[HDD] Blijft hangen bij detecting ide drives

Pagina: 1
Acties:

• Konijn
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-03 19:42
Ik heb alles al geprobeert, dus ik hoop dat een van jullie me kan helpen :)

Als ik mijn computer aanzet en mijn hdd hangt eraan dan start hij op met de melding: "detecting ide drives..."

Nou vond ik dit redelijk normaal totdat hij na 10 minuten nog niets had gedaan...
Ik ben hier gaan zoeken en vond een aantal keer ongeveer dezelfde vraag maar deze werden opgelost door het goedzetten van de jumpertjes.

Nou heb ik alle mogelijke combinaties geprobeert (Single, Master, Cable select, en zelfs slave) maar geen suc6.

Als ik de hardeschijf er niet aan hang dan is er niets aan de hand hij boot alleen niet.

Misschien wel handig om even te vermelden dat ik een aantal nieuwe spullen voor m'n computer heb gekocht en die daarvoor ingebouwd, het betreft:

AMD XP 2500+
ABIT NF7-S
512 mb DDR ram (2 * 256)

Misschien heeft een van jullie een oplossing voor mij.

Bij voorbaat dank :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Welkom op GoT

Jammer dat je nu net niet opgeeft welke HD het betreft :) en wat er voor de rest aanwezig is (HD CD DVD etc).

Mogelijk kun je in het BIOS bij de HD 'user defined' opgeven en de parameters invullen. Auto-detect kost alleen maar tijd.

Draai ook eens een test met de betreffende HD (als dit kan) om te zien of er geen problemen mee zijn. Verder staan er in de FAQ wat mogelijke oplossingen.

ARME AOW’er

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Spint je hdd nog wel op?
Als je hem aan een andere controller hangt of even in een andere machine, heb je dan hetzelfde probleem. Ik denk dat je hdd niet meer goed is (is een zeer waarschijnlijke optie).

• Konijn
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-03 19:42
Bedankt GuardianAngel ik ben nu iig een stapje verder, maar het is nog niet opgelost..

De hardeschijf waar ik mee bezig ben is een WD600 (60 GB)

Als ik in de bios ga kijken en ik zet hem op "user define" en stel alles in doet hij het idd wel, hij herkent mijn hdd nu.

Het enige probleem is nu nog dat hij niet wil booten dus ik heb dat programmatje van maxtor eens gedraait (powermax) en dan geeft hij aan geen SATA drives te kunnen vinden.
Dit vond ik erg logisch omdat ik er geen heb.

En ook elke keer als hij opstart gaat hij vragen om de SATA utilitie. Dus ik denk dat daar iets fout zit maar ik kan alleen niet vinden waar ik dat zou kunnen verhelpen en of dat het wel zeker is.

Ik ga nu dus even mijn bios doorlopen kijken of ik daar iets kan vinden over dat SATA gedoe..

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Haal alle jumpers maar eens van die WD af en koppel alle andere HD's CD DVD los. Zet de WD aan het eind van de kabel (zo dit nog niet zo was) en dan moet hij toch echt werken. Zoniet kan de HD stuk zijn en moet hij getest worden in een ander systeem. Werkt hij daar wel dan zou de IDE-controller van je MB stuk kunnen zijn.

ARME AOW’er