Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Coolermaster DXY-4C1XC Northbridge Cooler

Pagina: 1
Acties:

• rapido_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01-2022
Ik heb vandaag deze aangeschaft.
Enkel nou heb ik geen flauw idee hoe ik deze "goed" moet bevestigen.

Er zitten namelijk niet van die haken bij om m te klemmen op het mobo, en het plakspul op de onderkant van het koelblok plakt niet echt, effectief plakt ie alleen op de core en die is maar 0,5 bij 0,5 cm en vervolgens sodermietert ie er gewoon weer vanaf na een tijdje.

Hier een linkje van hoe die eruit ziet http://www.neogames.co.uk/product.php?xProd=322

Ik heb al geworsteld om de pootjes van de orginele Northbridge af te slopen, enkel ben ik bang dat als ze niet passen dat ik ze nooit meer in de orginele krijg.

Iemand enig idee?

Life is like Windows...you never know when it's gonna crash......

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
secondenlijm in de puntjes, koelpasta in het midden. Toch zal dat plakspul voldoende zijn, anders leveren ze dat niet mee :)

• rapido_
mdj84nl schreef op 10 december 2003 @ 22:06:
secondenlijm in de puntjes, koelpasta in het midden. Toch zal dat plakspul voldoende zijn, anders leveren ze dat niet mee :)
Secondenlijm ? ? En als ik m er ooit af wil hebben trek ik de hele core mee....
En als het echt zou plakken zou deze post er niet staan....

But thnx anyway for input.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je hebt toch ok dat soort spul wat op koelpasta lijkt maar wat ook lijmt? Ik kan niet op de naam komen.

Verwijderd

ik heb de zelfde cooler en had ook het zelfde probleem
ben toen ff naar funprice gelopen en heb een geleidings sticker gehaald (plakt aan 2 kanten )en erop geplakt en het probleem is opgelost en de cooler zit nog steeds keivast ;)

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11 21:26
darkdesign schreef op 10 december 2003 @ 22:17:
Je hebt toch ok dat soort spul wat op koelpasta lijkt maar wat ook lijmt? Ik kan niet op de naam komen.
Volgens mij was het artic adhensive

/edit het heet Arctic Silver Thermal Adhesive. kijk hier maar eens:
http://www.arcticsilver.c...lver_thermal_adhesive.htm
pricewatch: Arctic Silver Adhesive

[ Voor 27% gewijzigd door brouwerpower op 10-12-2003 22:25 ]

• rapido_
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 22:20:
ik heb de zelfde cooler en had ook het zelfde probleem
ben toen ff naar funprice gelopen en heb een geleidings sticker gehaald (plakt aan 2 kanten )en erop geplakt en het probleem is opgelost en de cooler zit nog steeds keivast ;)
Hmm intresting ;)
Effe zeuren morgen bij PCL _/-\o_

• rapido_
brouwerpower schreef op 10 december 2003 @ 22:22:
[...]

Volgens mij was het artic adhensive

/edit het heet Arctic Silver Thermal Adhesive. kijk hier maar eens:
http://www.arcticsilver.c...lver_thermal_adhesive.htm
pricewatch: Arctic Silver Adhesive
En is deze nog wel los te krijgen nadat het eenmaal vastzit??
Stel de fan moet vervangen worden ofzo....

Niet dus.....
CAUTION!
Arctic Silver Thermal Adhesive is a permanent adhesive. Components you attach with
Arctic Silver Thermal Adhesive will stay attached forever.

[ Voor 17% gewijzigd door rapido_ op 10-12-2003 22:27 ]

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Even in een plastic zak in de vriezer leggen, dan kun je hem er makkelijk afhalen. maarja een Mobo leg je niet even in de vriezen nee.

Verwijderd

rapido_ schreef op 10 december 2003 @ 22:27:
[...]

En is deze nog wel los te krijgen nadat het eenmaal vastzit??
Stel de fan moet vervangen worden ofzo....

Niet dus.....
CAUTION!
Arctic Silver Thermal Adhesive is a permanent adhesive. Components you attach with
Arctic Silver Thermal Adhesive will stay attached forever.
Ten eerste als je de fan moet vervangen kun je die er als het goed is gewoon afschroeven en er een nieuwe fan op zetten. Ik neem tenminste aan dat ie met schroeven vast zit.

Ten tweede, je schijnt AS en AS adhesive te kunnen mengen tot je het er weer redelijk (wat is redelijk) makkelijk weer af kunt krijgen.

Verwijderd

Bij zo'n Zalman Northbridge Heatsink zit ook Thermal Adhesive, dit heb ik een keer gebruikt en na een kwartiertje drogen zit dat egt muurvast, om het te testen heb ik zelfs nog een paar minuten het moederbord vastgehouden aan de heatsink (was tog maar een ECS K7S5A B) ) misschien zou je die adhesive kunnen gebruiken? Het gebruik van zo'n 2-zijdige sticker zou ik niet aanraden, die sticker geleidt de warmte niet al te best en als de warmte niet goed op de heatsink kan komen is de heatsink ook overbodig :)

Verwijderd

waar heb je die Coolermaster DXY-4C1XC gekocht ?
dat ding is echt te gek , ik wil er ook een , ga ik hem op mijn southbrige plakken
die wordt nog al warm. Op mijn northbrige zit al een goede koeling (Chaintech 7NJS Zenith moederbord)

Maar laat ff weten waar je dat ding kan halen.

Alvast bedankt.

• rapido_
Problem is solved.

Ik heb met dubbelzijdig dun tape, v reepjes van 3mm breedte afgeknipt en rondom het koelblok geplakt, daarna getest of het niet te hoog was voor de core d.m.v. artic silver erop te smeren, en voila een mooie afdruk op het koelblokje deadcenter.

Geplakt en het zit muurvast, en is nog verwijderbaar ook :P

Ik heb m gekocht bij PCL computers in Den Haag.

Pagina: 1