Ik ben nu een beetje met delphi aan het expirimenteren, om activex programmatjes te maken. Dat lukt al aardig. Het is bijna hetzelfde als een gewone applicatie. Maar nu wil ik die applicatie in een html toevoegen, zodat ik, als ik de html aanroep in de browser, het formpje word geladen in de html? ik heb al wat geprobeerd met de <object> tag, maar dat lukt me niet goed.
Het is een bestand met de extensie .ocx. Nu heb ik op dat formpje een knop gemaakt en die wil ik ook laten zien in de html, via activex.
Ik heb dus geëxpirimenteerd met de <object> tag, maar dat is niet echt wat geworden. Ik heb het component geregistreerd met de commando: "regsvr32 test.ocx" (test.ocx is de naam van het bestand) en dat is gelukt. Maar als ik hem met de <object> tag wil invoeren pakt hij hem niet. Ik zelf denk dat ik de classid nodig heb, maar hoe kom ik daar achter wat die is?
dus 2 vragen:
1. Hoe krijg ik mijn progje in een html bestand gevoeg met activex.
2. Hoe kom ik achter het class-id van het progje?
Het is een bestand met de extensie .ocx. Nu heb ik op dat formpje een knop gemaakt en die wil ik ook laten zien in de html, via activex.
Ik heb dus geëxpirimenteerd met de <object> tag, maar dat is niet echt wat geworden. Ik heb het component geregistreerd met de commando: "regsvr32 test.ocx" (test.ocx is de naam van het bestand) en dat is gelukt. Maar als ik hem met de <object> tag wil invoeren pakt hij hem niet. Ik zelf denk dat ik de classid nodig heb, maar hoe kom ik daar achter wat die is?
dus 2 vragen:
1. Hoe krijg ik mijn progje in een html bestand gevoeg met activex.
2. Hoe kom ik achter het class-id van het progje?