Toon posts:

Hoe realistisch zijn de half-life 2 benchmarks?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik vroeg mezelf is af hoe realistisch die halflife2 benches nou zijn. Klopt het nou echt dat die radeon's zo goed presteren? Ik heb zelf namelijk een 9600xt gekocht met het idee er hl2 gewoon goed op te kunnen spelen met alles op hoog in 1024x... zonder faa en aa. Nou haalt die volgens de benches dan ook rond de 45 a 55 fps. Maar hoe hebben ze dat nou gemeten? Is dat als er ook vijanden enzo in beeld zijn of alleen als je ergens in een hoekje stilstaat?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Wat houdt je tegen om dat zelf uit te zoeken en naar de bron te gaan? Tips van users hier kunnen wat opleveren, maar zelf de resultaten van sites bekijken en met elkaar vergelijken zodat je er een helder beeld van krijgt, is veel beter natuurlijk.

Dit is bv een goed startpunt, en als je gewoon de tijd neemt om alle benches te bekijken en de details door te nemen, dan heb je zo antwoord op je vraag, èn zelf gevonden :*)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
die benches zijn ongeveer allemaal hetzelfde dus ik denk dat mijn radeon idd met een fps van 40 a 55 gaat spelen :) Nou nog ocen en hope dat ie altijd rond de 45 zit om alles lekker soepel te houden.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik denk dat dat met jouw 9600 XT wel gaat lukken hoor ;). Is een prima kaartje, en zal dus zeer waarschijnlijk niet zo'n problemen hebben met HL2 vloeiend te draaien. En dat oc'en lijkt me ook niet zo'n probleem, hij heeft prima stock cooling dus misschien dat je zelfs de core/mem snelheden kan halen die ik met mijn 9800 SE heb gehaald: 470 en 378.

Zie ook http://service.futuremark.com/compare?2k3=1688900 voor de 3dMark03 resultaten, en de Aquamarks in m'n sig :) Voor zover ik heb kunnen uitvinden op het Futuremark-forum, heb je aan een 3dMark03-score van ongeveer 4500 punten of meer al genoeg om HL2 vloeiend te draaien met alles op high ;)

LinkedIn
Instagram

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uhm, ik zou met een oordeel gewoon nog lekker wachten totdat HL2 uit is ;)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb zelf een Asus 9600XT besteld... ik ben erg benieuwd!

HL1 heeft mij trouwens nooit echt kunnen boeien.. ik hou neit zo van creapy spellen waarbij monsters uit alle hoeken en gaten komen springen. khoop dat HL2 me wel kan aansporen om het uit te spelen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Je weet het pas goed wanneer de game uit is ;).

Ik geloof zelf niet zo in de benchmarks en wacht wel totdat de game uit is :)

Verwijderd

ik hou neit zo van creapy spellen waarbij monsters uit alle hoeken en gaten komen springen. khoop dat HL2 me wel kan aansporen om het uit te spelen.
In dat geval kun je beter Alien vs Predator 1 en 2 gaan spelen! :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou wel van die creepy spellen, ik schrik mezelf alleen altijd de jantjes al er dan weer een monster tevoorschein komt springen :D

p.s. Ik hall 3700 3dmarks

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 11:08:
[...]

In dat geval kun je beter Alien vs Predator 1 en 2 gaan spelen! :+
been there done that geen succes... zoiets bezorgt me een hartverlamming :D

ik hou normaal gesproken meer van de rechttoe rechtaan shooters. No one lives forever 1 en 2 vonnik beide wel ok (ja echt), soldier of fortune 1 en 2 vonnik ook beide ok, red faction 1 en 2 heb ik beide uitgespeeld. dus de wat meer simpele shooters zeg maar.

maar voor HL2 ga ik me best doen je zou het alleen voor de graphics al moeten spelen :p

als mijn Asus 9600XT eindelijk binnen is :( zal ik eens gaan benchen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Hoe leuk een gesprek over enge en leuke FPS spellen wel niet is, het is wel offtopic. Probeer het te houden op informatie betreffende de HL2 benchmarks :)
Pagina: 1