Ik heb nog al eens CRC fouten in bestanden die ik met KaZaA download. Nu kan dit uiteraard verschillende oorzaken hebben. Mijn vraag is of jullie je licht kunnen laten schijnen over mijn opmerkingen hieronder.
Ik ga ervan uit (n.a.v. eerdere topics) dat een "brakke" computer bijna altijd de oorzaak is van een CRC (en dan kunnen er van allerlei oorzaken zijn zoals brak geheugen, brak mobo, verkeerde BIOS instellingen, etcetera). Dit zou zich dan kunnen uiten op verschillende plekken in de "file-distributie-keten".
1) tijdens het maken van de file (door de aanbieder);
2) tijdens het wegpompen (bij de aanbieder);
3) tijdens het binnenhalen (door de gebruiker);
4) foutje op internet tijdens transport;
5) tijdens het openen van de file (door de gebruiker).
Vraag:
Als je CRC-error's krijgt in een bestand dat je gedownload hebt, is dat dan (in het algemeen) misgegaan tijdens het downloaden of als je de file probeert te openen?
Ik ben namelijk nu even een bestand aan het testen (=openen) met alles laag geklokt maar ik krijg precies dezelfde errors. Het bestand is met "agressieve settings" gedownload.
Ik neem hier dus aan dat (extreem) laag-klokken hardware fouten elimineert.
Verder nog een vraag: als dit probleem inderdaad aan brak geheugen (bij mij) ligt (wat je vaak als oorzaak hoort), waarom draait windows bij mij dan wel perfect?
Ter info: Win 2000 AS, A7V133, 2 x 512 MB no-name + 1 x 256 MB Kingston, XP 1800+, licht (+/- 5%) overgeklokt. Uptime kan zonder problemen 1 maand zijn.
Met andere woorden: is er een relatie tussen CRC-errors en BSOD's ??
Ik ga ervan uit (n.a.v. eerdere topics) dat een "brakke" computer bijna altijd de oorzaak is van een CRC (en dan kunnen er van allerlei oorzaken zijn zoals brak geheugen, brak mobo, verkeerde BIOS instellingen, etcetera). Dit zou zich dan kunnen uiten op verschillende plekken in de "file-distributie-keten".
1) tijdens het maken van de file (door de aanbieder);
2) tijdens het wegpompen (bij de aanbieder);
3) tijdens het binnenhalen (door de gebruiker);
4) foutje op internet tijdens transport;
5) tijdens het openen van de file (door de gebruiker).
Vraag:
Als je CRC-error's krijgt in een bestand dat je gedownload hebt, is dat dan (in het algemeen) misgegaan tijdens het downloaden of als je de file probeert te openen?
Ik ben namelijk nu even een bestand aan het testen (=openen) met alles laag geklokt maar ik krijg precies dezelfde errors. Het bestand is met "agressieve settings" gedownload.
Ik neem hier dus aan dat (extreem) laag-klokken hardware fouten elimineert.
Verder nog een vraag: als dit probleem inderdaad aan brak geheugen (bij mij) ligt (wat je vaak als oorzaak hoort), waarom draait windows bij mij dan wel perfect?
Ter info: Win 2000 AS, A7V133, 2 x 512 MB no-name + 1 x 256 MB Kingston, XP 1800+, licht (+/- 5%) overgeklokt. Uptime kan zonder problemen 1 maand zijn.
Met andere woorden: is er een relatie tussen CRC-errors en BSOD's ??
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 00:06 ]