Macintosh Data van FireWire schijf naar PC kopieeren

Pagina: 1
Acties:

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-03 11:56

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Ik heb op school wat videomateriaal gecaptured en dat op een portable IDE schijf gezet in een behuizing met FireWire aansluiting. Thuisgekomen die schijf aan m'n PC gehangen om de data eraf te halen. Helaas werkte dit niet helemaal zoals ik had gedacht.

De schijf werd wel meteen door device manager herkend, maar kreeg geen driveletter. Zal wel komen door het HFS filesystem van Mac dacht ik.

Wel kreeg ik van WinXP de vraag of ik de schijf wilde initialiseren. Ik heb op JA gedrukt. Nog steeds geen driveletter daarna... ik even via administrative tools > disk management gaan kijken. Staat die schijf erbij als unallocated space. :|

Nu ben ik bang dat ik alles kwijt ben doordat ik voor initialise heb gekozen. :(

Weet iemand of/hoe ik mijn data nog kan redden? Het is echt heel belangrijk voor me!!

All that you know, is at an end

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-03 20:23

nAffie

...

Als ik het goed heb, ben je al je data kwijt.
Als je hem straks aan je mac hangt, dan zie je gewoon een lege schijf, of je macje vraagt precies hetzelfde, of ie hem mag initialiseren...

Probeer op je macje met wat tools van Norton de boel te unformatten, of unerasen, maar ik geef je weinig kans dat je nog wat terug gaat vinden...

Wat je in de toekomst beter kan doen, is die schijf gewoon eerst op je PC formatteren, en daarna naar je macje meeslepen, die zal hem dan gewoon herkennen ook, en PC zal dat ook blijven doen.. Omgekeerd (dus zoals jij probeerde) zal helaas niet werken, of je moet met software als TransMac werken, die mac media kan lezen...

Succes...

meh.

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 14:30
Door de initialisatie handeling ben je nu inderdaad al je data kwijt.

Voor poging 2: formateer de schijf als FAT32, wat de Mac met Mac OS X.2 of hoger ook kan lezen. NTFS gaat (nog) niet werken. Mocht de Mac op school nog OS 9 draaien is er een standaard regelpaneel (control panel) waar je een Windows partitie mee kan mounten (als ie het al niet automatisch doet).

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zakalwe schreef op 11 december 2003 @ 03:02:
Door de initialisatie handeling ben je nu inderdaad al je data kwijt.

Voor poging 2: formateer de schijf als FAT32, wat de Mac met Mac OS X.2 of hoger ook kan lezen. NTFS gaat (nog) niet werken. Mocht de Mac op school nog OS 9 draaien is er een standaard regelpaneel (control panel) waar je een Windows partitie mee kan mounten (als ie het al niet automatisch doet).
Vanaf OS X.2?
Vanaf MacOS 7.0 is het al perfect mogelijk. Standaard leverde het os pc bestandsuitwisseling.
En dat mounten gebeurt altijd automatisch.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

als je echt je data van de schijf terug moet hebben moet je m aan je IDE-poort hangen en dan een speciaal progje gebruiken (er zijn er een hoop die doen wat jij wilt).

Maar als t makkelijker is om t gewoon te kopieren zou ik m idd als FAT32 formatteren. Als je per se dat MacFS wilt gebruiken zul je een andere manier moeten vinden om je data eraf te halen (met knoppix bijvoorbeeld, kan vast ook van dat FS lezen).

It sounds like it could be either bad hardware or software

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-03 11:56

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Shit zeg, die data is echt niet te vervangen.
:'(
Is het een idee voor mij om een quick format te doen van de schijf naar FAT32 en dan met data revovery tools te kijken of het er toch nog op staat? Ik bedoel.. als windows de schijf eenmaal een driveletter geeft moet dat toch kunnen?

All that you know, is at an end

Pagina: 1