Toon posts:

vage mobo Abit BE II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vorige week een abit be6II ingebouwd omdat ik op mijn be6 een ide slot kapot heb :( ,die be6 kan opsturen naar abit om gemaakt teworden maar ik heb gisteravond maar weer mn oude mobo ingebouwd ik werd gek van de blauwe schermen in windowsME & windows2000 |:( |:(
minimaal 1x perdag een crash niks draaid stabiel :(
kan iemand mij een simpele verklaring geven waarom ik zoveel gezeik heb met die abit be6 II (laatste bios staat erop)
ik wil graag mn be6 gemaakt hebben maar om nu elke dag een crash te krijgen heb ik ook geen zin in

spec.
celly 566@707
2x128mb 133MHz
1x128mb 100MHz
20 gig maxtor
13 gig seagate
viper 770 ultra
richo mp7060A
aopen 32x

Verwijderd

Heb je ook alles schoon op je HD geinstalleerd nadat je je mobo er in had gebouwd. Wil wel helpen. Is een k*t klus maar was bij mij ook het geval van mijn A7V bord. Had voorheen ook een AbitBe6II. Die HD gooide ik in mijn A7V maar bleef maar problemen geven. Alles er schoon opgegooid en draait als een tierelier ;)
Suc6 >:)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ondertussen al een kleine 3 x het spul erop nieuw opgezet :(
nwe partitie's
fdisk/mbr
enz enz
pfffffffffff werd er gek van |:( |:(

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
probeer de bus es gewoon op 66 te zetten. (ja ik weet tet dit lijkt net underclocken :) maar 83 bus geeft vaak probs. beetje raar dat je geen probs op be6had maar probeer toch maarres

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op zaterdag 09 december 2000 11:53 schreef BanDoge het volgende:
ik heb vorige week een abit be6II ingebouwd omdat en werd gek van de blauwe schermen in windowsME & windows2000 |:( |:(
kan iemand mij een simpele verklaring geven waarom ik zoveel gezeik heb met die abit be6 II (laatste bios staat erop)

spec.
celly 566@707
20 gig maxtor
13 gig seagate
Die celly 566 draait bij jou op 707, dat betekend dat met die multiplier van 8,5 de busspeed van je mobo op 83,5Mhz staat. Dit is van alle waardes die die BE6-II aan kan de slechtste die je kan kiezen voor je PCI-snelheid. Die staat vermoedelijk op 1/2 x 83,5 = 41,75 Mhz (officieel moet dit 33 mhz zijn)
Ik weet niet welke Maxtor schijf je hebt, maar sommige modellen kunnen absoluut niet tegen die hoge (out of spec.) PCI-snelheid.
probeer eens je bus op 75Mhz te zetten of ga omhoog naar de 94 (Celly staat dan op 800 wat hij makkelijk zal halen als je de Voltage iets hoger zet) of hoger (vergeet niet je PCI-divider op 1/3 te zetten). Zo zit je veel dichter bij de 33Mhz (ietsje lager) voor je PCI-snelheid.

[aanvulling]
natuurlijk kan je ook direct de 100Mhz proberen, maar als hij dat niet trekt is 94Mhz ook een werkbare optie.
[/aanvulling]

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Topicstarter
ook al op 66mhz gehad alles standaard ingetsteld
deze maxtor kan alles aan :) ding is niet over de zeik te krijgen :)

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op welk Voltage staat die Celly 566 eigenlijk ingesteld ?

Verwijderd

Topicstarter
standaard 1.65 geloof ik
maar ik heb hem op 1.8 v staan dan doet ie het ook goed op 850MHz maar mn videokaart loopt dan te k*tten

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op zaterdag 09 december 2000 12:30 schreef BanDoge het volgende:
standaard 1.65 geloof ik
maar ik heb hem op 1.8 v staan dan doet ie het ook goed op 850MHz maar mn videokaart loopt dan te k*tten
Als je een AGP-kaart hebt, dan moet je AGP-divider op 2/3 staan i.p.v. 1/1
Met die 100Mhz bus is dan het eigenlijk onmogelijk dat die videokaart loopt te kutten, want 2/3 x 100 = 66Mhz (precies volgens specifikatie)

Pagina: 1