[win2k] Tooltje om wallpaper links/rechts uit te lijnen?

Pagina: 1
Acties:

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sommige plaatjes die ik als wallpaper wil gebruiken, vullen niet de hele breedte van de desktop op. Dan heb ik die wallpaper liever helemaal naar rechts geschoven, dan in het midden...zo zou ik m'n wallpaper EN m'n pictogrammen kunnen zien. Ik weiger m'n pictogrammen om de wallpaper heen te verplaatsen...gebruiksgemak gaat voor op uiterlijk.

Maar standaard kan je in Windows wallpapers alleen centreren, stretchen (verneukte aspect ratio) of tilen. Ik wil 'm gewoon link/rechts/boven/onder kunnen zetten!

Is daar geen oplossing voor? En dan het liefst (direct of indirect) in combinatie met een wallpaper changer :)

- de search bracht niks
- de wallpaper changers "Wallpaperchanger" en "Webshots" kunnen het niet
- Aligner werkt niet met Active Desktop. Dat zou betekenen dat ik alle wallpapers naar .BMP moet converteren...lekker niet dus.

Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Miletos op 10-12-2003 22:58 . Reden: rare typo ]

Verwijderd

Zelf ene nieuwe plaatje maken met een egaal achtergrondkleur ter grootte van je resolutie en daarin je wallpaper plakken en in een hoek zetten?

Of active desktop inschakelen. Dan kun je een html pagina als achtergrond gebruiken, en dan zou je met behulp van tabels enzo het plaatje ook in een hoek kunnen zetten. Maar het is wel een beetje zwaar en eignelijk voor interactieve dingen bedoeld.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 22:15 ]

• Miletos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 22:14:
Zelf ene nieuwe plaatje maken met een egaal achtergrondkleur ter grootte van je resolutie en daarin je wallpaper plakken en in een hoek zetten?
Dacht ik ook al aan, maar:
- Het zijn...*telt...854 plaatjes. Moet lukken met een batch in photoshop, denk ik. Maar ik wil niet de originelen wijzigen en kopieen nemen misschien nogal wat diskspace in (1280x1024 jpeg's X 854) die ik er misschien niet voor over heb.
- mocht ik een plaatje toevoegen aan de wallpaper map, dan moet ik 'm dus voortaan iedere keer eerst door photoshop heen halen...
- die egale kleur wil ik misschien nog wel 's wijzigen...dan moet ik dus die hele batch opnieuw draaien, omdat ik 1 kleurtje wil veranderen
Of active desktop inschakelen. Dan kun je een html pagina als achtergrond gebruiken, en dan zou je met behulp van tabels enzo het plaatje ook in een hoek kunnen zetten. Maar het is wel een beetje zwaar en eignelijk voor interactieve dingen bedoeld.
Zat ik ook al aan te denken:
code:
1
[img]"bla.jpg"[/img]

...maar dan heb ik geen wallpaper changer (iedere keer dezelfde wallpaper, tenzij ik de code verander...maar dat is ook zo'n gedoe).

Lastig dus :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
steve_jacks schreef op 10 december 2003 @ 22:51:
[...]
Dacht ik ook al aan, maar:
- Het zijn...*telt...854 plaatjes. Moet lukken met een batch in photoshop, denk ik. Maar ik wil niet de originelen wijzigen en kopieen nemen misschien nogal wat diskspace in (1280x1024 jpeg's X 854) die ik er misschien niet voor over heb.
- mocht ik een plaatje toevoegen aan de wallpaper map, dan moet ik 'm dus voortaan iedere keer eerst door photoshop heen halen...
- die egale kleur wil ik misschien nog wel 's wijzigen...dan moet ik dus die hele batch opnieuw draaien, omdat ik 1 kleurtje wil veranderen
Brand originelen op cd, batch de hele zooi door photoshop en gooi je originelen weg van je HD. De wallpapers nemen nu nagenoeg evenveel ruimte in beslag, dankzij jpeg codering (of gif, whatever).

• Miletos
  • Niet online
sdomburg schreef op 10 december 2003 @ 22:54:
Brand originelen op cd, batch de hele zooi door photoshop en gooi je originelen weg van je HD. De wallpapers nemen nu nagenoeg evenveel ruimte in beslag, dankzij jpeg codering (of gif, whatever).
Ohja...hm...das natuurlijk ook een idee. En met branden in sessies kan ik nog altijd later nieuwe originelen toevoegen aan de cd.

Goed plan. Dank je! :*)

Blijf er wel bij dat het stom is dat ze de optie om naar een hoek uit te lijnen in Windows 2000 niet hebben ingebouwd :P

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:20
Hey dat is een leuke optie :)

Ik ben namelijk een eigen desktopchanger aan het maken, dit is echt een leuke optie om in te bouwen :)

• Miletos
  • Niet online
Ik heb 't nu zo opgelost...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<head>
<meta http-equiv="refresh" content="600">
</head>
<body bgcolor=#343535 leftmargin="0" topmargin="0">
<script language="Javascript">
<!--

naam = (Math.round((Math.random()*854)+1))

document.write("[img]"[/img]");

//-->
</script>
</body>
Je zet dit als HTML bestand in de map met jpegs. De jpegs moet je renamen met een nummer (1.jpg 2jpg etc etc). Het HTML bestand stel je vervolgens in in het tabblad "Achtergrond" van "Eigenschappen van Beeldscherm" als achtergrond :)

De code zit zo in elkaar...
code:
1
<meta http-equiv="refresh" content="600">

refreshen om de 600 seconden (= 10 minuten)
code:
1
<body bgcolor=#343535 leftmargin="0" topmargin="0">

bgcolor is de egale kleur (in dit geval donker grijs). left- en topmargin zorgen dat er geen rand is, zoals dat standaard op html pagina's wel is.
code:
1
naam = (Math.round((Math.random()*854)+1))

Variabel om random nummer kiezen. *854 staat voor het aantal jpg's waaruit gekozen moet worden
code:
1
document.write("[img]"[/img]");

De img tag schrijven in het document met de variabel voor het random nummer. Height rekt 'm, met de juiste aspect ratio, uit tot 100% van de hoogte het beeld. Align zet 'm aan de rechterkant.

----------

Ik heb er voor gekozen om de hele pagina te verversen, inplaats van alleen het plaatje. Als je alleen het plaatje wilt verversen in javascript moet je, voor zover ik kon terug vinden, eerst alle plaatjes in een Array gaan inladen. 854 JPG's in het geheugen inladen vond ik geen tof plan ;)

Mocht iemand er wat aan hebben...veel plezier ermee! :)
Pagina: 1