Toon posts:

Problemen met grafische kaart 4 MX 440

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Telkens als ik een driver installeer voor mijn grafische kaart Geforce 4 MX 440 (onder Win98) en ik de resolutie hoger zet schakelt de computer automatisch uit en start hij opnieuw op. 'k Heb al zeker tien verschillende drivers geprobeerd, en de fout blijft erin zitten. Iemand een oplossing, want ik zie het niet meer zitten :-(

Groetjes.

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 19:11
welke resolutie zet je dan?
misschien moet je een driver voor je monitor installeren,
of je monitor kan die resolutie niet aan.
verder heb je de chipset drivers voor moederbord geinstalleerd,
zoals AGP etc...?en anatuurlijk direct x
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:29

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 07:31:
Telkens als ik een driver installeer voor mijn grafische kaart Geforce 4 MX 440 (onder Win98) en ik de resolutie hoger zet schakelt de computer automatisch uit en start hij opnieuw op. 'k Heb al zeker tien verschillende drivers geprobeerd, en de fout blijft erin zitten. Iemand een oplossing, want ik zie het niet meer zitten :-(

Groetjes.
Als je nu eens eerst automatische reboot uitzet (ik weet eigelijk niet meer zeker of dit mogelijk is onder windows 98) en kijkt wat er op het blauwe scherm komt te staan. Misschien is de kaart gewoon verrot.

Xbox Live ID:Notna8310

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je de kaart al in een andere computer getest of een andere kaart in jouw computer?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet hem gewoon op 1024 x 768. De monitor heeft dat altijd aangekund, want die kaart heeft er altijd ingezeten. De monitor-driver die ik nu heb staan is de juiste. 'k Heb een 9-versie van Direct X geïnstalleerd. Wat bedoel je met een chip-setdriver voor het moederbord? De grafische kaart zit niet op het moederbord, dat is een aparte.

Ik heb er nog geen andere kaart ingestoken, omdat deze kaart tot vorige week gewerkt heeft. Ik had de pc geformatteerd omdat hij toen al altijd uitviel, en er op een gegeven moment niets meer mee gedaan kon worden. Aan de koeling kan het denk ik, ook niet liggen, want er zit pas een nieuwe ventilator in :-(

Nog tips misschien???

Verwijderd

Is dit niet een "Videoplanken en Beeldkannonnen" topic?! Daar heb je meer kans van slagen denk ik...

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-08 09:12
check de voeding eens :)

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

volgens mij kun je 3 opties aanvinken

1 schakel de computer uit en start op met de nieuwe instellingen
2 pas de instellingen toe zonder de pc op nieuw op te starten