[HTML]Activex component invoegen

Pagina: 1
Acties:

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Topicstarter
Ik ben nu een beetje met delphi aan het expirimenteren, om activex programmatjes te maken. Dat lukt al aardig. Het is bijna hetzelfde als een gewone applicatie. Maar nu wil ik die applicatie in een html toevoegen, zodat ik, als ik de html aanroep in de browser, het formpje word geladen in de html? ik heb al wat geprobeerd met de <object> tag, maar dat lukt me niet goed.

Het is een bestand met de extensie .ocx. Nu heb ik op dat formpje een knop gemaakt en die wil ik ook laten zien in de html, via activex.

Ik heb dus geëxpirimenteerd met de <object> tag, maar dat is niet echt wat geworden. Ik heb het component geregistreerd met de commando: "regsvr32 test.ocx" (test.ocx is de naam van het bestand) en dat is gelukt. Maar als ik hem met de <object> tag wil invoeren pakt hij hem niet. Ik zelf denk dat ik de classid nodig heb, maar hoe kom ik daar achter wat die is?

dus 2 vragen:

1. Hoe krijg ik mijn progje in een html bestand gevoeg met activex.
2. Hoe kom ik achter het class-id van het progje?

Verwijderd

ff kijken hoe bijvoorbeeld DreamWeaver (o.i.d.) het erin legt? hielp bij mij in verband met Flash componenten, maar weet niet hoe dat in jouw geval is, maar denk niet veel anders

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 23:24:
ff kijken hoe bijvoorbeeld DreamWeaver (o.i.d.) het erin legt? hielp bij mij in verband met Flash componenten, maar weet niet hoe dat in jouw geval is, maar denk niet veel anders
Nou ik heb het inderdaad met dreamweaver geprobeerd om te kijken hoe hij het deed en ook andere dingen hier op got als voorbeeld gebruikt, maar het wou niet lukken. Het ligt denk ik aan de classid. Volgens mij heeft namelijk elk component een classid nodig. En ik weet niet welke classid ik moet gebruiken. Heb er al verschillende geprobeerd en ook een paar zelf verzonnen.

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Topicstarter
Niemand?

• douweh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10-2024
dan moet je eens delphi een html pagina laten genereren, om je activeform heen.
dat doet delphi volgens mij automatisch, als je web-deploy doet.
in die html pagina staat dan de juiste manier van aanroepen wel.

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-05 20:38

jw

om het class-id van je 'test.ocx' te weten te komen, moet je in de registry kijken, onder HKEY_CLASSES_ROOT, daar staan alle 'geregistreerde' classes...

als je hier het CLSID vindt, kun je onder KKEY_CLASSES_ROOT \ CLSID \ meer info krijgen onder betreffende CLSID

(dit werkt in ieder geval bij een geregistreerde activeX dll, of het precies zo werkt bij een .ocx file weet ik niet)

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Topicstarter
douweh schreef op 14 december 2003 @ 15:40:
dan moet je eens delphi een html pagina laten genereren, om je activeform heen.
dat doet delphi volgens mij automatisch, als je web-deploy doet.
in die html pagina staat dan de juiste manier van aanroepen wel.
Thnx, nu doet hij het. Ik wist niet dat delphi dat kon. Ik had het wel van delphi verwacht, maar dan gewoon via run, maar daarmee deed hij het niet.

Ik doe dit eigenlijk om een actieve desktop te maken, helemaal naar mijn wensen en daarbij kan ik delphi erg goed gebruiken.
Pagina: 1