nikon coolpix een goede vervanger voor sony 505v?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe digitale camera aan te schaffen maar zou graag wat gebruikers ervaringen horen over de modellen waar ik over nadenk momenteel.
Ik heb nu een sony dcs 505v (die zilveren met de grote lens) maar ben aan het kijken naar de Nikon Coolpix 5400 & 5700. over de 5400 heb ik niets kunnen vinden hier op Got, vandaar deze post.

Wat zijn jullie ervaringen met de coolpix 5400? Over de 5700 las ik wat negatieve dingen maar dit model is dan ook een jaar ouder dan de 5400.

Of is er een beter model binnen deze prijs range van nikon?
Wat ik belangrijk vind is dat de camera in RAW modus moet kunnen schieten. voor de 5400 is een firmware upgrade geplanned voor voorjaar 2004 doe RAW zal ondersteunen.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
schopje

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Neem aan dat je deze al gevonden hebt? :D

http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp5400/

Misschien handig om ook even te melden wat je vooral met de camera wil doen.. Wat is belangrijk voor je? Macro? Hoge lichtgevoeligheid? Snel (meerdere?) foto's kunnen maken? Compactheid?

Heb zelf totaal geen ervaring met de cam ;) Specs klinken iig wel leuk :)

BTW wat is:

Multi-shot 16 (2 fps, 16 img in one) ?

Verwijderd

de 5700 kan ook in Raw schieten :P heb hem zelf en bevalt uitstekend, beetje hoge leercurcve maar na wat gepiel met de instellingen, bv geen auto-sharpening gebruiken!! gaat het met deze camera perfect. Ben er zeer tevreden mee.

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
dank je voor de reacties, de dpreview site kende ik idd. great site.
Ik denk dat ik maar even door spaar voor een Nikon D100 + lens, de fotos die dat ding maakt hebben gewoon geen enkele ruis, echt super.