Beveiligen PCI Sleuven, Toetsenbord, Muis, ...

Pagina: 1
Acties:

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Voor een relatief openbare plaats ben ik op zoek naar goeie beveiligingen zodat hardware niet gestolen kan worden. (of toch moeilijk)

Denk maar aan kensington locks, kastjes waarin de pc vergrendeld wordt, ...

Ooit zag ik echter ergens een systeem dat als volgt werkte:

Je plaatst achterop de pc een extra plaat waardoor de kabels gaan. Met een slotje zet je die plaat vast op de achterkant van de pc, en de gaatjes zijn te klein om de PS/2 en VGA connectoren door te krijgen. Zo kunnen ze die dus niet meer uittrekken en zijn ook de PCI sleuven beveiligd. Kent iemand dit en weet iemand waar het te krijgen is, hoe het heet, ... ?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk eens bij www.zerosix.nl, die hebben die dingen wel. Overigens, als iemand een KB of muis echt mee wil nemen wordt gewoon de kabel doorgeknipt hoor.
Ligt er gewoon aan hoe zuinig je op je spullen bent, hoe sterk je ze wilt beveiligen. In een (af)gesloten kast helpt ook al.
Tis btw jammer dat zoiets tegenwoordig nodig is..... :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:48

Meneer aard

Porsche rulez!

Als ik mijn fantasie een beetje laat gaan kom ik toch uit op het idee voor een ingebouwde trackball+tobo in dik plexi wat niet mee te nemen is, of geen muis maar een toushscreen. Ik denk dat je alles goed moet verstoppen want ik denk ook van dat een dief (zo noem ik die gene die een muis what ever wil jatten) echt wel de draadjes door knipt.
Klikkerdeklik

[ Voor 38% gewijzigd door Meneer aard op 10-12-2003 22:07 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 00:29
Waarom zou een dief de draad doorknippen? :? Wat moet ie in godsnaam met zo'n ding zonder stekker? Als ie zo'n ding er daarna er weer zelf aan moet gaan zetten lijkt me dat zonde van de moeite.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

cryforhelp schreef op 10 december 2003 @ 22:13:
Waarom zou een dief de draad doorknippen? :? Wat moet ie in godsnaam met zo'n ding zonder stekker? Als ie zo'n ding er daarna er weer zelf aan moet gaan zetten lijkt me dat zonde van de moeite.
Tsja wat moet ik zeggen; D`r loppen gekken rond in de wereld die een moord doen voor een muis denk ik (niet kunnen betalen of sow).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Meneer aard schreef op 10 december 2003 @ 22:16:
[...]

Tsja wat moet ik zeggen; D`r loppen gekken rond in de wereld die een moord doen voor een muis denk ik (niet kunnen betalen of sow).
Idd, ga maar eens op een flinke school bij de helpdesk vragen wat er zoal gejat wordt...een slimme systeembeheerder daar lijmt zelfs zijn muizen vast, zodat de balletjes er niet uit gejat worden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

The_Eagle schreef op 10 december 2003 @ 23:49:
[...]

Idd, ga maar eens op een flinke school bij de helpdesk vragen wat er zoal gejat wordt...een slimme systeembeheerder daar lijmt zelfs zijn muizen vast, zodat de balletjes er niet uit gejat worden.
Lang leve de optische muisjes zou ik dan zeggen; Ik weet het nog van verleden jaar op school moesten we elke muis op de rug neer leggen met de bal in het zicht. Als er een bal ontbrak dan mocht niemand meer het lokaal uit/ in. Maar goed er moet toch iets te bedenken zijn :)

Pagina: 1