Toon posts:

2x 4x AGP in 4x 8X mainboard

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al veel gelezen over dit onderwerp, maar mijn vraag is toch net ff wat anders dan wat ik al heb kunnen vinden...
In principe werkt een 2x AGP kaart op 3.3V een 4x AGP kaart op 1.5V en een 8x AGP kaart op 0.8V, zover is mij bekend.
Wanneer ik nu in de bios instel dat de AGP 4x moet zijn i.p.v. 2x verandert hiermee dan het voltage waarmee de kaart wordt aangestuurd op het mainboard?
Ik heb een Riva TNT2 M64 32 Mb kaartje dat ik wil gebruiken op een 4x 8x mainboard dat geen 3.3V (2x) kaarten ondersteunt.
Aangezien mijn kaart zover ik kan nagaan AGP 2x 4x is zou dat dan op enige wijze problemen kunnen geven m.b.t. die 3.3V ?
Of is het zo dat als ik m'n nieuwe mainboard op 4x AGP instel dat het dan gewoon werkt zonder m'n chipset op te blazen ?

Verwijderd

Als het goed is heeft je TNT kaartje een jumper waarmee je hem op AGP 4x kunt zetten (als die daar niet al op stond) :)

edit:
en dan zou het dus goed moeten gaan, hoef je jou bios volgens mij niet eens voor aan te passen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 02:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff m'n videokaart eruit gesloopt, maar kan niets vinden waar ik AGP speed op de kaart in zou moeten kunnen stellen ofzo ...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Als je videokaart op 4x AGP kan lopen heeft hij dus genoeg aan 1,5 Volt. Wat je beweert over dat AGP 8x heb ik wel eens gehoord, maar hij kan zeker ook 1,5 Volt leveren (kijk maar eens naar andere Tweakers met recente mobo's en bijvoorbeeld GF4's die AGP 4x zijn)
Het enige wat niet gaat werken is een oude 3,3 volt kaart ;)

Nog ff een linkje gezocht over AGP 8x: Klikkerdeklik

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie antwoord Turkish :)

Dit topic is gesloten.