Problemen i850

Pagina: 1
Acties:

• Herr Frank
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 20:47
Deze printer die zeker niet slecht is, haalt op dit moment het bloed op spreekwoordelijke wijze onder mijn nagels vandaan. De printkwaliteit is dermate slecht dat het luikt alsof de prints een half uur in een bak met water hebben liggen dobberen. Vooral de zwarte inkt blijft drijven en is zeer onscherp. De kleuren zijn ook al niet veel beter.

Op dit moment heb ik compatible cartridges van inkclub.com er in zitten. Mij lijkt het dat deze de boosdoeners zijn van het euvel. Ik ben dus ook van plan om maar weer de orginele cartridges te kopen van canon. Daarnaast vraag ik me af of de printkop misschien beschadigt zou kunnen zijn. Of zit ik er helemaal naast en is de printer zelf defect?

Wie kan me helpen?

P.S. wie heeft een goede tip voor papier voor deze printer? En dan vooral waar het te verkrijgen is.

• alrididan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:28
heb een i850 en heb nu ook inktclub cartridges er in zitten en ze printen minder scherp maar ik heb niet de problemen die jij hebt .
ik druk op elke soort papier af alleen met foto's geef ik de voorkeur aan originele cartridges en canon fotopaper pro .

Specs

Verwijderd

Wat voor papier gebruik je????
Ik werk nu zelf met dat aldi fotopapier, valt zeker niet tegen, maar daar duurt het een tijd bij voor het papier droog is. Het kan zijn dat je fotopapier gebruikt wat geoptimaliseerd is voor HP printers, dan krijg je dit probleem namelijk ook. Dan lijkt het net of de hele afdruk op het papier drijft en lopen de kleuren verkeerd in elkaar over. DIt heeft te maken met de structuur van het papier, Hp heeft heel erg glad papier nodig, terwijl epson en canon juist een wat grovere structuur verlangen.

• Herr Frank
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 20:47
Dat het papier van belang is voor goede afdrukken is mij, maar dat speelt bij mij niet. Dit weet ik omdat ik al zo'n twee en een halve maand met de printer in de weer ben geweest. Al die tijd heb ik de vier canon cartridges gebruikt en laser papier (geleend van de TU/e }) ) Dit werkte altijd wel goed, ook al liep de inkt wel wat uit vooral bij tekst in het zwart.

Maar goed er zijn volgens mij drie mogelijkheden:
- De printer is kaduuk (lijkt me onwaarschijnlijk maar je weet maar nooit)
- De cartridges van inkclub zijn niet goed (zal het ook wel niet zijn, ze zijn best bekend en nooit wat slechts over gehoord)
- De printkop zit verstopt (Zou best kunnen aangezien ik met mijn domme kop de originele canon cartridges heb hervuld met inkt van een andere printer 8)7 )

Het laatste zal wel het geval zijn, dus ga ik een nieuwe printkop kopen en kijken hoe het dan verloopt.

P.S. is er echt niemand die weet waar je het beste papier kan halen? Ik bedoel fotopapier?

[ Voor 4% gewijzigd door Herr Frank op 13-12-2003 12:09 ]