Toon posts:

linux redhat 9.0 gcc dependencies probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Linuxinstallatie gemaakt en vergeten tijdens setup om gcc mee te installeren. Op zich zou het geen probleem moeten zijn om dat achteraf te installeren, maar als ik met rpm gcc wil installeren dan waren er een aantal dependencies die nog geinstalleerd moesten worden. Op zich was dat ook geen probleem, dat heb ik op gelost om ook die packages met rpm te installeren. Ik hou echter 1 error en het package waar dat om gaat kan ik niet vinden.

De melding die ik krijg als ik gcc wil installeren met rpm is als volgt:
code:
1
2
3
warning: gcc-3.2.2-5.i386.rpm: V3 DSA signature: NOKEY, key ID db42a60e
error: Failed dependencies:
        glibc-devel >= 2.2.90-12 is needed by gcc-3.2.2-5

Heeft iemand dit probleem wel eens eerder gehad en daar een oplossing voor gevonden? Ik heb gezocht op google, maar daar kon ik wel het probleem vinden, maar ben niet tegen een oplossing aangesurft.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat lijkt me vrij duidelijk? Je moet glibc-devel installeren? Volgens google is daar gewoon een rpm van volgens mij?

Verwijderd

Topicstarter
de versie waar om gevraagd wordt niet. Die kan ik dus niet vinden. En ik weet dus niet of ik ongestraft een nieuwere versie kan installeren

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 19:27

Robtimus

me Robtimus no like you

Er staat >=. Dit staat voor groter of gelijk. Een nieuwere versie moet dus kunnen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
aha, dat is fijn om te weten, dat wist ik niet. Ik ga ff zoeken naar een nieuwere versie voor mijn platform, ff kijken of het dan wel lukt.

Verwijderd

Topicstarter
Een nieuwere versie geinstalleerd en dat werkte, thnx to IceManx.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:18
Ik zou in jouw geval zoeken naar iets wat zichzelf apt4rpm of yum noemt. Zelf ben ik meer gewend aan apt4rpm omdat het gewoon een port van de debian tool naar RPM is, maar yum schijnt beter te zijn. Als je eenmaal yum of apt4rpm hebt geinstalleerd kan je gewoon met "apt-get install gcc" of "yum install gcc" GCC installeren. Yum en apt4rpm zijn ook prima vervangers voor up2date, alhoewel ze wel ietwat achterlopen vaak.
Pagina: 1