Toon posts:

Spellen werken niet. Videokaart stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
halloo,

Mijn computer doet dus sinds een tijdje errug vreemd. ik zal dus beginnen bij het begin.

Sinds een paar weken doen enkele spelletjes het niet meer! zomaar vanuit het niets. Als hij het wel deed zag je allemaal van die flikkeringen door het beeld, en zomaar ergens een rare streep door battlefield ofzo.
Dus ik denk heb een virus ofzo en moest mijn computer toch eens opruimen.
Heb dus toen mijn hele computer geformateerd! Echt alles eraf! alleen de belangrijkste school documenten en muziek stonden er nog op.

dus alles weer geinstalleerd en ik wil dus ff mn computer rebooten, alles gaat goed, krijg dat winXP laadscherm met dat balkie! ok alles goed en wel hoor je hierna dat blauwe welkomsscherm te krijgen. Mijn beeld werd dus zwart met alleen mn muisaanwijzer en linksboven in een soort prompt (kon niets typen alleen) Ook ging mijn beeldscherm aan-uit aan-uit-aan-uit en zo bleef ie gauw 10 min staan.
Dus ik denk misschien mn videokaart (6 maanden ouwe Geforce 4 ti 4200 128mb agp8). Deze ff eruitgehaald ff het stof van de fan afgeblazen en erweer in. Sindsdien doet hij het dus wel, alleen de spelletjes enzo nog niet en hij loopt vast als ik het spel alleen al opstart en de volgende keer loopt ie al vast als ik net begin met het spel.

Wat ie ook doet. dr hangen een soort puntjes om mn muisaanwijzer heen. Gewoon 1 of als ie t wat drukker heeft zijn het een paar zwarte pixeltjes die overal heen gaan waar ik de muisaanwijzer heen breng.

Dit was ongeveer mijn verhaal, Heeft iemand een id wat er mis kan zijn :?

mvg T

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 09:30 ]

Verwijderd

Je zou toch sterk gaan denken dat je videokaart aan het d00dgaan is.
Heb je het al met een andere kunnen testen?

Je topic titel had wel anders gemogen, lijkt me :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 09:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 09:30:
Je zou toch sterk gaan denken dat je videokaart aan het d00dgaan is.
Heb je het al met een andere kunnen testen?

Je topic titel had wel anders gemogen, lijkt me :)
de enige andere die ik heb is geloof ik een 8 mb s3 uit het jaar 0

en ja je heb gelijk over de titel :) (word gek van dat ding, doet nooit wat ik wil)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 09:32:
[...]

de enige andere die ik heb is geloof ik een 8 mb s3 uit het jaar 0

en ja je heb gelijk over de titel :) (word gek van dat ding, doet nooit wat ik wil)
Videokaart is videokaart, als je dan nergens (iig 2d, windows desktop) geen last meer van hebt, dan kun je een defect mobo oid uitsluiten....

Verwijderd

Topicstarter
wat ik gister probeerde trouwens nog,

zon hardware test programma weet alleen ff niet welke maar hat em dus op avarage test staan en mn computer liep compleet vast!

zou dat ok niet bv aan mn geheugen kunnen liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 09:34:
[...]

Videokaart is videokaart, als je dan nergens (iig 2d, windows desktop) geen last meer van hebt, dan kun je een defect mobo oid uitsluiten....
maar dan ken ik de spelletjes toch niet testen? of gaat t nu alleen ff om die puntjes? want opstarten doet ie nu wel normaal

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je niet een goede pc boer in de buurt. Neem je je kaart mee en laat hem daar ff testen.

Met 6 maanden heb je dus nog garantie.

[ Voor 19% gewijzigd door DeeJee op 11-12-2003 09:40 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op 11 december 2003 @ 09:39:
Heb je niet een goede pc boer in de buurt. Neem je je kaart mee en laat hem daar ff testen.

Met 6 maanden heb je dus nog garantie.
ken ik misschien wel ff doen ja, moet je zeker zon antistatische zak voor hebben om em te vervoeren?

Verwijderd

zou ik wel even doen jah...anders gaan ze misschien daar moeilijk over doen.
Zorg gewoon dat ze niet kunnen gaan zeuren dat het je eigen fout is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 09:46:
zou ik wel even doen jah...anders gaan ze misschien daar moeilijk over doen.
Zorg gewoon dat ze niet kunnen gaan zeuren dat het je eigen fout is.
en zon zak ken ik gewoon bij die zaak zelf wel krijge?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je de orginele doos niet meer? Zorg idd ff voor zo'n zakje.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Jah dat denk ik wel. Ik heb nog steeds van oude dingen een aantal zakjes maar als het goed is "verkopen" ze die ook wel bij de computerzaak.

Als ze moeilijk gaan doen en allerlei vragen stellen moet je gewoon zeggen dat je alles volgens de ESD regels doet etc.
Je weet maar nooit want sommige winkels doen er alles aan om het je eigen fout te laten lijken.

Verwijderd

Ik heb dat ook wel eens, met name wanneer ik eens een spelletje speel (GP3, meer heb ik er niet). Nou zag ik bij het overzetten van de ene in een nieuwe kast dat mijn koel-fan van de GF2 los lag (het propellortje los van zijn frame). Dat verklaarde bij mij alles. Het ding werd/ is nog steeds, gloeiend heet en werkt dan niet meer fatsoenlijk.

Probeer alle dingen uit te sluiten, door gewoon alles los te maken wat je niet nodig heb, en begin met een Mobo, proc, geheugen, 1 HD en een vgakaart. Als dat al niet werkt, zit het in één van die dingen en moet je die gaan uitwisselen. Je proc is het zeker niet, anders kwam je systeem niet eens zover... Hij begint met booten, dus je HD is goed. Geheugen zou kunnen, als je meerdere SDRAM of DDR hebt, kun je deze een voor een wisselen. Misschien is het dan dat. Je systeem werkt even wat trager, maar je kunt dan wel testen. Die VGA kaart van S3 zou ik sowieso proberen. Mocht geen van allen helpen, is het gewoon je mobo.
Oh ja, misschien dat je voeding het niet trekt?? met een 230W voeding kun je daarmee wel eens problemen hebben ic.m. je vga kaart

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 09:51:
Ik heb dat ook wel eens, met name wanneer ik eens een spelletje speel (GP3, meer heb ik er niet). Nou zag ik bij het overzetten van de ene in een nieuwe kast dat mijn koel-fan van de GF2 los lag (het propellortje los van zijn frame). Dat verklaarde bij mij alles. Het ding werd/ is nog steeds, gloeiend heet en werkt dan niet meer fatsoenlijk.

Probeer alle dingen uit te sluiten, door gewoon alles los te maken wat je niet nodig heb, en begin met een Mobo, proc, geheugen, 1 HD en een vgakaart. Als dat al niet werkt, zit het in één van die dingen en moet je die gaan uitwisselen. Je proc is het zeker niet, anders kwam je systeem niet eens zover... Hij begint met booten, dus je HD is goed. Geheugen zou kunnen, als je meerdere SDRAM of DDR hebt, kun je deze een voor een wisselen. Misschien is het dan dat. Je systeem werkt even wat trager, maar je kunt dan wel testen. Die VGA kaart van S3 zou ik sowieso proberen. Mocht geen van allen helpen, is het gewoon je mobo.
Oh ja, misschien dat je voeding het niet trekt?? met een 230W voeding kun je daarmee wel eens problemen hebben ic.m. je vga kaart
hmmz volgens mij heb ik een 300W voeding zal ff kijken. T gekke is dat ie het gewoon deed het enige wat ik er bij heb gezet is een 2e 20 gig HDD mischien was die net teveel! ga eerst die 8 mb ook wel ff proberen ff de cdrom en de cd-r ervanaf trekken, als dat allemaal niet werkt ff naar de zaak!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast :)
Pagina: 1