If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
ik heb zelf een amd xp 1666@1800
ik had namelijk een 230atx voeding en de waarde was 2,93 v
en het liep nog stabiel ook.
dus maak je geen zorgen
Eventueel in het bios kijken.
Iig mijn waardes van mijn voeding in ASUS Probe kloppen van geen kant met die in het bios staan. Met multimeter nagemeten en me bios bleek het goed te hebben.
Dus het kan best eens aan je voeding liggen.Dit ga je op den duur ook merken omdat hij gewoon niet zoveel power kan leveren.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
(volgens speedfan bijvoorbeeld: 12 = 11.19) werkelijk is het 12.10
Zelfs asus probe geeft verkeerde waarden aan.
Ik hang er meestal mijn multi-meter aan.
Een stuk betrouwbaarder
[ Voor 20% gewijzigd door job op 10-12-2003 23:10 ]
ASUS Probe is een vaak onderschat tooltje. Voor mij heeft het altijd gewerkt.Kickasz schreef op 10 december 2003 @ 23:05:
ASUS Probe staat er zeer bekend om verkeerde waardes uit te lezen. Ik zou dus gebruik maken van een andere tool, of zelf handmatig meten met een multimeter wanneer je een benchmark draait ofsow.
Eventueel in het bios kijken.
Iig mijn waardes van mijn voeding in ASUS Probe kloppen van geen kant met die in het bios staan. Met multimeter nagemeten en me bios bleek het goed te hebben.
Als ik in mijn BIOS kijk zijn de waarden een stuk beter, maar dan heb je weer geen load. En als ik Probe opstart zonder mijn systeem te belasten, dan zijn de waarden exact gelijk aan die van de BIOS.
Geldt dat voor Antec voedingen in het algemeen, of alleen voor de 400-watt versie(s)? Want ik zat er aan te denken om een True Power aan te schaffen.maar ik heb het vakrer gezien dat Antec 400 watt voedingen niet echt super presteren onder load of overclocken.
Niet dat ik nou echt problemen heb, want alles is rock-stable. Het is meer voor mijn gemoedsrust...
Verwijderd
maar wel raar dat die antec 400 het ook niet helemaal mooi trekt , hoe oud is ie ??
Een AMD trekt z'n power uit de 5v maar een P4 haalt h'm uit de 12v....Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 10:09:
Wees blij dat je 5volt lijntje het goed doet die van mij zit op 4,65 volt als ik mijn amd 1733mhz @ 2500 mhz draaideed het eerst wel goed maar ik denk dat de voeding nu op is maar dan draaid de cpu ook op 1,90 volt ipv 1,65 volt maar met oc kom ik nu niet verder dan 2200mhz stabiel maar een enermax 461 halen binnenkort denk dat ik dan nooit meer van onstabiele voltages last krijg
maar wel raar dat die antec 400 het ook niet helemaal mooi trekt , hoe oud is ie ??
Hij heeft 11,5v das wel een beetje aan de lage kant, ik heb in mijn sys een chieftec 360watter met bijna perfecte voltages (zowel in PcProbe als MBM)
(specs: P4 @ 3,4 / raptor/9800pro/andere meuk)
Een 400 watter zou het dus gewoon goed moeten kunnen trekken, als je dan toch vage problemen tegen komt is het idd slim om eens een andere voeding te testen.
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Hij is nog geen 2 jaar oud.Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 10:09:
Weet je zeker dat een P4 zijn Vcore uit de +12v haalt? Dat zou wel verklaren waarom de Vcore zo inzakt. Ik blijf voorlopig wel draaien met deze voeding, maar ga me toch maar eens orienteren op een andere.Lief_Adje schreef op 11 december 2003 @ 10:15:
[...]
Een AMD trekt z'n power uit de 5v maar een P4 haalt h'm uit de 12v....
Hij heeft 11,5v das wel een beetje aan de lage kant, ik heb in mijn sys een chieftec 360watter met bijna perfecte voltages (zowel in PcProbe als MBM)
Een 400 watter zou het dus gewoon goed moeten kunnen trekken, als je dan toch vage problemen tegen komt is het idd slim om eens een andere voeding te testen.
Verwijderd
Ik ben wel benieuwd naar je 5V waardes van die 461. Bij mijn oude Enermax (300W) zakte de 5v naar 4.74, dus ik dacht "nieuwe voeding halen". Ik ook een 461 gehaald, maar ook daar zakte de 5v in tot 4.76 en dat was niet genoeg om stabiel te draaien. Ding dus maar weer teruggebracht en € 118,- bespaart. Er schijnen wel types te zijn die wel goed zijn. Laat even weten of jij er zo een hebt.Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 10:09:
Wees blij dat je 5volt lijntje het goed doet die van mij zit op 4,65 volt als ik mijn amd 1733mhz @ 2500 mhz draaideed het eerst wel goed maar ik denk dat de voeding nu op is maar dan draaid de cpu ook op 1,90 volt ipv 1,65 volt maar met oc kom ik nu niet verder dan 2200mhz stabiel maar een enermax 461 halen binnenkort denk dat ik dan nooit meer van onstabiele voltages last krijg
Heeft niets met Amd of Intel te maken waar de cpu zijn power uithaalt, het is afhankelijk van moederbord. De Epox 8rda haalt het uit de 5v en de Asus A7N8X ook, maar de Abit NF7 dan uit de 12v. Van Intel weet ik niet.Lief_Adje schreef op 11 december 2003 @ 10:15:
[...]
Een AMD trekt z'n power uit de 5v maar een P4 haalt h'm uit de 12v....
[ Voor 3% gewijzigd door pisart op 12-12-2003 08:00 ]