dood pixel toch niet dood

Pagina: 1
Acties:

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14
Dit is niet een probleem-post, maar het delen van een ervaring, waar ik hoop dat iedere lezer zijn voordeel mee kan doen.

Zoëven - na de PC kort tevoren te hebben uitgezet - de PC (weer) te hebben opgestart, zag ik, midden in het beeldscherm een dood (deel)pixel op mijn Medion 15"TFT.
Dat was eerst even vloeken, en zoeken, naar de doos, de bon - althans in gedachten: waar ligt dat spul. Reagerend op een ingeving besloot ik de PC nog een keer op te starten, en ... er was geen dood deelpixel meer te zien !
(Nu hopen dat dat zo blijft).

eagle

Verwijderd

Brothar schreef op 11 december 2003 @ 00:14:
Dit is niet een probleem-post, maar het delen van een ervaring, waar ik hoop dat iedere lezer zijn voordeel mee kan doen.

Zoëven - na de PC kort tevoren te hebben uitgezet - de PC (weer) te hebben opgestart, zag ik, midden in het beeldscherm een dood (deel)pixel op mijn Medion 15"TFT.
Dat was eerst even vloeken, en zoeken, naar de doos, de bon - althans in gedachten: waar ligt dat spul. Reagerend op een ingeving besloot ik de PC nog een keer op te starten, en ... er was geen dood deelpixel meer te zien !
(Nu hopen dat dat zo blijft).
Uhhh ja... dat is geen dode pixel vriend.

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40
Ik heb hier 2 computers met elk een Iiyama ProLite E431S TFT, en in DOS-mode (bijv. bij opstarten) vertoont een exemplaar een dergelijk fenomeen, sommige pixels lijken dood of veranderen snel van kleur. Eenmaal in Windows is zijn alle pixels perfect. Dit is op een AOpen Geforce FX5200 (aangesloten op de DVI poort).

De andere is aangesloten op een Asus Geforce Ti4600 (eveneens via DVI) en vertoont dit niet :?.

Wat ook vreemd is, is dat het de eerste keer dat ik die computer aanzette, heel erg was met die pixels en dat het er nu slechts enkele zijn.

specs

Verwijderd

Dit heb ik ook met mŽn LG L1710B. (DVI)
De ene keer zie je ze wel zitten en kijk je later dan zijn ze weg.
Verschillen inderdaad ook van kleur (rood/groen...)

Vreemd fenomeen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 10:38:
Dit heb ik ook met mŽn LG L1710B. (DVI)
De ene keer zie je ze wel zitten en kijk je later dan zijn ze weg.
Verschillen inderdaad ook van kleur (rood/groen...)

Vreemd fenomeen.
Hier ook met een L1710B. Een rode en blauwe pixel die af en toe voorbij komen. Helaas blijft de blauwe sinds gistermiddag staan :/

Normaal kreeg ik ze altijd weer weg door er tegenaan te tikken maar dat helpt nu niet meer.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

He, hier op mijn Hyundai Q17 heb ik daar ook last van!

Dit is mijn tweede Q17 al.. de 1e had gewoon echt een vaag probleem maar die had ook af en toe de vertoning van knipperende pixels. Ze gaan snel van groen naar rood.
En op deze nieuwe Q17 heb ik het ook.

Best vaak op dezelfde plek zit het. Als is Q3A opstart zie ik achter dat menu in dat rode logo altijd op dezelfde plek dat dingetje knipperen.
Maar als ik dan een zwarte of andere achtergrond opzet, dan zie je er niks van!

Ik vind het echt zoooo vaag :/

Het stort verder niet want tijdens het surfen of gamen zie je het niet :?
Alleen heel af en toe met bepaalde kleuren. Maar zelfs dan is het niet echt storend.. alleen onbegrijpbaar :)

[ Voor 16% gewijzigd door DeMoN op 11-12-2003 11:05 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:57

BoAC

Memento mori

Ik denk dat het te maken heeft met interpolatie. Het verschijnsel heb je waarschijnlijk alleen als je een lagere resolutie hebt dan waarvoor de LCD is gemaakt. Bijvoorbeeld 800x600 gebruiken bij een LCD voor 1024x768.

Zelf heb ik het nog niet gezien bij mijn Benq :)

Ik heb het wel eens gezien bij andere LCD's, maar dat was dus alleen bij lagere resoluties en in DOS of Windows 98 setup schermen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door BoAC op 11-12-2003 11:42 ]

Verwijderd

BoAC schreef op 11 december 2003 @ 11:41:
Ik denk dat het te maken heeft met interpolatie. Het verschijnsel heb je waarschijnlijk alleen als je een lagere resolutie hebt dan waarvoor de LCD is gemaakt. Bijvoorbeeld 800x600 gebruiken bij een LCD voor 1024x768.
Nee, ik heb er ook last van wanneer ik op de resolutie draai waarvoor het scherm gemaakt is (1280x1024).

• BoAC

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 11:59:
[...]
Nee, ik heb er ook last van wanneer ik op de resolutie draai waarvoor het scherm gemaakt is (1280x1024).
En 'syncen'? Op mijn Benq zit zo'n knopje waarmee de monitor zichzelf gaat syncen(Beeld recht trekken)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Syncen helpt geloof ik ook niet.

Ik draai em gewoon volgens de specs op 1280 x 1024 @ 85 Hz

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• BoAC

BoAC

Memento mori

DeMoN schreef op 11 december 2003 @ 12:49:
Syncen helpt geloof ik ook niet.
Ik draai em gewoon volgens de specs op 1280 x 1024 @ 85 Hz
Dan zou ik in ieder geval proberen hem op 60 oid (lekker laag!) laten draaien.

Verwijderd

In de beschrijving van de L1710B staat dat het inderdaad kan voorkomen dat
bepaalde pixels soms rood en soms groen oplichten, dit zou echter niets met
de beeldkwaliteit (dode pixels ?) te maken hebben.
Pagina: 1