Toon posts:

Asus ATI Radeon 9800XT maakt teveel lawaai

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren,

Ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een Asus Ati Radeon 9800XT. Zodra mijn computer langer dan 5 tot 10 minuten aanstaan begint deze een enorme herri te maken. De fans op de Asus gaan enorm hard blazen.
Nu is mijn vraag: is dit normaal?? Volgens mij niet.

Zijn er mensen met meer ervaring met deze kaart en kunnen die mij misschien vertellen of dit zo hoort??

Alvast bedankt voor jullie reacties.

(geen idee of het nodig is, maar hier zijn wat systeemspecs:
- P4 3,2GHZ
- P4C-800-E
- 1024 MB Twinmos (2x512)
- Asus 9800XT
- Windows XP Pro SP1 + alle updates
- Asus Radeon Driver 3.95 + Control panel

That's it.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Wat heb je al uitgezocht op internet hierover? Wat staat er op de Asus site hierover? Wat heb je zelf al geprobeerd met je pc om de herrie te voorkomen of op te lossen?

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard gekeken of er niet een kabeltje tegen de fans oploopt en ook op internet gezocht, maar nergens kom ik artikelen tegen die praten over uitzonderlijk hoge geluidsproductie.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lijkt op een hitte probleem, hoe warm is je kast? Heb je genoeg warmte afvoer? Hoe groot is je kast, hoeveel fans etc. etc.

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bij die asus zit toch een programma om je fanspeed te regelen afhankelijk van je temperatuur? Lijkt me dus ook dat het een beetje (te) heet is in je kast. Of dat dat programma te gevoelig staat afgesteld ;)

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Misschien staat de optie overdrive (overklokkingstool ATI) aan bij jou? Deze optie klokt je kaart over en als ie te warm wordt gaat de fan geloof ik ook harder draaien om de chip te koelen. Weet trouwens niet of deze optie default aan staat....

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Technion, weet je zeker dat je wel gezocht hebt?

Met 30sec op Google vind ik dit:

http://www.digital-daily....adeon-9800-xt/index02.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/6236/smart-doctor-4.gif

In bovenstaand plaatje staat bij SmartDoctor aangegeven dat er Fan Control bij zit. Misschien dat je daar eens naar moet kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Remy op 11-12-2003 10:52 ]

LinkedIn
Instagram

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:34
Bij mijn kaart vind ik het goed meevallen. Ik heb ook geen smartdocter geinstalleerd, kan op een of andere manier niet als je de standaard catalyst 3.9 installeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik zie in het bios is dat het rondom de 27 graden is in mijn kast. Het is een chieftec dragon bigtower.
Smartdoctor zegt overigens dat alles ok is en de fans draaien op gemiddelde snelheid.

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:31

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

dominator schreef op 11 december 2003 @ 11:03:
Bij mijn kaart vind ik het goed meevallen. Ik heb ook geen smartdocter geinstalleerd, kan op een of andere manier niet als je de standaard catalyst 3.9 installeerd.
Ik heb zelf Catalyst 3.9 draaien en kan Smart Doctor zonder problemen gebruiken.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:34
Vreemd, ik kreeg de melding dat ik geen asus kaart zou hebben. (wat ik dus kon verklaren doordat ik geen asus drivers gebruikte maar gewoon ATI reference)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels uit. Blijkbaar wordt de kast te warm als deze dicht is (ik heb nog geen extra fans geïnstalleerd in mijn chieftec). Daardoor gaat de fan van de CPU enorm loeien, waar ik in eerste instantie dacht dat het de vgakaart was.
Vandaag toch maar ff een paar fans kopen.

Thanks for the replies
Pagina: 1