pdf file-size verkleinen

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
Als je pdf's van 8 mb hebt hoe kan je deze bijvoorbeeld +/- 500 kb maken ?

Ik heb geprobeerd de pdf door Distiller te halen en is gelukt om het naar 4 mb te verkleinen, maar dat is nog niet echt optimaal.

Is de enige oplossing; openen in illustrator, plaatjes minder zwaar maken en opnieuw als pdf bewaren?

Dat moet toch makkelijker kunnen?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Alles wat niet perse een plaatje hoeft (vooral tekst enz) vectors van maken, verder low-res plaatjes gebruiken waar het kan. Maar dit is af te raden als je ze ook wilt drukken, voor printen op de thuis printer zou het kunnen.
En verder, sja .... als wij niet weten hoe die PDF in elkaar zit; hoeveel plaatjes, wat voor plaatjes, hoeveel tekst, hoeveel paginas, dan is het lastig iets zinnigs te zeggen over hoe je de bestandsgrote kunt verkleinen.. :{

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:40
Mja voor PDF zijn verschillende compressie methodes op te geven, voor zowel line-art en tekst als de lytho's die erin voorkomen: Color / Greyscale / Monochrome Bitmap Images waarvoor je ZIP / JPEG of automatische compressie kunt selecteren.

Als je gaat comprimeren let er dan wel op -zoals Okke ook zegt, dat het slecht te drukken is, voor web lijkt me 't vaak meer dan voldoende :)

[ Voor 26% gewijzigd door Willem op 11-12-2003 10:22 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Door distiller halen is opzich wel de oplossing. Probeer eens de plaatjes een lager DPI te geven. Als het goed is kun je dit instellen in distiller. 72 DPI zou genoeg moeten zijn als de pdf's bedoeld zijn voor op beeld.

3d-en is leuk

• edwinistrator
De pdf is een a4-tje met daarop 1 grote afbeelding en daar onder 8 regels tekst.
Het is inderdaad bedoeld voor het scherm.

Goed ga ik nog even door stoeien met de distiller etc.

thx

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Zou je er dan niet gewoon een geoptimaliseerde JPG van maken.. :?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• edwinistrator
Als ze het dan toch uitprinten is de afbeelding niet de allerbeste kwaliteit maar dat valt nog niet eens zo erg op.

Maar de letter die gewoon op wit staan zijn dan zo ontzettend slecht, en vind het dus wel mooi als dat er sharp uit ziet.

klink logisch toch? :9

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:40
Mja, daar kan ik me wel iets bij voorstellen ja. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1