Toon posts:

MSI KT6 Delta FIS2R (chipset probleem)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laats een nieuwe mobo aan geschaft namelijk de MSI KT6 Delta FIS2R _/-\o_
met de via kt600 chipset. Alles wel geinstaleerd maar er is 1 probleem.

Als ik met diagnostische software (sissoft sandra 2004 / wcpuid) mijn hardware check dan geeft hij bij de chipset de via apollo kt400 aan ipv de kt600. :( :(
Wat zou er mis kunnen zijn??

Cofiguratie van de pc:

Mobo: MSI KT6 Delta FIS2R
CPU: AMD Athlon 1700+
Geheugen: Twinmos Dimm DDR SDram 512mb PC3200 (M2S9J16AGAWB9F08)

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

nieuwste Via 4-in-1 drivers wel geinstalleerd?
hier te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik inmiddels gedaan maar als nog ziet sissoft sandra 2004 en wcpuid de chipset als de kt400.

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

wat geeft je computer aan bij het opstarten @ POST, wel de KT600? zulke programma's kunnen onbetrouwbaar zijn is mijn mening, je BIOS weet zelf meestal wel wat het juiste is
en anders staat er vast wel eea op je mobo zelf.

bij mij geeft sandra nog bios F1 aan, terwijl ik al een tijdje op F5 werk, dus daarmee bedoel ik onbetrouwbaar

Verwijderd

Topicstarter
waar vind ik dat in mijn bios??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Trek de kast open, haal de koeler/heatsink van de northbridge af, kijk met jouw eigen ogen op het chipset, lees het gekrabbel af en oordeel of het om een KT400 of KT600 gaat. Onderstaand afbeelding laat als voorbeeld een KT400 zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/18800/full.jpg

Duidelijk toch? B)

Nooit op software afgaan als je de hardware tot je beschikking hebt ;)

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 11-12-2003 07:39 ]

• qrazi
  • Laatst online: 30-07 05:24
de kt600 is natuurlijk een iets verbeterde kt400(a) chipset, dus het kan ook zijn dat je gebruikte software nog helemaal nooit van een kt600 gehoord heeft en em gewoon als kt400 herkend...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

qrazi schreef op 11 december 2003 @ 11:23:
de kt600 is natuurlijk een iets verbeterde kt400(a) chipset, dus het kan ook zijn dat je gebruikte software nog helemaal nooit van een kt600 gehoord heeft en em gewoon als kt400 herkend...
Klopt als een bus, zie dit artikel. Maar ook belangrijk is dat er een andere southbridge wordt geleverd op KT600 mobo's. Al met al moet dit gaan concurreren met de nforce2 ultra chipsets ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.amdmb.com/images/kt600roundup/table.gif

/ontopic:
Voor de rest check wat BalusC zegt, of anders kan je als je southbridge ongekoeld is kijken of dit de VIA 8237 is, aangezien die niet met KT400(a) chipsets werd geleverd

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 11 december 2003 @ 11:34:
[...]

Klopt als een bus, zie dit artikel. Maar ook belangrijk is dat er een andere southbridge wordt geleverd op KT600 mobo's. Al met al moet dit gaan concurreren met de nforce2 ultra chipsets ;)

[afbeelding]

/ontopic:
Voor de rest check wat BalusC zegt, of anders kan je als je southbridge ongekoeld is kijken of dit de VIA 8237 is, aangezien die niet met KT400(a) chipsets werd geleverd
Inderdaad heb ik die vai 8237 southbridge dus je zou wel gelijk kunnen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt voor jullie aandacht :) !!

Ik heb ondertussen met _/-\o_ AIDA32 _/-\o_ mijn mobo gechecked
en tadaa de kt600 chipset werd herkend :) . Men kan deze topic sluiten.

God zege de makers van een beetje fatsoenlijke diagnostische progjes

Verwijderd

Toen jij je mb kocht, zat er ook een bracket bij voor het geluid ?, dus een extra bracket die als optional staat aangegeven in je boekje ?

en ff snel een andere vraag, ik heb er een athlon xp 2400 op draaien, op 133 Mhz, welke setting mp en fsb zou ik kunnen proberen om ff wat sneller te gaan. 200 x 10 werkt in ieder geval niet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 12:15:
Toen jij je mb kocht, zat er ook een bracket bij voor het geluid ?, dus een extra bracket die als optional staat aangegeven in je boekje ?

en ff snel een andere vraag, ik heb er een athlon xp 2400 op draaien, op 133 Mhz, welke setting mp en fsb zou ik kunnen proberen om ff wat sneller te gaan. 200 x 10 werkt in ieder geval niet
Ik kreeg er geen bracket bij voor het geluid met de spdif enzo, maar die is optioneel. En wat die Cpu betreft kijk even op de amd site ofzo om tijken op welke fsb snelheid die moet, ik neem dat die 2400+ niet 400fsb (200mhz) moet, ik denk dat je hem wel op 166 kan zetten. Maar open de volgende keer een appart topic. Suc6 er mee.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 12:15:
Lees de overclocking basics in de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling door :)

Verwijderd

MSI KT6 Delta FIS2R oh? ik wist niet dat een socket A processor in een socket 754 mobo past.

Misschien is dat je probleem?
of heb je dit moederbord: MSI KT6 Delta FISR AMD

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 18:50
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 22:02:
MSI KT6 Delta FIS2R oh? ik wist niet dat een socket A processor in een socket 754 mobo past.

Misschien is dat je probleem?
of heb je dit moederbord: MSI KT6 Delta FISR AMD
Wat lig jij nu te bazelen? KT6 = socket A mobo
FIS2R duidt erop dat er naast de s-ata raid in de SB ook nog een extra promise s-ata raid chip opzit.
Pagina: 1