CRC errors in grote KaZaA bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog al eens CRC fouten in bestanden die ik met KaZaA download. Nu kan dit uiteraard verschillende oorzaken hebben. Mijn vraag is of jullie je licht kunnen laten schijnen over mijn opmerkingen hieronder.

Ik ga ervan uit (n.a.v. eerdere topics) dat een "brakke" computer bijna altijd de oorzaak is van een CRC (en dan kunnen er van allerlei oorzaken zijn zoals brak geheugen, brak mobo, verkeerde BIOS instellingen, etcetera). Dit zou zich dan kunnen uiten op verschillende plekken in de "file-distributie-keten".

1) tijdens het maken van de file (door de aanbieder);
2) tijdens het wegpompen (bij de aanbieder);
3) tijdens het binnenhalen (door de gebruiker);
4) foutje op internet tijdens transport;
5) tijdens het openen van de file (door de gebruiker).

Vraag:

Als je CRC-error's krijgt in een bestand dat je gedownload hebt, is dat dan (in het algemeen) misgegaan tijdens het downloaden of als je de file probeert te openen?

Ik ben namelijk nu even een bestand aan het testen (=openen) met alles laag geklokt maar ik krijg precies dezelfde errors. Het bestand is met "agressieve settings" gedownload.

Ik neem hier dus aan dat (extreem) laag-klokken hardware fouten elimineert.

Verder nog een vraag: als dit probleem inderdaad aan brak geheugen (bij mij) ligt (wat je vaak als oorzaak hoort), waarom draait windows bij mij dan wel perfect?
Ter info: Win 2000 AS, A7V133, 2 x 512 MB no-name + 1 x 256 MB Kingston, XP 1800+, licht (+/- 5%) overgeklokt. Uptime kan zonder problemen 1 maand zijn.

Met andere woorden: is er een relatie tussen CRC-errors en BSOD's ??

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 00:06 ]

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:20
Ik zie dat je een moederbord hebt met onboard RAID0 functionaliteit.
Draait jouw systeem misschien in RAID0?

Toen ik mijn systeem in RAID0 had draaien (gigabyte GA-7VAXP moederbord) had ik ook voortdurend last van crc errors. Vaak was het zelfs zo dat, als ik bijvoorbeeld een zip file gedownload had, ik deze de eerste keer wel kon openen, maar bij een volgende keer openen een crc error kreeg. Op het moment dat je eenmaal zo'n crc error had was het bestand op een andere pc ook niet meer te openen. Het systeem draaide verder wel goed stabiel.

Mijn systeem draait nu weer geruime tijd in RAID1 en heb sindsdien het probleem met crc errors nooit meer gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, mijn systeem draait niet in RAID0. Wel heb ik mijn (enige) data-schijf aangesloten op het primaire kanaal van de RAID-controller.

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:45
Is t niet gewoon een corrupt file? :? Heb je t met alle files die je van KaZaA download? (Ook niet echt een al te betrouwbare bron he ;) )

Denk dat er niks mis is met je hardware maar dat de files gewoon niet deugen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Billie schreef op 11 december 2003 @ 12:23:
Is t niet gewoon een corrupt file? :? Heb je t met alle files die je van KaZaA download? (Ook niet echt een al te betrouwbare bron he ;) )

Denk dat er niks mis is met je hardware maar dat de files gewoon niet deugen. :)
Ik hoop (en denk inmiddels) dat jij gelijk heb.

Bij het downloaden via andere kanalen dan KaZaA krijg ik geen CRC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb het een tijdje aangekeken maar zo nu en dan heb ik toch nog wel eens een foutmelding (CRC of iets anders).

Dan maar een algemenere vraag: is er een relatie tussen de stabiliteit van een computer en het optreden van (bijvoorbeeld) CRC-errors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Wat Gamedevvers dus doen is corupte files aanbieder op kazaa. Jij download een stukje van die (corrupte) file en die van jou is ook gaar. en zo faat het verder en verder, net zo lang totdat er bijna alleen nog maar kappotte files zijn. zo duidelijk genoeg ?

De vraag of het aan defect geheugen _KAN_ liggen is duidelijk ja. zoiezo met kapot geheugen is de kans groot op vastlopers of spontane BSOD's. Het geheuge dient als een soort buffer voor kazaa voordat hij de file wegschrijft naar de schijf. je kan je wel voorstellen dat er kans is dat je gare files krijgt als je download met kazaa (maakt niet uit wat) met defect geheugen. het betekend dat je met defect geheugen _NIET ALTIJD_ foute CRC's hoeft te krijgen.

Daarbij komt ook nog dat Kazaa niet erg netjes omgaat met defecte bestanden en de verbindingen naar buiten. vooral bij grote ingepakte bestanden waarbij de presiesie erg van belang is en de file echt exact moet zijn aan het orgineel is met kazaa een ramp. eMule is wat dat betreft suprieur aan kazaa (hinthint :9 )

[ Voor 71% gewijzigd door Deem op 15-01-2004 20:14 . Reden: toelichting ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Wedervraag: waarom zou die link er uberhaupt wel zijn? Zie jij een verband? Op logisch denken zeg ik dus dat dat verband hoogstwaarschijnlijk niet zal bestaan - een crashende pc hoeft niet corrupte files te hebben, en een corrupte file veroorzaakt geen crashende pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 15 januari 2004 @ 20:03:
Wedervraag: waarom zou die link er uberhaupt wel zijn? Zie jij een verband? Op logisch denken zeg ik dus dat dat verband hoogstwaarschijnlijk niet zal bestaan - een crashende pc hoeft niet corrupte files te hebben, en een corrupte file veroorzaakt geen crashende pc :)
Dat een corrupte file geen instabiele PC veroorzaakt begrijp ik. De redenering is:

Instabiele PC (bijv. door OCen) -> de gedownloade file wordt niet goed weggeschreven (doordat proc te ver ge OC'd is) -> CRC-error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:04
Ik heb een tijdje ook wel eens vaker geprobeerd spellen (iso) te downloaden met kazaa. Maar het is bijna nooit gelukt. Ik denk dat er teveel momenten tijdens de overdracht iets kapot kan gaan (zonder dat kazaa dat merkt) dus het is erg moeilijk iets intact binnen te krijgen. Je kunt daarom beter een file sharing programma gebruiken dat de data die binnenkomt controleert met een hash, bijvoorbeeld emule: eMule opensource eDonkey, deel 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08 18:40
ISO in kazaa gaan altijd fout. daarom ben ik gestopt met kazaa. T werd
* trager
* als ik spel A download krijg ik spel B
* veel CRC errors
* incomplete zooi

Be een tweaker een gebruik een goed download programma. Ik werk nu 1,5 jaar met emule (zie Tweak_dude) en dat is best chill. Altijd goeie kwaliteit, alleen niet zo snel

Ben je beetje een erge leecher dan zou je DC++ of nieuwsgroepen kunnen gebruiken. Vooral DC++ ownt aardig vind ik :)

En dat CRCs met PC specs/kwaliteiten te maken hebben geloof ik niet, toen ik stopte met kazaa had ik noooit met last van CRC errors.

[ Voor 14% gewijzigd door Rein_stein op 15-01-2004 20:16 ]

Pagina: 1