Toon posts:

[HDD] Seagate vertoont zeer vaag gedrag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een Seagate 120 GB 7200 rpm 8 mb cache (ata) hdd bij norrod weg. Nadat ik m in me kast had gezet dienen er zich zeer irritante errors voor, en ik zit momenteel met mijn handen in het haar :( :

USB Muis werkt niet meer (connectie tussen lader en muis is weg
| PS\2 muis werkt wel)
Soms detecteert mijn comp de schijf niet
Soms gaat de hdd cooler spontaan uit, gaat later wel weer aan
Als ik een activiteit uitvoer zoals iets kopieren of installeren begint me muis een paar seconden vastlopen.

Mijn specs:

MSI K7T Turbo
AMD Duron 1300
320 MB SDRAM
Maxtor 80 gb 7200 rpm 2 mb cache
MSI 52X32X52 fikker
Lite-on 16X40 DVD speler
5 jaar oude voeding 250 watt (komt uit een packard bell,en werkt nog steeds, inmiddels ook al een keer schoongemaakt)

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03 21:50
klinkt als een voedingsprobleem... ook wel te verwachten met een 250watt voeding uit een packard bell.
probeer eens een andere voeding (tenminste 300watt en het liefst een beetje a-merk)

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Voeding idd, daardoor is de stroomtoevoer naar/voor je muis ook te weinig.

Koop een goede 300watt idd. Liever een 350watt, dan kan ie ook nog mee naar je volgende pc.

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt :D :D :D Een maat van mij heeft nog wel een 350 watt liggen. Ga ik die maar s even van m overkopen.

Zeer bedankt voor jullie snelle reactie :D

You make me a happy panda

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

ik ga vanmidag een 400w voeding kopen. Ik heb namelijk zo'n beetje hetzelfde probleem:
de ene keer is een HD aan het tikken
de andere keer stopt m'n keyboard + muis er opeens mee
de andere keer valt m'n wireless adapter weg
de andere keer draait een fan niet op volle toeren

ik heb nu een 340W Chieftec er in hangen. Ik dacht dat dat wel genoeg zou zijn maar niet dus...
specs:
P4 2.4b@2.7 @ 1.55v
Abit Th&-II RAID
1x Hercules 8500DV AIW
2x 256MB RIMM
2x Maxtor D740X 40GB
1x WD 800EJB
1x USB Logitech Cordless Desktop (keyboard & muis)
1x USB Wireless Adapter
1x USB Remote
1x Plextor 24x brander
1x Pioneer 106S dvdspeler
1x 120mm fan @7v
1x80mm fan @ 7v
1x40mm fan @ 12v

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-03 20:05

jotheman

Was like that when I got here!

Apie! schreef op 11 december 2003 @ 10:46:
ik ga vanmidag een 400w voeding kopen. Ik heb namelijk zo'n beetje hetzelfde probleem:
de ene keer is een HD aan het tikken
de andere keer stopt m'n keyboard + muis er opeens mee
de andere keer valt m'n wireless adapter weg
de andere keer draait een fan niet op volle toeren

ik heb nu een 340W Chieftec er in hangen. Ik dacht dat dat wel genoeg zou zijn maar niet dus...
specs:
P4 2.4b@2.7 @ 1.55v
Abit Th&-II RAID
1x Hercules 8500DV AIW
2x 256MB RIMM
2x Maxtor D740X 40GB
1x WD 800EJB
1x USB Logitech Cordless Desktop (keyboard & muis)
1x USB Wireless Adapter
1x USB Remote
1x Plextor 24x brander
1x Pioneer 106S dvdspeler
1x 120mm fan @7v
1x80mm fan @ 7v
1x40mm fan @ 12v
Vind je 't nou heel leuk om je specs uit te typen ofzo? of heeft dit ook maar enig verband met het niet werken van de HD van de TS?

I see dead pixels...

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

jotheman schreef op 11 december 2003 @ 10:54:
[...]

Vind je 't nou heel leuk om je specs uit te typen ofzo? of heeft dit ook maar enig verband met het niet werken van de HD van de TS?
ik vind het niet leuk om m'n specs uit te typen, beetje jammer dat je dat je denkt.

ik zal het even voor je uitleggen:
USB Muis werkt niet meer (connectie tussen lader en muis is weg
| PS\2 muis werkt wel)
hey zoiets heb ik ook ... toeval?
Soms detecteert mijn comp de schijf niet
hey zoiets heb ik ook ... toeval?
Soms gaat de hdd cooler spontaan uit, gaat later wel weer aan
hey zoiets heb ik ook (in mindere mate) .... toeval?
Als ik een activiteit uitvoer zoals iets kopieren of installeren begint me muis een paar seconden vastlopen.
raar maar waar zoiets heb ik af en toe ook.... vast geen toeval

met m'n specs probeer ik aan te duiden dat het waarschijnlijk niks met z'n seagate te maken heeft, maar met het geheel van z'n systeem wat blijkbaar te veel van z'n voeding vraagt. De ene keer krijgt het ene onderdeel te weinig stroom en de andere keer een aander onderdeel. De Seagate was waarschijnlijk gewoon de druppel... Het uittypen leek mij ook handig voor vergelijkingsmateriaal voor anderen.

en als je z'n openings post goed had gelezen dan had je geweten dat het niet alleen z'n HD was die niet werkte.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Necrorian: het kán inderdaad aan de voeding liggen, maar ik wil bij deze toch opmerken dat de MSI K7T serie een hoog uitvalpercentage heeft: slechte condensatoren en dus slechte stroomlevering via het moederbord ..

Trek de kast open en duw je neus op de condensatoren; bekijk of ze niet roestig en opgeblazen eruit zien. If so, RMA'tje doen of gewoon een nieuw mobo halen :) Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter van PMG ergens onder het moederborden gedeelte ;)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 11 december 2003 @ 11:22:
Necrorian: het kán inderdaad aan de voeding liggen, maar ik wil bij deze toch opmerken dat de MSI K7T serie een hoog uitvalpercentage heeft: slechte condensatoren en dus slechte stroomlevering via het moederbord ..

Trek de kast open en duw je neus op de condensatoren; bekijk of ze niet roestig en opgeblazen eruit zien. If so, RMA'tje doen of gewoon een nieuw mobo halen :) Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter van PMG ergens onder het moederborden gedeelte ;)
Wat ik op zich heb vergeten te vermelden is dat ik de hd's in originele staat ( Maxtor 40 en 80 gb 7200 rpm 2 mb) er weer eraan heb gehangen. Maar het probleem betreft mijn usb muis blijft in dezelfde staat. Het kan ook puur aan mijn muis liggen ook al is het wat vaag dat mijn muis spontaan nadat de Seagate eraan zat ermee ophield. Ik zal zoiezo even de USB/PS2 omzetter even opzoeken. Misschien kan dat nog wat licht in de zaak werpen. Betreft de condensatoren, ik zal zeker ff checken, het kan idd een mogelijkheid zijn.

Bedankt voor de support btw :D thx

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een einde aan dit probleem boren. Het probleem is opgelost maar hoe... ik zou het niet weten maar ja als t werkt, geen vragen stellen...

Het komt er eigenlijk op neer dat het probleem eigenlijk uit zichzelf is weggegaan. Maar daarna heb ik toch maar even een 350 watt voeding ervoor gekocht. Om zeker te zijn dat het niet vaker gebeurt.

Happy End :P

[ Voor 212% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 15:34 . Reden: For making an ass out of myself... sorry ]

Pagina: 1