun geld bieden (geloof ik) en permanent install spul, dat een stuk duurder is.
Waarschijnlijk ben je het beste uit met een sub/sat systeem, die zijn redelijk te betalen. Maar die kosten nog steeds wel een paar duizend gulden. Ik denk dat je het beste 2e hands kunt gaan kijken.

Voor winkels is het natuurlijk wel belangrijk waar je woont. Er zijn er in ieder geval genoeg. Zo heb je van Heuff vlakbij Utrecht, Focus in Amsterdam, G&L in Sneek en Sound by Ron.

Jag

Verwijderd

Discoboxen....

Budget?
Aantal personen?
audiofiel?
On-the-road gebruik?
etc?????

• Jag

Jag

Moet je wel antwoorden cablemodem.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Ja zorry, was ff die topic vergeten. Ik heb er ongeveer 700 - 1000 piek voor over. Ik heb er niet zo veel verstand van maar ik wil niet van die rotzooi die je zo opblaast. Hij moet gewoon lekker hard kunnen en er moet geen brakke sound uit komen.

• Jag

Jag

Nou, kijk even in de eerdere post van mij. Daar staan een paar links. Je kan bijvoorbeeld bij van Heuff onder vraag en aanbod (is even zoeken op de site) een advertentie plaatsen. Ook kan je de rubriek regelmatig in de gaten houden, er komen ontzettend veel PA sets vorbij.
Bij sound by ron kan je goed prijzen van nieuwe dingen opzoeken.
En bij G&L ook, alleen hebben die een iets kleiner assortiment, wel een mooie site (heb daar zelf ook gekocht).

Jag

Verwijderd

Ik weet niet of ht goede boxen zijn, maar bij www.Conrad.nl staan heeeeeeeele grote bakken. Met membraam doorsnede van 70 CM enzo. 500 tot 1000 Watt RMS zou genoeg moeten zijn denk ik

Verwijderd

Ik heb 1 merk voor jou : OHM . VETTEUH BOXEN . dei dingen hangen aan me stereo , kosten wel wat maar heb ze toch gekregen bij een faillisement van een discotheek:):):):):)

• Jag

Jag

Wat Conrad verkoopt is gewoon troep, of ik moet me heel erg vergissen. Trap nou alsjeblieft niet in die 1000 Watt rms ellende. Als je een beetje verstand hebt van audio (lees FAQ) dan weet je dat rms niks met tijdsduur van testen te maken heeft. De officiele manier van power handling aangeven is AES. Bovendien boeit gevoeligheid veel meer (als er alleen "geluidsdruk" staat of iets anders lames, dan moet je die ellende al helemaal mijden) voor max spl.
Maar je moet niet vergeten dat de meeste PA gewoon echt heel slecht klinkt. Een echt goede topkast kost zo'n 5.000,- per stuk, met 3.000,- voor de subs ps. Komt zo'n 15.000 voor de power amps bij, en nog zo'n 2.000,- voor de x-over, of evt een veelvoud van dat als je de processor van het merk zelf rebij neemt.
Maar dan heb je wel een set die bestaat uit tops/subs van EAW, versterkers van Crest, en een x-over van BSS. En een set met tri-amplified topkasten, met aparte versterking voor de subs. zo'n 3kW per kant, goed voor spl van in de 140 op een meter afstand. En dit is ook het echte werk, dat bijvoorbeeld door Ampco gebruikt wordt (eigenlijk gebruikt Ampco Synco). En de set klinkt dan ook echt ontzettend goed.
2e hands is al dit moois natuurlijk al een stuk goedkoper, maar nog steeds heel duur (check prijzen maar eens hier).
Helaas is de meeste PA hier maar een slap aftreksel van, zeker hetgene wat jij zou kopen. Je kan daarom beter verstandig wezen, en gewoon HiFi kopen, dan is het heel wat goedkoper om een goed klinkende set te krijgen. Ik heb trouwens zelf zowel een (half affe) PA set, als een HiFi set. De PA set heeft me nu al 5.000 gekost, net zoals de HiFi, maar de PA gaat waarschijnlijk nog wel meer dan twee keer zo duur worden :(.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Uhh Jag, 5000 piek gaat me wel een beetje te ver, zoveel heb ik nie :(. Ik ben nou nog ff op die sites aan het zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Is dit wat voor 1598 piek?

LIX-215SB
dubbel 15 inch sublaagkast
700/1400 watt
101/136dB, 35hz-250hz
101db 1w/1mtr, 4 ohm
976x506x481 mm, 136 db max
45,5 kg, 15inch-4 inch coil

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Waarom wil je eigenlijk "disco" boxen? Gaj e een drive-in (oid) beginnen, of heb je die nodig voor 1 of ander clubhok, of wil je harde muziek op je kamer. Als je het laatste wilt, zou ik voor een stel gewone boxen gaan. Klinken beter voor minder geld. Als je nou eerst eens even precies aangeeft wat je nodig hebt, kan je ook een wat beter advies verwachten

Verwijderd

Topicstarter
Het is gewoon voor in een grote kamer, gewone moet ik niet. "disco"boxen is misschien een beetje verkeerd woord maar ik wist ook niet hoe ik het anders moest zeggen ;)

• Contagion
  • Laatst online: 09-08 00:54
Kijk eens naar Cerwin-Vega's die zijn best wel tof en ELKE amerikaanse serie heeft ze ook op de grond staan. Je moet maar eens goed kijkenb bij Friends, Seinfeld, Buffy en nog veel meer series. T lijkt wel of ze die dingen sponsoren ofzo :).

Anyway, ze blazen behoorlijk en zijn ook goed tegen abuse beveiligd. EN ze zien er strak uit.

Heb op het punt gestaan ze te kopen maar wilde toch meer kwaliteit op mn kamer. Heb nu maar een set Quadral Taurin's gekocht. Ook erg mooi en wat bleek later, Quadral zie je juist weer in de Duitse GTST in elke kamer staan ;).

http://www.cerwin-vega.com/

• Contagion
  • Laatst online: 09-08 00:54
---
Ze hadden trouwens bij CV ook een model zoals bijv die E715 die ik op hun site zie maar dan met 2x15" woofers ;) Die zie ik niet meer staan maar die waren echt torenhoog Echt wel gaaf :)

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me toch ietsje goedkoper om zo'n ding zelf te bouwen. Ik ga eerst daar maar 'n keer naar zoeken.

• Raymond
  • Laatst online: 14-08 08:55
www.speakerland.nl
www.speaker-en-co.nl
www.remo.nl

Houdt er rekening mee dat "even" zelfbouwen er niet inzit en je er echt de tijd/moeite/geld in moet steken om een acceptabel resultaat te krijgen

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snap ik wel, ik ga ff die linkjes checkuh.

• Jag

Jag

H Hoogeveen schreef op Wed Dec 13 22:49:56 2000: 4 x Fullrange Wharfedale LIX 215 fr kast 600 watt cont. 4 ohm 1.20m hoog x 50 breed 50 diep 67 kg met 4 handgrepen. 1 jaar oud voor f 1500,- per stuk. 0172 611612 henk.hoogeveen@tic-nl.org

Remco schreef op Wed Dec 13 20:30:44 2000: Te koop: PA-set, bestaande uit: 2 Yamaha S115IV 2-weg fullrange 250 watt rms/1000 watt max. 1 Zeck PT-3 eindversterker, met goede limiters.volledig bekabeling. De hele set nog zo goed als nieuw, Prijs van deze piekfijne set FL. 2250,- en wanneer er nog vragen zijn stuur gerust een e-mail. speakers90@hotmail.com

harry schreef op Wed Dec 13 16:31:17 2000: te koop; 4 keer EV s-200 speakers voor een prijs van fl. 990,- per stuk. in case (bij 4 stuks) harry562@hotmail.com

w de boer schreef op Wed Dec 13 16:24:43 2000: dubbel 12 inch. tops 600 watt. cont. eminence speakers. ideaal voor beginnende drive-in show. NU TWEE VOOR FL. 795 & 4 STUKS VOOR FL. 1500,- !!! voor meer info kijk op onze site info@getup.nl

w de boer schreef op Wed Dec 13 16:22:07 2000: AANBIEDING: w-bin 18 inch. rcf 500 watt. continu 2 STUKS VOOR FL. 1150,- kijk voor foto www.getup.nl info@getup.nl

Sonicsound schreef op Tue Dec 12 17:11:05 2000: Te Koop: 2x 450 Watts geluidssysteem van Michaelis. Bestaande uit 2x fullrange (tweeweg systeem), 2x sublaag(18" basbins), 2x 10 en 2x 2,5 meter luidspreker kabels met Speakon connectors. Hfl 1850,00 Bel 074-2773340 sonicsound@freemail.nl

Keus genoeg. Wat is je budget?
Vooral die laatste is op papier aantrekkelijk, of het goed klinkt weet ik niet. Een Dynacord 2x600 Watt amp erbij voor een dikke duizend, mixer erbij, en je hebt een echte PA.
Die EV s-200 speakers zijn trouwens van electro voice, die zijn best goed. Ook iets om over na te denken.
Maar als je hier echt serieus bent, moet je zo iemand mailen om een afspraak te maken om een keer te komen luisteren.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt Jag.
Pagina: 1