Toon posts:

[W2k] Draadloos aanmelden op Domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De titel strek de dekking van mijn vraag wel volgens mij:

Ik wil met mijn PC (W2k pro) aanloggen op het domein. Het probleem is alleen dat de drivers van de kaart pas geladen worden na het opstarten. Dus zegt hij: Domein niet beschikbaar.

Kan ik er op de een of andere manier voor zorgen dat de drivers als service opstarten? Of is er een andere oplossing?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

misschien kun je meer informatie geven. Welke merk/type WIFI kaart. etc.

Verwijderd

Topicstarter
Idd, meer info mijn excuses:

Het gaat om een Belkin 54G Wireless PCI Adapter
Client OS is W2k Pro
Server OS is Windows SBS 2003

Als ik lokaal aanmeld zie ik dat het proggie wat bij de netwerkkaart hoort opstart. Pas nadat dat is opgestart is er verbinding. Het programma zorgt ervoor dat er een verbinding gemaakt wordt met het WAP.

Als ik na een lokale melding afmeld, kan ik wel aanmelden op het domein. Het heeft dus echt iets te maken met driver of het programma dat gestart moet worden.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

In principe zou jou netwerk kaart al geladen moeten zijn voor jij in kunt loggen omdat het computeraccount van te voren al gevalideerd wordt namelijk. Hier merk je nooit wat van omdat het onderwater gebeurd dus tijdens het opstarten.

Er zijn verschillende threads in WOS over bouwen van een service. met sc.exe kom je al een heel eind.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Draai eventjes:

code:
1
sc query type= driver

en kijk ofdat je jouw driver er bij ziet staan. Volg vervolgens eens de informatie hier om je driver op boot te zetten, met het risico uiteraard dat je systeem daarna niet meer werkt :P

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:42

MRic3

Of praat ik weer poep?

Misschien kan je iets met deze linkjes... Inside the Boot Process, Part 1.
Vooral dit stukje:
Every device driver has a Registry subkey under HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Services. For example, NTFS has a subkey named Ntfs, which Screen 1 shows. A driver's subkey contains several values that NT examines when it determines when to load the driver. The value with the most general effect on the driver's load time is that driver's Start value. A Start value can have one of five possible settings, which Table 2, page 66, shows.
Laat ff weten of je er iets mee kan en of het gelukt is...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Owk, ff met de helpdesk gebeld van Belkin.
Oplossing zou zijn: Norh Amercan drivers downloaden, hierin hebben ze het probleem opgelost. Binnen een maant komt er ook een NL versie van uit.

Oude versie deinstalleren nieuwe versie installeren.
En het werkt!!

TX voor jullie hulp!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:42

MRic3

Of praat ik weer poep?

NL OS / drivers zuigen... (altijd aan de laatste mem, als je geluk hebt)
Dit is ook de reden dat ik alles in het engels wil hebben

Verder heerscht Belkin qua producten, ondersteuning en service..

Afijn, Game On...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MRic3 schreef op 13 december 2003 @ 12:17:
Verder heerscht Belkin qua producten, ondersteuning en service..
Nou.
Te gek.
WPA support? nog steeds niet in firmware voor APs aanwezig.
Radius support?
Ook niet aanwezig.

* alt-92 heeft ook Belkin in huis, maar als je iets meer wilt doen met wlan authenticatie en security via je win2003 Server zit je bij Belkin niet goed.

Neemt niet weg dat ik heel tevreden ben over mn 11b pcmcia kaart van de eerste serie omdat daar een Intersil Prism inzit :)

ontopic:

Naast de standaard windows app die onder userlogon draait zou je met win2k ook de wireless zeroconfig moeten kunnen gebruiken, die loopt als service en zou dan wel gelijk moeten werken bij startup.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 13-12-2003 13:48 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1