[Radeon 9600 ViVo] Multi-monitor of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:03

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
In deze aanbieding zit een ATI Radeon 9600 ViVo met 256 MB DDR. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om op deze kaart twee monitoren aan te sluiten, zodat ik een extra grote desktop krijg. Ik bedoel dus niet dat het ene scherm een kloon is van het andere, maar dat je een venster van het ene scherm naar het andere kunt slepen.

Weet iemand of dat gaat met deze kaart? De helpdesk van Fujitsu Siemens weet het niet en is het aan het navragen. Ik ben nog niet teruggebeld.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Meestal kan een kaart met 2 DVI uitgangen (monitor uitgangen dus) gewoon een desktop enhancer "aanzetten". Maar ik wil je erop wijzen dat als je het alleen doet om een extra grote desktop te krijgen je beter een Matrox kaart kan gebruiken (langzamer in spellen maar betere kwaliteit in windows etc). Misschien dat je die aanbieding van je iets kan aanpassen naar je wensen op die manier..

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Ik weet dat Matrox betere kwaliteit levert. 3D interesseert me niet zo, omdat ik toch geen games speel. Tot nu toe gebruik ik een AGP-kaart en een aparte PCI-kaart om mijn beide monitors aan te sturen. Maar ik een interessante personeelsaanbieding (pc-privé) zit die Radeon-kaart en andere opties zijn er niet in de aanbieding.

Maar zitten er eigenlijk wel 2 DVI-uitgangen op die kaart? Volgens mij is het er maar 1, omdat het een ViVo kaart is. Dat weet ik echter niet zeker, vandaar mijn twijfel.

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

tsja, ik ken die kaart niet en naar mijn weten zijn er maar weinig kaarten met 2 DVI uitgangen erop..

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Het mag ook VGA zijn - ik heb een 19" en een 17" CRT. Ik zit nog te twijfelen of er een LCD bij moet komen. Dat hangt onder andere af van wat die Radeonkaart kan (in ieder geval NIET 3 monitoren aansturen).

[ Voor 4% gewijzigd door Tomatoman op 11-12-2003 01:52 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 19:05
Ga er maar voor 90% zeker vanuit dat je 1 dvi en 1 vga uitgang erop hebt, 2x dvi zie je (nog) weinig, maar het zou kunnen. 2x vga zie je eigenlijk nooit (meer), en lijkt me echt heel onwaarschijnlijk.

Dat Matrox nog steeds zoveel beter is met 2d vraag ik me af. Enige voordeel wat ik nog kan bedenken is dat die 3 monitoren in games kan aansturen.

[ Voor 30% gewijzigd door Sjah op 11-12-2003 02:14 ]

Pagina: 1