[VBA Access] In welke library zit CommandBar?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:49
Beste mensen,

Ik ben al weer een poosje bezig met het maken van een Access 97 applicatie voor het registreren van bevindingen. Ik had hier een heel mooi loginscherm gemaakt die vervolgens een commandbar (menubalk) aanstuurt aan de hand van de autorisaties waarmee je inlogt.
Nou is een collega van mij aan het testen geweest in de nieuwe applicatie en waarschijnlijk had hij een library niet geinstalleerd op zijn pc want hij kreeg een foutmelding dat een functie niet was geregistreerd. Dus hij bij verwijzingen de ontbrekende librarys wegvinken alleen nou krijg ik ze er niet meer in :'(

Ik had voorheen de volgende librarys aangevinkt:
- Visual Basic for Applications (standaard)
- Microsoft Access 8.0 Object Library (standaard)
- Microsoft DAO 3.51 Object Library (standaard)
- Microsoft Visual Basic for Applications Extensibility 5.3
- Microsoft Visual Basic for Applications Extensibility

Hiermee kon ik gewoon in VBA de menubalken aansturen en ze declareren alleen dat wil dus nou niet meer. Ook kan ik, als ik 1 van de twee onderste librarys aangevinkt heb, de andere niet meer installeren omdat ik dan een foutmelding krijg, nl: "De opgegeven naam is strijdig met een bestaand object, een bestaande module of een bestaande objectbibliotheek"

Wie o wie weet in welke library de functie CommandBar zit want ik heb deze echt hard nodig (anders moet ik met dat ruk schakelbord werken :'( ) Ik heb de database al gecomprimeerd en gerepareerd maar het mag niet baten.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:14
In de laatste 2 libraries zullen dezelfde componenten gedefinieerd zijn. Gebruik dus enkel 1 van de 2 (de recentste).
Daarnaast kan je wel in de help vinden in welke library een component gedefinieerd is lijkt me.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.