WD2000JB niet bootable met K7S5A

Pagina: 1
Acties:

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 09:54
Hardware:
ECS K7S5A (V 1.0 dacht ik)
HD: WD2000JB (200Gb)
Overige HD's: Maxtor 60 Gb (740DX), IBM 40 Gb 7200

SW:
WinXP (SP0)

Bios herkent 200.1 Gb.
1: Schijf als slave aan master op kanaal 1 ( master = IBM, Slave = WD), kanaal 2 = Maxtor met CD0-writer.
2: Opstarten in WinXP en schijf managen. 128 Gb....
3: Even zoeken en reghack eventjes toegepast om te testen.
4: WinXP schijf managen. 190 Gb :-)))))), partities gemaakt en beetje kopieren enzo. Werkt allemaal.
5: WD als master zonder slave op kanaal 1. Opstarten vanaf WinXP-SP1-CD; partities weg gegooid en nieuwe (8Gb) aangemaakt (vanaf WinXP-CD) voor WinXP (zowel NTFS als FAT32 geprobeerd). Bij herstart wordt de WD echter niet als bootable herkend.
6: WD als slave op kanaal 1 met IBM als master en in WinXP gepartitioneerd (8Gb) en active gemaakt, vervolgens weer als master en weer installeren vanaf WinXP-SP1-CD. Ook hier: Bij herstart wordt de WD echter niet als bootable herkend.

Volgens mij zou ik data lifeguard niet nodig hebben omdat mijn bios 48 bit ondersteunt. Alleen de boot-partitie wordt niet herkend.

Zin.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wellicht is de partitie op de WD nog niet actief. Je kunt alleen van een geactiveerde primaire partitie booten. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" :)

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 09:54
Redheinz schreef op 11 december 2003 @ 10:11:
6: WD als slave op kanaal 1 met IBM als master en in WinXP gepartitioneerd (8Gb) en active gemaakt, vervolgens weer als master en weer installeren vanaf WinXP-SP1-CD. Ook hier: Bij herstart wordt de WD echter niet als bootable herkend.
Active gemaakt dus.
Ik heb ook een keer met WIN98SE-flop gestart en c:\ benaderd: INVALID drive-specs.
Vervolgens FDISK: 60 Gb aangegeven (uit hoofd, nu op werk), gelijk aan maxtor.
Ik ga vanavond toch maar proberen met WD-tooltje denk ik. Maar hoor nog steeds graag iets anders :)

Zin.