Toon posts:

Rare puntjes op beeldscherm [Radeon 9800XL 128 MB]

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk een nieuwe computer, maar wat me nu opvalt, (zie plaatje) ik zie rare puntjes op beeldscherm.
Met spelen van games heb ik geen problemen, alleen bijv als ik op msn zit, zie ik ook van die roze puntjes en netzoals op plaatje ook bij paint enzo.

Weet iemand hoe dit komt en hoe dit op te lossen is ?

Ik denk dat dit misschien kwam omdat ik Rage3D Tweak had gedownload, maar ik heb niks veranderd aan instellingen?!

Hopen dat iemand mij hierbij kan helpen, alvast thnx! :)

M-Rah

voor plaatje: http://home.planet.nl/~inan0014/vaag.JPG

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 13:23
Aan je monitor kan het iig niet liggen, want dan zou je geen screenshot ervan kunnen maken ;)

Heb je Rage3D Tweak aan staan bij het maken van die screenshot? En wat gebeurt er als je dat programma uninstalleert en al je videokaarinstellingen zo laag/hoog mogelijk zet?

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ja Rage stond nog aan, ik zal ff verwijderen, en daarna ff proberen...

Verwijderd

Kleuren staan misschien op 16 bit..? :?

Verwijderd

Topicstarter
nee ze staan op 32 bit echt vaag (ga nu uninstalle :) )

Verwijderd

Topicstarter
op laagste resolutie: 800x600 nog puntjes
16 bit: minder maar nog steeds puntjes..

damn ik moet hier vanaf komen, zou het misschien helpen als ik de drivers weer terugzet ofzo? niet dat ik er iets mee heb gedaan, maar dat misschien rage 3d iets heb veranderd :S

//edit

Helpt ook niet :S

HELPPP :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 23:10 ]

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik krijg de indruk dat er iets kapot is aan je videogeheugen want dan krijg je ook rare puntjes/blokjes in je scherm. In deze vorm nog niet eerder gezien maar een driver-issue lijkt het me niet.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik weet t ook niet, ik ben nu een Driver update aan het downloaden...precies geschikt voor mijn videokaart, hopen dat t daar aan ligt, anders heb k nog garantie... maar ja ff update

Verwijderd

Topicstarter
pff hielp ook niet, net mail gestuurd, morge ochtend bellen en middag langs de winkel...als ik recht heb op 3 jaar garantie..

Verwijderd

hee, dat heb ik ook gehad met mijn 9500 pro,
bij kwam het door te ver oc'en en te weinig cooling,
ik had hem geflashed naar een 9700pro,
dat werkte prima, op die spikkels na dan,
maar nu met über cooling >:) , een pci kaart met een 80mm erin, eronder gedaan doet hij het weer perfect!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal vanavond even mijn pc uitzette dan, en morge ochtend ff checke of t wat scheelt..thnx voor de info

Verwijderd

Topicstarter
ik heb t, de kaart wordt te warm, hij stond 4 dagen aan, gister heb k m uitgezet, en net gechecked en de puntjes waren weg...

welke koeler raden jullie aan???

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 09:11

erwinb

Probeert iets secure te doen

Zelf gebruik ik zo'n Zalman cooler zonder bewegende onderdelen.
Gaat best goed.

zie "http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM80C-HP.htm"

[ Voor 31% gewijzigd door erwinb op 11-12-2003 09:15 . Reden: typo ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:36

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

je kan beter zorgen voor een goeie airflow in je kast. is niet alleen beter voor je videokaar maar ook voor je geheugen, hardsiks en proc.

ik weet niet wat voor kast je hebt maar koop 2 fans die voor onder de lucht naar binnen zuigen. en 2 fans die het er aan de achterkant ter hoogte van agp/proc die de warme lucht eruit blazen.

beetje pruts plaatje maar kon ff geen beter vinden :D :

Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:r89c9nB2h58C:www.arctic-cooling.com/arctic_e/image/case.gif
op zo'n soort manier dus, maar dan "als het kan" aan de achterkant 2 fans ipv zoals 1 zoals hier op het plaatje, dan verbreed je de flow nog aardig wat en wordt je agp kaart gewoon meegekoeld.

[ Voor 40% gewijzigd door Chaoss op 11-12-2003 09:30 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 16:08
Is dit een aldi pc? leuk en aardig maar die moeten jou gewoon een behoorlijk product leveren waar je niks aan hoeft te doen. Dus het is maar net wat je zelf wilt.
Airflow is puntje 1 wat er altijd verbeterbaar is in die kasten en er zitten waarschijnlijk ook geen koelblokjes op de geheugenchips dus dat zou eerder nodig zijn dan meteen en zalman bak op je GPU te zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de replys het is een aldi pc idd, ik wacht nu op de reactie van Medion kijke wat zij te zeggen hebben..
Pagina: 1